Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Information om iXtreme LT+ v3.0 (Liteon och Benq) EDIT Nu även för SLIM!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Information om iXtreme LT+ v3.0 (Liteon och Benq) EDIT Nu även för SLIM!

Info: iXtreme LT+ 3.0 för BENQ och LITEON på äldre 360 modellen släpptes runt julafton. EDIT 2012-01-15 Nu även släppt till alla SLIM lite-on förutom modell 1175 som vi fortfarande inte kan flasha.

c4eva Spoke! (2011-12-21 [team channel])
    10
    Posted on 2011-12-21 by admin | Translate

[2011-12-21 04:33AM UTC] <c4eva> hello
    [2011-12-21 04:42AM UTC] <c4eva> benq and phat liteon final complete
    [2011-12-21 04:42AM UTC] <c4eva> get ready for xmas eve release

http://c4evaspeaks.com/additional-in...e-lt-plus-3-0/

With the final testing stage of BenQ and phat Lite-On underway in preparation for the scheduled Christmas Eve release of c4eva’s iXtreme LT+ v3.0, we thought we’d drop some additional bits of info into your Stockings in the form of answers to some recent questions.

Version 3.0 of iXtreme LT+ for BenQ and Lite-On (both phat and slim) does in fact retain support for truncated backups, although it is strongly recommended to use full burns made with a compatible Lite-On iHAS drive flashed with the iXtreme Burner MAX fw. Support for truncated backups, however, remains excluded from Hitachi in its forthcoming 3.0 version.

While abgx360 v1.0.6 remains in progress, the new version of Xbox Backup Creator can be used temporarily as an alternative for injecting the necessary new AP25 topology data files into existing backup ISOs. XBC doesn’t perform the same degree of validation of topology data files, and provides no means to verify their authenticity or correctness, so be very cautious if using files from unknown sources until abgx360 is released. In addition to extracting/injecting AP25 topology data files, the new XBC also works with the existing 0800 v3.0 ripping firmware to dump backup ISOs that include proper topology data from original game discs. At the time of writing, it has yet to be definitively determined whether the new XBC will be released alongside LT v3.0, or if it will be released later. The new abgx360 is still under heavy development, and will release in due time.

Recently, there have been some rumors and bogus info spread by a sad individual that is attempting to trick and confuse people with fake release dates, false info, bogus IRC channels and Facebook accounts (note: we don’t post on Facebook, only Twitter), and mislabeling things as “official” when they are in fact not. We’d like to remind users that the only official sources for news and info from c4eva and the team are here at c4evaSpeaks.com, the #c4e channel on EFNet IRC, the Team-Xecuter, JungleFlasher, and abgx360 websites, as well as reliable news outlets such as Xbox-Scene. Be wary of news or information from other outlets that don’t cite the official #c4e IRC channel or one of the aforementioned sites as the original source.
    Last edited by Hansi; 2012-01-16, 00:02.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bra skit! Då var de där rykterna man läste om för några dagar sedan angående julafton korrekt då.
    Men fram till dess att abgx är släppt så måste jag säga att iXtreme LT+ 3.0 inte riktigt fyller sitt fulla syfte. Hoppas inte utvecklingen av det stöter på svåra problem utan att det kan komma kring ny år eller så.

Med tanke på hur lång tid det utvecklat den här versionen, så börjar jag nästan misstänka att nya abgx kommer få nytt GUI. Men det är bara en gissning helt obaserad på någon som helst info eller rykten.

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg

Version 3.0 of iXtreme LT+ for BenQ and Lite-On (both phat and slim) does in fact retain support for truncated backups, although it is strongly recommended to use full burns made with a compatible Lite-On iHAS drive flashed with the iXtreme Burner MAX fw. Support for truncated backups, however, remains excluded from Hitachi in its forthcoming 3.0 version.

Återigen, vi rekommenderar att man slutar mecka med "truncate" bränningar, skaffa en IHAS brännare med burnmax och bränn KORREKTA backuper. Hitachi v78/v79 kommer INTE kunna starta "truncate" backuper med iXtreme 3.0

Vi har IHAS brännaren i olika konfigurationer från 250:- till 1195:-
      http://www.psxcare.com/search.php?xS...s&submit=S%F6k
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Betyder detta att alla våra gamla brända spel kommer funka med LT3.0?
        Sen undrar jag vad som menas med "truncate" bränningar?

Comment

Original inlägg av bayern Visa Inlägg
          Betyder detta att alla våra gamla brända spel kommer funka med LT3.0?
          Sen undrar jag vad som menas med "truncate" bränningar?
          Gamla som INTE har AP25 kommer funka utan problem... gamla spel som har AP25 kommer du behöva bränna om på nytt

Truncate bränningar = Bränning där du i imgburn valt "truncate" och inte "overburn" alternativt brännt skivan med äldre imgburn och avslutat bränningen vid 97%
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

c4eva Spoke! (2011-12-24 #c4e)

[2011-12-24 03:01AM UTC] #c4e <c4eva> creating nfo for 3.0, release within 24 hours, merry xmas everyone!
            [2011-12-24 03:27AM UTC] #c4e <c4eva> slim will be done, takes extra time due to chip protection, working on it now!

Comment

BenQ VAD6038 LT+ v3.0 RELEASED
              Lite-On 02510C
              (74850C, 83850Cv1,
              83850Cv2, 93450C) DG-16D2S LT+ v3.0 RELEASED

Comment

Lite release info

C4E's iXtreme LT+ in association with Team Jungle & Team Xecuter
                Official release of the iXtreme LT+ v3.0 for Benq and phat Liteons
                - Support for topology data on AP25 enabled titles. Will correctly answer any ap25 challenge eliminating need for dae.bin to create a backup.
                - No need to make new backups everytime dae.bin is updated on console

Topology Data
                When ap25 was first introduced I devised a way of calculating any challenge which I called the silver bullet which I made reference to a long time ago.
                This was withheld until it was absolutely necessary. It was easier to replay the fixed challenges.
                With unique per console ap25 challenges it has become necessary to use the silver bullet.
                A series of measurements are taken across the disk. This topology data is then used to calculate a response to any ap25 challenge.
                It is very important that the drive used to create the topology data is reliable at reading discs as bad topology data equals bad ap25 responses.
                Liteon drives using 0800 v3 seem to be more accurate for this purpose. Only ap25 enabled titles require topology data. Activation of ap25 on older non-ap25 games although technically possible is highly unlikely.
                Currently topology data for xgd3 titles are similar and topology data from one xgd3 title will pass on another xgd3 title although this is not advisable.
                Per title title topology data is best as there are slight differences between titles and newer titles could have different topology than existing ones.

I would like to wish everyone a merry xmas and a happy new year. I look forward to the challenges ahead.

Thanks go to Team Jungle for their hard work and efforts in the development process.
                Thanks also go to Team Xecuter for their support to this project.

Comment

http://pastebin.com/FSyqk7Nm

NOTE: THIS IS AN UNOFFICAL FAQ PUT TOGETHER TO ANSWER SOME OF THE REPEAT QUESTIONS
                  NOTE: THIS WAS CREATED BASED ON THINGS SAID IN #FW BY OPS/ADMINS
                  NOTE: GOT CORRECTIONS? -> /msg XoD
                  NOTE: THANKS
                  NOTE: Last Updated 25/12/2011 @ 9:45PM MERRY XMAS!)

Q) What has happened tonight (24/12/2011 GMT -5)
                  A) LT+ 3.0 For Benq AND Liteon Drives has been released, along with Xbox Backup Creator v2.9 Build:0350 as of 25/12/2011 @ 9:45PM GMT -5

Q) What are the latest releases available?
                  A) JungleFlasher is v0.1.90(293) - Released 11/26/2011
                  LT+ 3.0 for Benq AND Liteon - Released 24/12/2011
                  Xbox Backup Creator v2.9 Build 0350 - Released 24/12/2011

Q) Where do I get the latest firmware pack?
                  A) http://bit.ly/t8RdJ7 (Latest_iXtreme_and_Stock_Firmware_Pack.rar, md5 = 28BE8EDC9A2E11AAC8ECDF5D13F5F2EB)

Q) Where do I get the new Xbox Backup Creator v2.9 Build 0350?
                  A) Several options: http://www.multiupload.com/ZWUW3JLI7R (Xbox.Backup.Creator.v2.9.0.350.zip, md5 = A1A5C374319A18EB74C998875F7E50F5)

Q) What is the latest firmware for my Benq drive?
                  A) Latest_iXtreme_and_Stock_Firmware_Pack.rar\Firmwar e\LTPlus-0442-v3.0.bin == LT+ 3.0 Benq Firmware

Q) What is the latest firmware for my Liteon drive?
                  A) Latest_iXtreme_and_Stock_Firmware_Pack.rar\Firmwar e\LTPlus-0251-v3.0.bin == LT+ 3.0 Lite-On Firmware

Q) What about other drives?
                  A) No newer firmware is available/needed at the moment.

Q) How do I apply the new LT+ 3.0 Firmwares?
                  A) One option is to follow the OFFICIAL Jungleflasher tutorial.

Q) Why does JungleFlasher v0.1.90(293) not recognize the new LT+ 3.0?
                  A) It will report LT+ 3.0 firmware as 1.1/2.0 because it's outdated, you have to manually point it to the 3.0 firmware file to be able to flash (A.K.A. No autoloading, for now)

Q) Can I play my OLD BACKUPS on this new LT+ 3.0 firmware?
                  A) Pre ap25 titles, yes. ap25 enabled titles require the appropriate TOPOLOGY DATA (See below)

Q) How do I add this "Topology Data" to my backups (Iso files)?
                  A) Follow the steps and be sure to READ the following CAREFULLY: http://www.team-xecuter.com/forums/s...ad.php?t=78475

Q) Do I have to re-burn my xgd3 games with this new "topology data"?
                  A) Yes, using the appropriate burner (Liteon iHAS series burner flashed with the LT Burner Max Firmware + Verbatim media)

Q) How can I rip my ORIGINAL game disk to get the required topology data?
                  A) You would require an 0800 compatible drive and firmware, and the original disk (Naturally...). Use Xbox Backup Creator!

Comment

http://team-xecuter.com/topology-fil...treme-lt-v3-0/

Samling med "topology files" som krävs för att spel med AP25 skydd skall fungera med iXtreme 3.0
                    http://bit.ly/u6ZaKY

Information om xbox backup creator, vilken kan användas för att patcha in dessa "topology files" i sina ISO-filer
                    http://team-xecuter.com/xbox-backup-...-by-redline99/

Downloadlänk för xbox backup creator
                    http://www.multiupload.com/ZWUW3JLI7R
                    Attached Files
                    Last edited by Hansi; 2011-12-28, 12:24.

Comment

hej har en lite on brännare som jag bränner ner xgd3 spelen och har flashat med lt 2.0 och hörde att en viss uppdatering gör så man måste omflasha igen till 3.0 för kunna spela xgd3 spelen kommande stämmer det ? spelar bara offline så är man tvunge att flasha om igen för kunna spela dom kommande xgd3 spelen tacksam för svar

mvh
                      danielo

Comment

Original inlägg av ninjagol Visa Inlägg
                        hej har en lite on brännare som jag bränner ner xgd3 spelen och har flashat med lt 2.0 och hörde att en viss uppdatering gör så man måste omflasha igen till 3.0 för kunna spela xgd3 spelen kommande stämmer det ? spelar bara offline så är man tvunge att flasha om igen för kunna spela dom kommande xgd3 spelen tacksam för svar

mvh
                        danielo
                        Något spel i framtiden kommer tvinga dig att uppdatera systemet, det är bara en tidsfråga. När du då uppdaterar så måste du flasha till iXtreme 3.0 och bränna om alla AP25 skyddade spel. Undantag är om du har Samsung, Hitachi V32-59 eller JTAG-hack.

Comment

ok hansi så man måste då flasha igen och tänkte fråga dig angående patch till spelen behöver man patcha alla spelen som kommer för det skall funka med sin med 3.0 eller är det bara fåtal spel man behöver göra det för det skall funka på sin xbox 360

ap25 som du pratade om vad är det för nått och vilka spel kan man se sina tidigare bränningar som har ap25

patchen som man ev måste göra vilka program måste man då ha och det är svårt att patcha spelen som det behövs göra patch

tacksam för svar

Comment

XGD2 spel med AP25:
                            Assassins Creed: Brotherhood
                            Dead Island (några är XGD2, några är XGD3)
                            Fable III
                            Need for Speed: Hot Pursuit
                            Halo: Reach
                            Skylanders: Spyros adventures
                            Call of Duty: Modern Warfare 2
                            Call of Duty: Black

Utöver det så har ALLA XGD3 spel AP25, t.ex spelen i listan nedanför, men även alla nyare spel som jag inte hunnit få med på listan. Undantag kan säkert finnas.

RAGE
                            Dark Souls
                            Ace Combat: Assault Horizon
                            Forza 4
                            Batman: Arkham City
                            The Adventures of Tintin: The Game
                            Sonic Generations
                            Battlefield: Bad Company 3
                            CoD: MW3
                            Metal Gear Solid HD Collection
                            GoldenEye 007: Reloaded
                            Just Dance 3
                            Skyrim
                            Saints Row The Third
                            Assassins Creed Revelations
                            Halo Combat Evolved
                            NFS: The Run

Alla dessa spel måste patchas med topology data och brännas om för att det skall fungera med iXtreme 3.0

Patcharna och programmet man använder för att patcha (xbox backup creator i väntan på att en ny abgx360 släpps) har jag redan länkat till i början av denna tråd. Var snäll och LÄS allt jag skrivit i tråden. Det här är en klistrad tråd och jag vill inte att den i onödan skall bli stökig med frågor som redan är besvarade.

Comment

Vilken firmware skall jag använda till benq tjock?
                              Är någon av dessa rätt

LT-Benq-0800-v3 eller LTPlus-0442-v3.0?

Svårt att hitta rätt bland alla olika firmware

Hittade rät men nu har jag ett nytt problem,flashade om til original och tog sedan update via usb och sedan kollade jag dashboarden och där kunde jag inte välja svenska bara massa andra språk.

Vad är felet då?

Mvh
                              Last edited by SWEwillow; 2011-12-30, 16:06.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X