Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nytt styrkort

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• nytt styrkort

behöver köpa nytt styrkort till min liteon slim drive lite frågor innan jag beställer,

1. är chippet på styrkortet tomt dvs ingen programvara alls på det?

2. har en liteon 0411 ska jag flasha den med stock firmware 0411 som finns med i ixtreme packet först, eller kan jag använda 0411 ixtreme 3.0 direkt?

Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    behöver köpa nytt styrkort till min liteon slim drive lite frågor innan jag beställer,

1. är chippet på styrkortet tomt dvs ingen programvara alls på det?

2. har en liteon 0411 ska jag flasha den med stock firmware 0411 som finns med i ixtreme packet först, eller kan jag använda 0411 ixtreme 3.0 direkt?
    1. Kortet är helt tomt.
    2. Vet inte vad som är bäst, men jag flashade iaf. LT2.0 utan att ha flashat stock.. Sedan 3.0, har inte upplevt några som helst problem! Se till att du har ett kompatibelt SATA-chipset bara, efter att jag flashat 2.0 kunde jag inte längre använda mitt gamla VIA-kort utan fick uppgradera mig till X360USB Pro
    Last edited by efex; 2012-02-02, 10:12. Anledning: typo

Comment

har en x360usbpro, ok kanske bäst att flasha till stock först sedan flasha 3.0

Comment

Följ JF tutorial bara så ska det gå fint, den är ganska så omfattande Vill minnas att det står hur man ska göra vid första flashen (samt ett annat kapitel om hur man uppdaterar). Det ska vara anpassat för Xecuter replacement PCB som jag antar att du syftar på.

Comment

Helt meningslöst att flasha till stock först. För att få kortet in i 0x72 måste du iaf köra LiteOn Erase först, vilket alltså betyder att du tar bort ev. flash först. Lägg in iXtreme LT+ 3.0 så är det klart.

Comment

ok då gör jag så

Comment

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1548&xSec=89 <--- Matrix Freedom PCB är bättre än Xecuters variant, då du lätt kan flasha om dessa externt
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X