Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

inject dvdkey

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    har nu provat igen fungerar inte, hittade detta på ett forum
    It's not that simple.
    Would be if I had the original (my drives' not ixtreme's) ofw.
    There are now 2 dvd keys and a key sector on the ofw (besides other data, which we can recover like drive serial, laser serial etc...). LT firmware package comes with this data empty (FFs). JungleFlasher fills these areas with the data copied from your OFW (when you spoof).
    That's why you cannot (successfully) manually spoof liteon 0401, 0225, 9504 drives when you just have the drive key. Drive key is simply not enough.

I only have the "regular" drive key, which I thought would be enough. Big mistake!

Anyway, I thank you all for your help.

verkar inte som det går med bara dvdkey
    Fan vad jobbiga dom är då... Well jag har inte haft anledning till att egentligen göra detta på en slim ännu, men jag kan kolla lite med mina kontakter kanske är så att det går att få bort kraven på denna skit...

Vad gäller det är med Requires FCRT.bin är det vad som står i KV, det vill säga din maskin har den flaggan i nanden och det kan vara värt att ha fcrt.bin patchen, kanske ska göra om den informationen så det blir lite mer klart vad det betyder?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ok jag ska alltså ha fcrt patchen ikryssad i xebuild? Annars får jag tacka så länge för all din tid jag tog upp, suveränt jobb du gjort med xebuild

Comment

Original inlägg av spenne Visa Inlägg
        Ok jag ska alltså ha fcrt patchen ikryssad i xebuild? Annars får jag tacka så länge för all din tid jag tog upp, suveränt jobb du gjort med xebuild
        Well, den patchen påverkar bara slim som INTE har 1175 liteon, saknar du fcrt.bin i din nand måste du ha den patchen (annars blir det som för dig nu) har du 1175 och saknar fcrt.bin, sucks to be you...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X