Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdatera FW DG16D4S läsare, kamikaze mod. Från 2.0 till 3.0

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Uppdatera FW DG16D4S läsare, kamikaze mod. Från 2.0 till 3.0

Tjenare, har en läsare som är en (rubriken) och den är upplåst med kamikaze mod. Och har fungerat perfekt. Men nu idag skulle jag uppdatera till 3.0 från 2.0

Jag har ck3i och 360usb pro.

Men när jag kör spi unlock och rör runt försiktigt med en liten nål i hålet man borrat i så låser den ej upp sig ändå. Har verkligen provat på olika sätta också.

Kod:
    Firmware Osig: [PLDS    DG-16D4S        0272]
    Firmware is:  SlimKey Extract                 
    Loading firmware file C:\Users\Marcus\Desktop\Xbox 360\Flasha\Jungleflasher 1.92\firmware\Stock firmware\LiteOn (Slim)\0272\Orig-0272.bin
    MD5 hash:  XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Drive key @ n/a FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
    Firmware Osig: [PLDS    DG-16D4S        0272]
    Firmware is:  Stock                           
    Spoofing Target
    DVD Key copied to target
    Key Sector copied from Source to Target
    Target is LT - ID strings not copied to Target

Sending Spi UnLock request to Port 0x0000
    ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    Aborted by User!
    Läsarn är i vendor mode och visar goda värden. Hur ska jag göra för att låsa upp den så jag kan flasha in orig och uppdatera dash samt sedan dra in 3.0..?

Testa att borra liiite djupare eller ngt... ibland får man inte riktigt till det men den ändå låser upp sig...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Testa att borra liiite djupare eller ngt... ibland får man inte riktigt till det men den ändå låser upp sig...
      Var dessvärre ej jag som borrade, utan en annan snubbe gjorde det åt mig.

Tusen tack för snabbt svar annars

Comment

Lite sent,men vill bara meddela att det funkade med tops och lite kemiskt ren bensin

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X