Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Läsa ut dvd keyn inför Xk3y installation!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Läsa ut dvd keyn inför Xk3y installation!

Hejsan! Är helt ny inom xbox flashning mm. Dock goda kunskaper från Sony tiden

Har ett xbox 360 med jasper och benq läsare och behöver dvd keyn!

Har kollat runt en massa efter olika sätt att läsa ut keyn men har inte riktigt förstått hur jag skall göra. Sitter på en laptop så är lite vanskligt att koppla in en sata kabel som ni förstår och letar således efter ett usb alternativ för detta!

Har funderat på denna pryl som verkar ta ström direkt från xboxet (Maximus Lizard, hårdvaruflasher för Xbox 360 + Scorpion 2)
    Är det ett enkelt sätt att läsa ut dvd keyn och samtidigt lägga in LT+ flash på driven eller finns det något billigare alternativ som fungerar på samma sätt ?

Hur fungerar denna? (X360USB PRO Kit för Xbox 360)
    Behöver jag något mer utöver detta kit?

Ni med bättre kunskaper, hjälp mig en bit påväg

Lizard går att använda, men är inget jag rekomenderar, kör hellre med X360USBPro + CK3 Lite eller CK3i samt en ström adapter för hårddisk (går att köpa på många ställen, det brukar följa med en sådan med "SATA/IDE till USB" adaptrar (alternativt åt andra hållet)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Lizard går att använda, men är inget jag rekomenderar, kör hellre med X360USBPro + CK3 Lite eller CK3i samt en ström adapter för hårddisk (går att köpa på många ställen, det brukar följa med en sådan med "SATA/IDE till USB" adaptrar (alternativt åt andra hållet)
      Måste fråga, vrf rekommenderas inte lizard? Där får man ju allt i ett

Vilken LT flash ska jag använda för mitt xbox ?

Comment

Lizarden har ett jobbigt interface, och använder du boxen som ström källa riskerar du jordfel som tar kål på moderkortet

Det tar mycket längre tid att dumpa med en lizard än vad det gör med en x360usbpro och jungleflasher
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Lizarden har ett jobbigt interface, och använder du boxen som ström källa riskerar du jordfel som tar kål på moderkortet

Det tar mycket längre tid att dumpa med en lizard än vad det gör med en x360usbpro och jungleflasher
          Okej, dock skulle det bli dyrare. 2134:- från er inkl. Xk3y. 1816:- för lizard samt Xk3ey från shop.*******. Ang. jord så jordas xboxet med laptopen så ska inte vara någon fara.

Kommer dock inte köra lizarden som stand-alone enhet utan med programvaran till den.

Måste man använda en probe för att läsa ut key´n på benq läsarna?

Comment

Original inlägg av Carfreak Visa Inlägg
            Okej, dock skulle det bli dyrare. 2134:- från er inkl. Xk3y. 1816:- för lizard samt Xk3ey från shop.*******. Ang. jord så jordas xboxet med laptopen så ska inte vara någon fara.

Kommer dock inte köra lizarden som stand-alone enhet utan med programvaran till den.

Måste man använda en probe för att läsa ut key´n på benq läsarna?
            Och hur jordar du med laptopen? förklara det plz?

Probe används ENDAST till liteon DG16D2S
            Google is your friend!

Comment

Och hur jordar du med laptopen? förklara det plz?

Probe används ENDAST till liteon DG16D2S
              Krokodil klamma från xboxets metall skal till laptopens metall skal! Sedan är både xbox och laptop anslutna i samma förgreningsdosa till väggen

Comment

Krokodil klamma från xboxets metall skal till laptopens metall skal! Sedan är både xbox och laptop anslutna i samma förgreningsdosa till väggen
                Laptops brukar iofs ha plast skal
                Google is your friend!

Comment

Laptops brukar iofs ha plast skal
                  Hehe, inte om man skruvar upp luckan för hårddisk/minnen etc. där har man ett metallskal som är datorns jord

Comment

Hehe, inte om man skruvar upp luckan för hårddisk/minnen etc. där har man ett metallskal som är datorns jord
                    Olika från dator till dator, men oftast är skalet plast, sen har du moderkortet, där kan du säkert sno jord ngnstans... men som sagt, olika från dator till dator
                    Google is your friend!

Comment

Olika från dator till dator, men oftast är skalet plast, sen har du moderkortet, där kan du säkert sno jord ngnstans... men som sagt, olika från dator till dator
                      Har plockat isär laptopen några gånger och skyddsjorden sitter i detta metallhölje runt om moderkortet. Ström sladden jordas även i denna så nog ska allt fungera riskfritt.

Comment

Bra, du har koll, kör på bara :-)

Vi har varit med om rätt många supportcase där kunden INTE haft koll på hur man jämnar ut jordpotentialen mellan konsollen och pc:n vilket orsakat lite hmmmm....skador....
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Får hoppas allt går fint

En fråga, finns ju en massa LT flashar för benq, vilken är det man skall ha? Är det 0800-v3 ?

Comment

0800-v3 är en specialare, används endast för att koppla dvdläsaren till en PC för att rippa originalspel med xbox backup creator.
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Får hoppas allt går fint

En fråga, finns ju en massa LT flashar för benq, vilken är det man skall ha? Är det 0800-v3 ?
                              LT+ 3.0 flash finns det endast 1 av, det är "0442" du ska ha, eftersom BenQ drivar efter 2.0.13146.0 dashboarden har uppdaterats till 04421C
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X