Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XGD3 Problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• XGD3 Problem

Tjena allihopa.

Jag har stora problem med att får mina XGD3-spel att fungera. Har pillat med det hur länge som helst utan att få det till att fungera.
    Jag har köpt en iHas124, redan färdigflashad.
    Jag har flashat min Xbox (Phat, lite-on) till senaste flashen (3.0) med nyaste dashen(2.0.15574.0.)

När jag bränner mina spel följer jag instruktioner till punkt och pricka. Allt går hur bra som helst, bränning och agbx360. När jag sen ska testa spelet i min xbox så får jag antingen felmeddelande: "This disc is not supported" eller att det blir svart (spelet borde starta) och sen går den tillbaka till dashboardet igen.

Detta gäller både nya xgd3-spel (Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations) eller AP25-spel (Fable III, när jag stoppar i fable så kan jag iaf se ikonen för fable III på mitt dash). AP25 har jag kunnat spela tidigare men sen gjorde jag en dashuppdatering som gjorde att de slutade fungera, flashade om, och nu har jag detta problemet. Alla andra spel fungerar hur bra som helst t.ex. NHL 13.

Är dödligt tacksam för all hjälp!
    Markus aka. Sneekan
    Last edited by Sneekan; 2012-11-24, 17:55.

Låter som att du inte alls har LT+ 3.0, låter som att du har något annat...

Vart fick du din konsoll flashad? eller gjorde du det själv?

LT+ 3.0 packet innehåller LT+ 1.1 och LT+ 3.0 (sjukt störigt då Microsoft valt att ändra ALLA liteon från 74850C, 83850C samt 93450C till 02510C och många förstår inte det där och väljer LT+ 1.1, samma med JF, den väljer automatiskt LT+ 1.1 istället för 3.0...)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hmm, jag kan inte garantera till 100% att jag har den nyaste flashen (3.0), dock tror jag det.

Kan man ha en nyare dash (2.0.15574.0.) och en gammal flash (t.ex. 1.1)?

Tack för all hjälp Swizzy!

Comment

Det funkar ja... men inte med dom nya spelen varken original eller backup...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Sweet!
          Flashade om det igår kväll och nu fungerar allt perfekt.
          Förmodligen något problem med en gammal flash.

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Det funkar ja... men inte med dom nya spelen varken original eller backup...
          Jag kan dock säga att nya orginalspel fungerade hur bra som helst med en gammal flash och ett uppdaterat dash. Fick AC3 av min lillasyster och det gick att spela med orginal.

Tack så mycket för hjälpen Swizzy!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X