Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa nya konsoller med rätt lot nr

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Köpa nya konsoller med rätt lot nr

HEj!
    Ska köpa två nya xbox 360 konsoller i julklapp till mina barn. Givetvis vill jag kunna flasha dem så vill ju gärna ha rätt dvd läsare. Var på elgiganten och kollade
    på serienummer och lotnummer m m. Tog foto på etiketten men fick det inte att funka med bilder på detta forum, skrev därför av så ni kan se vad det stod på paketen. VAd tror ni om dessa två? Vilken dvd läsare har dem och kan man flasha?

SN: 000229122209
    XBOX 360 S 250GB CONSOLE BUNDLE
    TEAM: VVEN
    LOT NO./DATE: 1231X
    MODEL NO: 1439

SN: 431043621505
    XBOX 360 S 4GB SYSTEM XBOX 360 S EN/NL/FR/D
    TEAM: FDOU
    LOT NO./DATE: 1215X

250 GB maskinen där är inte kompatibel (1175)

4GB maskinen kan jag dessvärre inte svara på, då jag inte hittar ngn info om den alls...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Innebär det att alla xbox 360 som nu säljs ute på marknaden mer eller mindre inte går att flasha? Och att man får helt enkelt invänta tills det finns ett software som fixar dessa
      kosoller? Det går heller inte att använda ett XK3Y utan att ha läst ut nyckeln ur dvd läsaren?
      Funderar på att köpa begagnade xbox 360, sett att det finns på ******* för 1000:- spänn men det är kanske lika stor risk att få tag i ett som inte går att flasha? Finns det RROD även på slim konsoller?
      Nån som kan tipsa hur man bör agera?

Comment

Såg att icaMAxi säljer X360 4GB Disney Bundle. Paketet innehåller: Xbox 360 4gb, Kinect sensor och spelen Disney land & Kinect adventures.
        Pris 1699:- verkar var rätt schysst deal, så jag köper nog två sådana så slipper man tänka mer på julklappar. Får hoppas de går att flasha så småningom.

Comment

Xk3y går att installera på dom nya maskinerna också, men det kräver att du installerar RGH/JTAG mellan, och för att det ska funka får inte dashboarden vara högre än 2.0.14719.0 (just nu, det finns en produkt på väg från Team-Xecuter som ska lösa detta, det sägs att den ska börja skickas ut den 15:e december)
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Hej igen! Köpte dessa två! Vad tror ni det är för dvd och går de att flasha/x3ky?

SN: 443832413205
            XBOX 360 S 4GB KINECT1PBndle
            TEAM: ADUR
            LOT NO./DATE: 1143x

Comment

www.360drives.com <--- kolla här (funkar typ bara i IE :/ j*vla piss reklam!)
              Google is your friend!

Comment

Läste på nåt annat ställe att det är på gång nåt som heter iXtreme LTU v1.0 som ska hjälpa oss med flashning av våra 1175 läsare. Men då måste man byta nåt pcb kort?
                Nån som kan förklara lite mer? Hur det funkar och om det stämmer, när isåfall kommer det?

Comment

Original inlägg av Fetegrete Visa Inlägg
                  Läste på nåt annat ställe att det är på gång nåt som heter iXtreme LTU v1.0 som ska hjälpa oss med flashning av våra 1175 läsare. Men då måste man byta nåt pcb kort?
                  Nån som kan förklara lite mer? Hur det funkar och om det stämmer, när isåfall kommer det?
                  Det stämmer bra det, när det kommer? varit på g hur länge som helst under olika namn

PCB kortet som det pratas om är styrkortet i DVD spelaren, dvs. det som styr laser etc.

För att installera detta verkar det som att det kommer krävas att du installerar RGH/JTAG för att få ut nyckeln, på samma sätt som man gör med Xk3y
                  Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X