Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drive returned invalid status.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Drive returned invalid status.

Tjena, stött på ett litet problem. Råkade ut för en badflash på min Liteon 74850C och den vart brickad.
    Nu försöker jag att radera den och skriva på en ny firmware med JungleFlasher, men när jag trycker write får jag upp felmeddelandet "Drive returned invalid status".

Någon som har en aning om vad detta kan bero på? Jag använder mig av dummy.bin samt lt 3.0, och har redan extraherat koden med en ck3 probe.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Original inlägg av voemoe Visa Inlägg
    Tjena, stött på ett litet problem. Råkade ut för en badflash på min Liteon 74850C och den vart brickad.
    Nu försöker jag att radera den och skriva på en ny firmware med JungleFlasher, men när jag trycker write får jag upp felmeddelandet "Drive returned invalid status".

Någon som har en aning om vad detta kan bero på? Jag använder mig av dummy.bin samt lt 3.0, och har redan extraherat koden med en ck3 probe.

Tacksam för all hjälp jag kan få!
    Kör liteon erase först
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Kör liteon erase först
      Kanske glömde nämna att jag alltid gör en liteon erase innan, får ändå samma fel även om jag inte gör det.
      Plus att enheten redan är raderad så det ska väl inte spela någon roll?

Comment

Kanske glömde nämna att jag alltid gör en liteon erase innan, får ändå samma fel även om jag inte gör det.
        Plus att enheten redan är raderad så det ska väl inte spela någon roll?
        Vad kör du på för SATA chipset? den ska gå in i vendor mode när du kör en Intro efter liteon erase, men är din chipset inte kompatibel så kommer den inte rapprotera rätt status...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Vad kör du på för SATA chipset? den ska gå in i vendor mode när du kör en Intro efter liteon erase, men är din chipset inte kompatibel så kommer den inte rapprotera rätt status...
          Kör på chipset 0591

Comment

Kör på chipset 0591
            Säger mig ingenting, vilken tillverkare är det?
            Google is your friend!

Comment

Säger mig ingenting, vilken tillverkare är det?
              Spelar ingen roll, jag löste problemet. Tror att problemet låg i att JungleFlasher låste sig. Gjorde en USBsticka med l-o-eras samt dosflasher och min lite_CFW.bin och bootade. Därifrån gick det att flasha och den vart unbricked.

Tack ändå!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X