Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flashade xboxen, kontroller fungerar ej...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flashade xboxen, kontroller fungerar ej...

Tja! Lyckades tillslut flasha xboxet och unbricka läsaren. Nu när jag startar lådan så lyser inte xboxets powerknapp, dem stora knapparna på kontrollerna blinkar även bara och dem är helt oanvändbara.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Original inlägg av voemoe Visa Inlägg
    Tja! Lyckades tillslut flasha xboxet och unbricka läsaren. Nu när jag startar lådan så lyser inte xboxets powerknapp, dem stora knapparna på kontrollerna blinkar även bara och dem är helt oanvändbara.

Någon som vet vad som kan vara fel?
    Kanske någonting som blivit kortslutet någonstans, testa o koppla bort läsaren... funkar det då? om inte testa o ta bort RF-Modulen (den sitter där fram) och testa en från en annan maskin (eller testa o starta med en trådad handkontroll/med eject knappen) utan modulen...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Kanske någonting som blivit kortslutet någonstans, testa o koppla bort läsaren... funkar det då? om inte testa o ta bort RF-Modulen (den sitter där fram) och testa en från en annan maskin (eller testa o starta med en trådad handkontroll/med eject knappen) utan modulen...
      Tack för svaret, att ta bort läsaren gav inget resultat. Har ingen annan RF-Modul hemma, blir att ta sig in till butiken och köpa en ny imorgon, stod att dem fanns till salu.

Comment

Jag drog in till psxcare idag och köpte en rf modul, stoppade in den i konsolen och vipps! lampan började lysa, syncade kontrollen och nu fungerar allt felfritt.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X