Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nej, inte troligt.
    Förmodligen en liten ful, finnig snorvalp med flaskbottnar till brillor som inte vet hur man patchar images eller flashar fw o.s.v.
    Liraren är så avundsjuk för att han inte har råd med en xbox360, utan sitter hemma och spelar "finns i sjön" med sin morsa.

jaja, skämt o sido

Att ens tro att Microsoft ligger bakom detta är ju helt löjligt och orimligt.

Det är ju inte MS som får betalt för ex. ACTIVISIONS m.fl sålda spel, så varför skulle dom då läcka rellar från All-Stars som releasar spel från olika utgivare. MS gör ju ingen förlust, snara tvärtom....pengarna från LIVE accounten går ju direkt ner i brallan på dem. oavsett om det är äkta eller rippad spel.

/360RFUN

Comment

• Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
      Om du laddar hem denna rar-fil och lägger in ini-filen i stealth katalogen så kan du kolla om smash är ok, annars kan du patcha den manuellt, men har inte tid att beskriva det nu, lirar COD:WAW

http://360patches.com/index.php?acti...=view;down=856
      Har laddat ner dessa filerna, vad skall jag göra med filerna sen? förklara ingående tack.

Comment

• Original inlägg av reddie Visa Inlägg
        Har laddat ner dessa filerna, vad skall jag göra med filerna sen? förklara ingående tack.
        packa upp dem, ladda image i ABGX360, gå till Manually Patch or Extract fliken och kryssa i Patch even if stealth passes och sedan navigerar du och lägger in filerna via Patch DMI, Patch SS, Patch PFI etc., tryck launch, därefter verifierar du enligt guiden i inlägg #2.

*edit*
        får du problem med invalid stealth file eller liknande så prova att bara patcha in SS filen (istället för alla tre) och ställ in level 3 under autofix fliken och håll tummarna, ibland fungerar denna metoden bättre då den kan finna resten via online-db, då du har ändrat SS filen.
        Last edited by int21; 2008-11-15, 16:05.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
          packa upp dem, ladda image i ABGX360, gå till Manually Patch or Extract fliken och kryssa i Patch even if stealth passes och sedan navigerar du och lägger in filerna via Patch DMI, Patch SS, Patch PFI etc., tryck launch, därefter verifierar du enligt guiden i inlägg #2.

oki, tack.
          nu fick jag upp att DMI, SS och PFI patching successful men verification failed.

Comment

oki, tack.
            nu fick jag upp att DMI, SS och PFI patching successful men verification failed.
            läs min *edit* i förra inlägget.

här är ett exempel.

Last edited by int21; 2008-11-15, 16:13.

Comment

läs min *edit* i förra inlägget.

här är ett exempel.

nu verkade det som om det fungerade om jag bara tog ss filen
              nu till nästa steg då, är allt detta sparat på spelet nu så det är bara att bränna ut det eller vad skall man göra nu?
              (sorry att jag är helt loooost på sånt här)

Comment

nu verkade det som om det fungerade om jag bara tog ss filen
                nu till nästa steg då, är allt detta sparat på spelet nu så det är bara att bränna ut det eller vad skall man göra nu?
                (sorry att jag är helt loooost på sånt här)
                japp, det är sparat om du gjort allt rätt. är du riktigt paranoid så kör du guiden i inlägg #2 i tråden, alltså autofix med AGBX360 på level 3 så ser du ju det själv.

är du nyfiken så kan du ladda imagefilen i XDVDMulleter, gå till crc checken och kryssa i att den ska kolla gamedata och online-db, den kommer garanterat att gå igenom, för det gjorde den inte innan i XDVDMulleter som jag fattade det.

bränn med imgburn eller clonecd som du brukar göra.
                Last edited by int21; 2008-11-15, 16:45.

Comment

• *felpost*

Comment

japp, det är sparat om du gjort allt rätt. är du riktigt paranoid så kör du guiden i inlägg #2 i tråden, alltså autofix med AGBX360 på level 3 så ser du ju det själv.

är du nyfiken så kan du ladda imagefilen i XDVDMulleter, gå till crc checken och kryssa i att den ska kolla gamedata och online-db, den kommer garanterat att gå igenom, för det gjorde den inte innan i XDVDMulleter som jag fattade det.

bränn med imgburn eller clonecd som du brukar göra.
                    super, det fungerade, kollade i mulleter oxå och där var allt oki, synd man var så jäkla dum att inte fixade detta innan jag spelade min förra skiva. skall köra med denna istället och hoppas att ingen ban kommer.
                    Tackar för hjälpen.
                    lär återkomma senare

Comment

• ja tänkte göra samma sak men dom tog mig nu dom jävlarna. får väl lägga ner de här me tv spel nu

Comment

super, det fungerade, kollade i mulleter oxå och där var allt oki, synd man var så jäkla dum att inte fixade detta innan jag spelade min förra skiva. skall köra med denna istället och hoppas att ingen ban kommer.
                        Tackar för hjälpen.
                        lär återkomma senare
                        det var så lite.

det är inte så svårt när man börjar pilla med det. ju, mer fel och försök man får göra, ju mer lär man sig. try and fail är den bästa formen av att lära sig nya saker.

Comment

• Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
                          ja tänkte göra samma sak men dom tog mig nu dom jävlarna. får väl lägga ner de här me tv spel nu
                          och tv-spel handlar enbart om att spela multiplayer?

Comment

• Är det ungefär lika "riskfyllt" att spela brända spel när man är INLOGGAD på live men inte spelar på live, som att vara inloggad på live OCH spela spelet på live.

Jag har min sladd i och automatisk inloggning på live PÅ, så är det som att jag "spelar spel på live" hela tiden då?

Borde jag kanske dra ut min nätverksladd även fatst jag inte dirket spelar på Live så mycket men är inloggad hela tiden?

Comment

• Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
                              Är det ungefär lika "riskfyllt" att spela brända spel när man är INLOGGAD på live men inte spelar på live, som att vara inloggad på live OCH spela spelet på live.

Jag har min sladd i och automatisk inloggning på live PÅ, så är det som att jag "spelar spel på live" hela tiden då?

Borde jag kanske dra ut min nätverksladd även fatst jag inte dirket spelar på Live så mycket men är inloggad hela tiden?
                              är du inloggad på live så är du, live kan komma åt skivan som sitter i läsaren. logga ut från live när du ska spela overifierade backuper, om du nu måste spela dem.

Comment

• Jag verifierar alla, men det kan ha varit något som inte fanns i data basen trots att det var gammalt, typ som gears of war 1 som jag har klarat igenom 1 gång samtidigt som jag var inloggad på live.

Fan igår så körde vi monopol hela natten hemma hos mig jag och ett par polare och min inloggning på live loggades ut och höll på att trixa lite. Vågar typ inte ens sätta på boxen nu och se hur det står till. Vet inte om det var live eller internettuppkopplingen som spökade igår... =(

Comment

Working...
                                X