Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Du kan verkligen inte kollat igenom alla inlägg i tråden, för då hade du sett att det finns länk till abgx i startinlägget och en till dess nya databasadress (programmet heter abgx360 v0.9.4).

Men till problemet med NHL 09 Pal så finns fortfarande inte det spelet i databsen.
    Där ser man, den länken hade jag missat. Men nu har jaf iaf både abgx och muletter.

Då är det väl bara att vänta till spelet finns i databasen då...

Comment

• Original inlägg av djdj Visa Inlägg
      Jag har varit lite slarvig och inte kollat nerladdade spel med Mulleter eller så, dock funkar boxen bra mot live, kört i 3-4 månader nu.

Finns det fortfarande risk att bli bannad, är fördröjningen så stor?

Tänkte kolla igenom spelen nu över julen, kan man "rensa" sin box från gamla spår, såg i något forum en kombination på kontrollen som tar en in i serviceläge och att man där ska kunna göra en radering av logfiler?

Eller något annat råd?
      ban risk, svar ja. radering, tyvärr. länk till forum med denna info tack, tror de kanske menat spel-cache, annars skulle detta varit mycket mer känt.

Comment

• Original inlägg av Salami- Visa Inlägg
        Tjena.

Kanske postar detta i fel tråd, ber om ursäkt isåfall.

Har försökt få igång dead or alive 4 nu ett tag men lyckas aldrig. Har kollat runt lite och det verkar inte finnas någon som fungerar med ixtreme 1.4? Nån som fått det att fungera? Den enda version som jag hittat som ska funka till pal är "Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME" men den har inte DMI och saknar video partition. abgx360 spottar ur sig detta

Går det att fixa på något sätt? Har testat tanka hem grejjerna från 360patches men det gav inget.

God jul förresten
        dead_or_alive_4_pal_internal_xbox360-rome har jag fixad med xdvdmulleter iaf. verifierar fint med abgx360. kommer dock inte ihåg, men jag tror jag slängde in stealth från 360 patches med xdvdmulleter och även video partitionen som ligger xdvdmulleter, det finns två, en av dem är rätt. kör den sedan i abgx360.

*edit*
        läste din abgx360 log lite mer noggrant. verkar som de räcker med att du slänger in videofilen. du kan göra det lätt med xdvdmulleter. du finner den video filen som eftersökts i xdvdmulleters stealthfiles katalog. om du rensat den så kan du ladda ner en orensad version från guiden i första inlägget. Video_66D0CB54.iso heter den, kan även vara packad i rar formatet.
        Last edited by int21; 2008-12-27, 19:00.

Comment

• Tackar int21! Det fungerade utmärkt nu. Tankade den orensade xdvdmulleter, då fixade den allt åt mig. Funkade fin fint med abgx360 sedan också!

Comment

• Original inlägg av Salami- Visa Inlägg
            Tackar int21! Det fungerade utmärkt nu. Tankade den orensade xdvdmulleter, då fixade den allt åt mig. Funkade fin fint med abgx360 sedan också!
            tänk på att rensa databasen i stealthfiles katalogen i xdvdmulleter så den tar hem ny från online databasen istället. den som är med kan innehålla fel, tyvärr, därför är det rekommenderat att rensa den. videofilerna är det dock inget fel på så de kan du spara, då kommer du inte få problemet att den inte finner dem nästa gång. hoppas du hänger med.

du kan även kopiera videofilerna till den rensade versionen, det är vilket som.

Comment

• Nu vet jag inte riktigt om det här kanske redan har tagits upp i den här tråden, men då den är ganska lång har jag inte haft tid att läsa igenom hela.

Mitt problem är att mitt abgx360 inte kan hitta iso-filerna. Jag har ställt in alla inställningar osv, men när jag trycker på "Launch" så hoppar det upp ett felmeddelande som säger att "Execution of command ... bla bla... failed. (error2: Det går inte att hitta filen.)". Jag vet att jag har valt rätt "adress" för filen så det är inte det det är fel på, jag har också testat med två olika spel så det borde inte vara spelen det är fel på heller.

Kan detta ha något att göra med att jag har vista med alla dess säkerhetsfunktioner? Jag har provat att starta abgx360 som administratör, men det fungerade inte heller. Jag har ändrat inställningarna i brandväggen så att den tillåter abgx360.

Några förslag?

Edit: Jag har nu också provat att stoppa i en redan bränd skiva (min grannes), men abgx360 kan inte hitta denna heller.

EDIT2: Jag slängde abgx360 och laddade ner det igen, och nu fungerar det!
              Last edited by Skidsnobb; 2008-12-29, 12:37.

Comment

• Tjena
                Ska flasha en Lite-On läsare nu i veckan tänkte jag... det är en helt oöppnad PRO så jag har inte ens kopplat in den ännu men jag funderar på om jag ska göra det och koppla upp mig på Live för att hämta ner NXE osv eller om jag bör göra det efter att jag flashat? Jag tänkte att MS kanske ser att den använder firmware A idag och B imon liksom vilket kanske gör att det är lättare att bli bannad? Tror jag har läst nåt sånt konstigt så hur somhelst så vet jag inte om det är säkrare att koppla upp mig nu eller sen... hjälp mig gärna.
                Tack

Comment

• Original inlägg av Musten Visa Inlägg
                  Tjena
                  Ska flasha en Lite-On läsare nu i veckan tänkte jag... det är en helt oöppnad PRO så jag har inte ens kopplat in den ännu men jag funderar på om jag ska göra det och koppla upp mig på Live för att hämta ner NXE osv eller om jag bör göra det efter att jag flashat? Jag tänkte att MS kanske ser att den använder firmware A idag och B imon liksom vilket kanske gör att det är lättare att bli bannad? Tror jag har läst nåt sånt konstigt så hur somhelst så vet jag inte om det är säkrare att koppla upp mig nu eller sen... hjälp mig gärna.
                  Tack
                  spelar ingen roll, nej de kommer inte se någon skillnad i firmware. men du slipper ju bekymmer om risk om du hämtar hem den från live innan du flashat den... efter du flashat den så kommer riskerna ang. ban med i bilden.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                    Fallout.3.PAL.XBOX360-GLoBAL och Gears.of.War.2.X360-Allstars, båda dessa kan fixas och verifieras med online-databasen.
                    Vet inte om jag tolkar ditt inlägg fel men behövde du fixa Fallout 3? Jag körde den i abgx precis och allt stämde utan att att fixa det.

Comment

• Okej, jag har en ny fråga.

Om abgx känner igen spelet och allt det där (allt visas i grönt). MEN, det står:

Region Code: 0x00FF00FF (i rött)
                      PAL (i vitt)
                      NTSC/U (i vitt).

Vad betyder detta? Att spelet fungerar till både PAL och NTSC? Men varför står den översta raden i rött då? Är det lugnt att köra spelet på ett PAL-xbox?

Comment

• PAL/NTSC är inget du kan bli bannad för. Spelet du kört i abgx är kompatibelt med båda. Det värsta som kan hända är att om spelet bara är NTSC-kompatibelt så kan du inte starta det på din svenskköpta xbox.

Comment

• Jaså? Men kan inte xboxet gå sönder om man kör ett NTSC-spel i det? Det har man ju hört någonstans ifrån iaf... Att det skulle vara jätteviktigt att man tar rätt region.

Comment

• Original inlägg av Skidsnobb Visa Inlägg
                            Jaså? Men kan inte xboxet gå sönder om man kör ett NTSC-spel i det? Det har man ju hört någonstans ifrån iaf... Att det skulle vara jätteviktigt att man tar rätt region.
                            nej, det kan inte gå sönder för att du kör regionsfria ntsc spel på det eller vice versa. det är viktigt att ha rätt region om spelet inte är regionsfritt, annars startar det inte. du kan inte köra ett regionlåst ntsc spel på en pal maskin, däremot ett regionsfritt ntsc spel.

Comment

• Original inlägg av Safir Visa Inlägg
                              Vet inte om jag tolkar ditt inlägg fel men behövde du fixa Fallout 3? Jag körde den i abgx precis och allt stämde utan att att fixa det.
                              mycket möjligt så var fallet, är allt okej i abgx360 så är det.

Comment

• Original inlägg av Skidsnobb Visa Inlägg
                                Jaså? Men kan inte xboxet gå sönder om man kör ett NTSC-spel i det? Det har man ju hört någonstans ifrån iaf... Att det skulle vara jätteviktigt att man tar rätt region.
                                du har antagligen förväxlat det med nintendo wii där konsollen kan bli brickad om man hämtar uppdateringifrån ett NTSC-spel om man har en PAL-konsol

Comment

Working...
                                X