Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Nu fungerar äntligen mitt ABGX till synes felfritt

Testade att verifiera en skiva jag bränt tidigare (Sonic) och fick detta resultat:

Är allt rätt? Det blåa som indikerar att något laddas ner, det kan väl inte vara till skivan?...

Ps. Jag både ersatte .ini filen samt lade en extra i applications-foldern, det fungerar prima. Nu fixar den .isos på löpande band, bland annat nya Prince of Persia som det verkade vara massa som behövde laddas ner för att det skulle vara säkert. Nu ska jag iaf ha en helgrön .iso av spelet som jag ska bränna imorgon då jag stiger upp. Tack för all hjälp INT21, du är en klippa!
    tittar du nogrannt på vad det står så laddar den hem .ini filen som den ska jämföra med
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      tittar du nogrannt på vad det står så laddar den hem .ini filen som den ska jämföra med
      Givetvis.. va dum jag är. Men då är det säkert iaf, skönt.

Comment

• Original inlägg av Equality Visa Inlägg
        Givetvis.. va dum jag är. Men då är det säkert iaf, skönt.
        Den är inte 100% säker, men jag skulle säga 99% (100% kan den aldrig bli om det inte är en exakt kopia av orginal med ALL info som finns på den och att fixa det vetefan om det faktiskt går att göra som privat person?
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Den är inte 100% säker, men jag skulle säga 99% (100% kan den aldrig bli om det inte är en exakt kopia av orginal med ALL info som finns på den och att fixa det vetefan om det faktiskt går att göra som privat person?
          den är så säker den kan bli, skräm inte upp honom.

Comment

• Snor tråden en snabbis och frågar om det är nån som har problem med Xbox-live just idag?

Hur kollar jag lättast om jag eventuellt är bannad...

Tack på förhand
            Last edited by Soederstroem; 2009-01-19, 21:28.

Comment

• Original inlägg av Soederstroem Visa Inlägg
              Snor tråden en snabbis och frågar om det är nån som har problem med Xbox-live just idag?

Hur kollar jag lättast om jag eventuellt är bannad...

Tack på förhand
              Prova att gå online bara, går det att gå online så var det något tillfälligt fel eller om du inte kan ansluta antar jag att du har något/några problem med anslutningen till live, har för mig jag läst/hört någonstans att man ska få ett felmedelande där det står att man är bannad på live.

lättast är annars att ringa till MS supporten och be dom kolla upp det du kan säga till dom att du inte kan ansluta till Live bara, behöver inte fråga om du blivit bannad, låter bättre om du säger att du inte kan logga in bara och höra om dom har problem med det eller om det är någon inställning någonstans
              Google is your friend!

Comment

• Det står att jag har ett problem. Har testat både med kabel och trådlöst men det vill inte. Så det är väl bara att hoppas på att det är tillfälligt antar jag...

Comment

• vad står det för fel kod?
                  Google is your friend!

Comment

• Får inte upp nån felkod alls förutom att den inte kan connecta till liven. Cant establish typ..

Comment

• ok, och sedan finns det möjlighet att testa anslutningen? provat med det? vad får du upp för fel? inga? då får du ringa till MS support och höra med dom varför det inte fungerar...
                      Google is your friend!

Comment

• Ja givetvis har jag testat det...är inte helt grön =)

Den hittar till routern och allt sånt, men det blir ett kryss över liven när den kör det testet. Står att jag ska testa med nätverkskabel direkt in ist....gör det och samma sak händer. Antar att jag måste ringa supporten...drygt

Comment

• ok, det låter som att du har problem att ansluta till live bara, kan vara vad som helst men jag tror inte att du blivit bannad, har du det så får du skriva det här så andra kan se hur man kan se om det är så, det kan också vara så att dom har lite problem med live just nu med någon/några servrar, för mig fungerar det att logga in och så, men jag har inte guld så kan inte kolla om det går att spela också, men som sagt, det fungerar för mig just nu...

du kan om du inte orkar ringa MS support vänta tills imorrn och prova igen, vid olika tider på dygnet
                          Google is your friend!

Comment

• Nu börjar det sakta närma sig ett halvår sen releasen av NHL 09.

När ska jag kunna spela det egentligen? Har någon hört nåt?

Min dagger-release ligger och samlar datadamm på mitt skrivbord.

Comment

• Original inlägg av Safir Visa Inlägg
                              Nu börjar det sakta närma sig ett halvår sen releasen av NHL 09.

När ska jag kunna spela det egentligen? Har någon hört nåt?

Min dagger-release ligger och samlar datadamm på mitt skrivbord.
                              kanske är värt att köpa det om du är så sugen? det kommer när det kommer.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                                kanske är värt att köpa det om du är så sugen? det kommer när det kommer.
                                Du har nog rätt. Det borde redan ha kommit nu om det skulle komma. NHL 09 kommer förbli "overifierbar".

Ett köp på över 500 kr är det inte snack om, ekonomin är risig som den är. Problemet är att jag inte har råd till ett nytt 360 i nuläget om jag blir bannad.

Vad säger ni gubbar, ska jag chansa på Dagger-releasen?

Comment

Working...
                                X