Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    jodå den frågar om man vill ha det fixat Ja/avbryt. När alla steg är slutförda står det Stealth files checked out perfectly!

SÅ med andra ord var den Iso inte 100% perfekt innan alla steg var utförda i mulleter, trots att alla Xtreme compatibility-checkrutor var ikryssade?

release jag körde genom mulleter Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT. Och sen kör jag aldrig live innan spelet är släppt, så spelen är alltid verifierade mot original innan jag lirar dem
    iso'n kan ha varit okej, men stealth matchade nog inte data i den. nu är den fixad och du ska ha en bra backup som stämmer med originalet och går att lira på live med.

ant. kan denna releasen vara en orsak till alla ban's som det ryktas om då.. lär vara en del som spelat detta på live utan att verifiera det.

Comment

jo, det släpptes ju 2 veckor innan release.

men int21, tror du jag kan ha risken att bannas för att ha lirat detta spel utan att utföra metoderna i mulleter? det enda jag kollade innan jag brände denna release var att kolla om alla Xtreme compatibility-checkrutor var ikryssade.
      Last edited by SuFFix; 2008-11-11, 23:47.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
        allt detta står i guiden i första inlägget.

det gör du via crc funktionen.

Ok, jag vet ju att man ska köra en crc-check men jag ser inte på bilderna om det är en retail eller inte. Är det så att när man kör en crc-check så varnar den om det är en review-version?

Comment

Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
          Ok, jag vet ju att man ska köra en crc-check men jag ser inte på bilderna om det är en retail eller inte. Är det så att när man kör en crc-check så varnar den om det är en review-version?
          står det att "stealth files checked out perfectly!" så är allt som det ska och matchar original. det står inte i klartext vad det är för typ.

Comment

jo, det släpptes ju 2 veckor innan release.

men int21, tror du jag kan ha risken att bannas för att ha lirat detta spel utan att utföra metoderna i mulleter? det enda jag kollade innan jag brände denna release var att kolla om alla Xtreme compatibility-checkrutor var ikryssade.
            who knows? risken finns alltid så fort du gjort ingrepp i din 360.. att risken för ban är större om man inte har 100% originalbackuper är ant. det enda man kan säga mer större säkerhet.. det går inte att besvara på din fråga på annat sätt. de flesta har faktiskt bara kollat ixtreme-kompabilitet rutorna innan och antagit att de räckt. ixtreme-kompatibel är inte samma sak live-kompatibel tyvärr. själv håller jag mig borta från live med alla overifierade spel, det är smällen man får ta om man inte har original, du får spelet tidigt, men får vänta med live. hehe.

Comment

men det tar ju inte många dagar efter release innan det blir verifierat mot ett orginal

Comment

men det tar ju inte många dagar efter release innan det blir verifierat mot ett orginal
                nej, det är sant men ändå är folk så ivriga att lira live att de chansar. hehe.. jag har ett gäng spel som inte finns i databasen än och de kommer förbli offlinespel tills det man kan verifiera dem och de är två, tre veckor gamla.. om inte mer..
                Last edited by int21; 2008-11-12, 00:37.

Comment

får man fråga vilka spel?

kollade Call.Of.Duty.World.At.War.X360-Allstars nyss. När jag kör Crc details så finns den inte i databasen, men när jag kör autofix så står det att den finns i db

spelet släpps ju om 3 dagar, mulleter autofix stämmer ju inte då, originalet är ju knappast ute.

Känns som om Abgx360 är ett bättre program, vad säger ni?
                  Last edited by SuFFix; 2008-11-12, 01:12.

Comment

Om man spelar ett spel som inte är Live säker endast i singleplayer och sedan loggar in på xbox live i själva dashboarden. Kan MS banna en för det eller är det att man måste spela spelet på Live?

Comment

får man fråga vilka spel?

kollade Call.Of.Duty.World.At.War.X360-Allstars nyss. När jag kör Crc details så finns den inte i databasen, men när jag kör autofix så står det att den finns i db

spelet släpps ju om 3 dagar, mulleter autofix stämmer ju inte då, originalet är ju knappast ute.

Känns som om Abgx360 är ett bättre program, vad säger ni?
                      men du får ju vänta till orginalet släppt och det lagts in, resultat från minst två oberoende källor ska in för att det ska vara säkert att lägga in det. de tar bara inte värden från ett original och lägger in i databasen. ge det några dagar. databasen var nere igår, jag kunde iaf inte nå http://www.devilsps3.centelia.net runt 23,24 snåret..

Comment

Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
                        Om man spelar ett spel som inte är Live säker endast i singleplayer och sedan loggar in på xbox live i själva dashboarden. Kan MS banna en för det eller är det att man måste spela spelet på Live?
                        troligtvis är det mycket liten risk att bli bannad om du gör på detta sätt och använder senaste ixtreme. live kan inte logga och att boxen skulle logga stealthade spel känns också rätt kallt, issåfall skulle man märkt detta för länge sedan. allt sånt här står ju i guiden.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                          men du får ju vänta till orginalet släppt och det lagts in, resultat från minst två oberoende källor ska in för att det ska vara säkert att lägga in det. de tar bara inte värden från ett original och lägger in i databasen. ge det några dagar. databasen var nere igår, jag kunde iaf inte nå http://www.devilsps3.centelia.net runt 23,24 snåret..
                          Nej och jag fick inte kolla mina 3 titlar jag skulle Stealth+CRC checka igår heller

Fick resultatet att mulleter inte kunde kontrollera mot databasen jag med på tre nyuppackade isos
                          Far Cry 2, COD Wars of the worlds någonting andra världskriget och C&C Red tjejen på framsidan vad den nu hette men nya är dom alla *skratt*

Och då de inte kan kontrolleras 100% körs de inte på mina maskiner, en bra tummregel eller vad tycker ni andra.
                          visst bannar jag en box har jag fem till att spela på men varför vara snål o slösaktig.
                          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Jo int21, men nu var det ju så att det STOD att spelet fanns i databasen, och det stämmer ju inte eftersom orginalet inte släppts än, och detta genom mulleter autofix "Could not get ini file for the SS in this iso, however the game does appear to be in the database......."

När jag kör abgx360 så står det att allt är ok förutom verifikationen, "the request Url returned error: 403, failed to find a verified ini file for this Xen/SS combination
                            Verification failed.."

känns knappt som om man kan lita på mulleter, för det har stått exakt samma sak på autofix och då har jag testat 4 spel, några nya, några ganska många månader gamla.
                            Last edited by SuFFix; 2008-11-12, 12:32.

Comment

Fable_2_USA_XBOX360-STRANGE som exempel finns fortfarande inte i databasen..

Comment

Kan bero på två saker
                                1. Inte inlagd.
                                2. Ingen anslutning mot Mulleters databaser

e-posta de som kodat o kika vettja
                                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Working...
                                X