Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Hejsan supporten , har varit borta ett bra tag och ser att det släpps nya flash versioner.
Sitter och funderar på en grej som jag undrar om ni kan hjälpa mig med.
Just nu har jag en flashad box med 1.5 och har spelet PES09 och den är även fixad med abgx och allt det där dvs verifierad. Vågar man spela det spelet online eller ska jag flasha boxen till nyaste (ix 1.6) innan jag ger mig ut på nätet.
Hejsan supporten , har varit borta ett bra tag och ser att det släpps nya flash versioner.
Sitter och funderar på en grej som jag undrar om ni kan hjälpa mig med.
Just nu har jag en flashad box med 1.5 och har spelet PES09 och den är även fixad med abgx och allt det där dvs verifierad. Vågar man spela det spelet online eller ska jag flasha boxen till nyaste (ix 1.6) innan jag ger mig ut på nätet.
M.v.H Eddah
ja, 1.5 fungerar utmärkt att spela på live med om du har kollat dina releaser med abgx360 innan. ixtreme 1.4 fungerar också bra att lira på live med.
En liten fråga, en kompis köpte sin 360 för bra många år sedan och den är flashad med gamla extreme, han har aldrig haft boxen uppkopplad mot nätet men vill nu börja lira online.
Om han då flashar till ixtreme 1.60 är han då säker eller ligger det något kvar i hans sammy som gör att MS kan se att han har flashat?
En liten fråga, en kompis köpte sin 360 för bra många år sedan och den är flashad med gamla extreme, han har aldrig haft boxen uppkopplad mot nätet men vill nu börja lira online.
Om han då flashar till ixtreme 1.60 är han då säker eller ligger det något kvar i hans sammy som gör att MS kan se att han har flashat?
det ska inte vara några större problem om han aldrig varit på live innan. har han installerade spel bör han ta bort dem eller formatera hdd innan han kopplar upp sig så han inte installerat spel med dålig stealth osv.. annars ska det inte vara några större risker, uppgradera och spela på.
det ska inte vara några större problem om han aldrig varit på live innan. har han installerade spel bör han ta bort dem eller formatera hdd innan han kopplar upp sig så han inte installerat spel med dålig stealth osv.. annars ska det inte vara några större risker, uppgradera och spela på.
Tackar, nepp, han har inte NXE så han har inte kunnat installera spelen :P
Såg att det kommit ut en 1.6 nu också. Lite tråkigt då det inte var merän någon månad sen jag lämnade in och fick det fixat.
Men vad jag förstrå så validerar spelet så är det ingen fara att köra med 1.5, problemet kommer när spelet inte validerar på grund av att 1.6 krävs?
Jag vet att man kan ladda ner wave 3 library, men är det detta som är 1.6? Betyder det då att om man har det inlaggt så kommer spel som bara fungerar på 1.6 att validera?
nu hänger jag inte alls med om vad du försöker säga...
Det är säkrare att köra med 1.6 då den kollar allt och även har stöd för wave 3, den startar dock INTE ful patchade spel det vill säga spel som ska ha wave 3 men som inte har det pga patch för att köras med 1.5
1.51 startar också wave 3 spel, men inte alla (vad jag hört här på forumet bootar den t.ex inte Dance Dance Revolution) den kollar inte heller video partitionen vilket gör att om du inte kollat den i ABGX360 är kommer den ändå boota om övriga stealthen är rätt
1.5 bootar INTE spel med wave 3 (nästan alla nya spel som kommit sedan början av mars i år ungefär)
det är absolut ingen fara att spela spel som är VERIFIERADE i ABGX360 på 1.4, 1.5, 1.51 eller 1.6, går den igenom i ABGX360 är den lika säker oavsett vilken version av iXtreme du har
Tja! Jag ber om ursäkt om någon frågat samma sak men: Är det mindre risk att bli upptäckt om man installerar de brända spelen jämfört med om man kör dem direkt från skivan?
Tja! Jag ber om ursäkt om någon frågat samma sak men: Är det mindre risk att bli upptäckt om man installerar de brända spelen jämfört med om man kör dem direkt från skivan?
nej det är inte säkrare, du måste förövrigt ha spelet i dvd:n för att spela det, även om det är installerat.
Har läst igenom ungefär halva tråden, är fortfarande lite osäker på vissa saker.
Jag har brännt ut tre spel som inte går igenom verification när jag testar skivan:
Fable_2_USA_XBOX360-STRANGE
RockBand.PAL.XBOX360-SWAG
Left_4_Dead_GOTYE_READNFO_RF_XBOX360-SuperX360
Går det fixa dessa på något sett så dom går igenom eller måste jag ladda ner en ny release?
Jag har spelat dessa spel i singeplayer men dock varit inloggad på live tyvärr.
Läst runt lite och verkar som dom bannar i vågor, ungefär hur ofta gör dom det?
Finns det något enkelt sätt att hålla koll på vilka release som går igenom verification? Känns ganska ordentligt på ration när man laddar ner något, är ju tråkigt ifall den inte går igenom då.
Har läst igenom ungefär halva tråden, är fortfarande lite osäker på vissa saker.
Jag har brännt ut tre spel som inte går igenom verification när jag testar skivan:
Fable_2_USA_XBOX360-STRANGE
RockBand.PAL.XBOX360-SWAG
Left_4_Dead_GOTYE_READNFO_RF_XBOX360-SuperX360
Går det fixa dessa på något sett så dom går igenom eller måste jag ladda ner en ny release?
Jag har spelat dessa spel i singeplayer men dock varit inloggad på live tyvärr.
Läst runt lite och verkar som dom bannar i vågor, ungefär hur ofta gör dom det?
Finns det något enkelt sätt att hålla koll på vilka release som går igenom verification? Känns ganska ordentligt på ration när man laddar ner något, är ju tråkigt ifall den inte går igenom då.
/ Lixom
det finns en tråd om releaser som går att verifiera med abgx360 här. tänk på att det är ingen snack tråd så ställ inga som helst frågor i den. den är enbart till för releaser som fungerar och inget snack om hur man gör eller liknande, det får du ta i denna tråd eller i annan passande tråd.
RockBand.PAL.XBOX360-SWAG går igenom så felet är hos dig, glöm inte att abgx360 ska ha level 3 i autofix tabben.
andra releaser som går igenom:
Fable.2.USA.XBOX360.MULTI.5.ABGX-ANONYMOUS
Left.4.Dead.PROPER.XBOX360-x360inT
så lyckas du få rockband att verifieras så kanske fable också går, om det gör det så posta log i verifieringtråden så kan det läggas till i listan, eftersom din release inte finns med där. left for dead GOTY finns inte i databasen och går inte att verifiera än. glöm inte att använda senaste abgx360.
Du har så rätt, Rockband gick inte igenom när jag körde från skivan, hade kvar spelet på datorn så testade och då fixade den autofix å vipps så gick den igenom.
Hade jag hittat denna tråden tidigare så hade jag kunnit undvika iaf 3 bortkastade skivor och en eventuell framtida ban (hoppas inte!).
Fable 2 gick även den igenom efter fix så slänger in loggen i den andra tråden.
Comment