Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det var jag som skrev detta från Heenoks user.. inloggningsbuggen slog till igen!!!

Är det något som man ska ställa in annorlunda i abgx360 när man kollar DVDr mot när man kollar ISO förutom självklart läskällan?

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
      jag har hittat en sak i den nya dashboarden som mycket möjligt skulle kunna ställa till det i framtiden. installerar du ett spel på hdd och sedan stoppar in en skiva med samma spel men annan utgåva, t.ex. regionfri ntsc istället för pal så kommer boxen registrera två versioner av samma spel, i mitt fall gow 2.

jag hade installerat 360int versionen och sedan kastade den för att köra en fixad allstars release, nu dök alltså två stycken gow 2 ikoner upp i min box. man kan starta den installerade 360int versionen med allstars skivan och det är detta som kanske kan bli ett problem framöver, då installation och skiva borde skilja sig åt i media id. jag valde iaf att avinstallera den första 360int backupen för att sedan installera allstars, problem löst och bara en ikon kvar.

det borde finnas något som boxen läser in och kanske tar med i installationen t.ex. media id eller stealth. så även om man spelar med ok backup så kanske installationen är felaktig, något att tänka på i framtiden... time will tell. nu vet ni iaf.
      När du kollar din profil, står det då att du har 2 olika GoW2 verisioner? Eller är det bara en? Du vet där man kollar alla spel man kört.

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
      det var jag som skrev detta från Heenoks user.. inloggningsbuggen slog till igen!!!
      Haha blev helt chockad när jag läste igenom tråden. Tänkte WTF, detta har ju inte jag skrivit! :P

Comment

• Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
        Är det något som man ska ställa in annorlunda i abgx360 när man kollar DVDr mot när man kollar ISO förutom självklart läskällan?
        nej, det behövs inte. /int21

Comment

• Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
          Haha blev helt chockad när jag läste igenom tråden. Tänkte WTF, detta har ju inte jag skrivit! :P
          det har varit lite strul idag tror jag, haha hänt mig 2 ggr idag att jag blivit inloggad som annan user när jag refreshat en sida..

Comment

• Hej

När jag kontrollerar ett spel från skiva med abgx360 får jag följande information.

Size: 7835516928 bytes <larger than normal>

Är det något som kan orsaka ban? Eller är det bara att strunta i det?
            Last edited by Xerxes; 2008-11-22, 13:59.

Comment

• Det skulle kunna orsaka ban då en release ska alltid ha samma storlek.
              Detta kan bero på att det inte är en retail release.
              iPhone 3G:
              Svart 16GB
              Telia Max 25
              PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
              SanDisc MS Pro Duo Ultra II
              4GB
              Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

• Original inlägg av Xerxes Visa Inlägg
                Hej

När jag kontrollerar ett spel från skiva med abgx360 får jag följande information.

Size: 7835516928 bytes <larger than normal>

Är det något som kan orsaka ban? Eller är det bara att strunta i det?
                ingen fara sålänge du kör ixtreme, gärna 1.4. storleken beror på om imagefilen har splitvid eller inte..

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                Det skulle kunna orsaka ban då en release ska alltid ha samma storlek.
                Detta kan bero på att det inte är en retail release.
                se svar innan över.

btw. guiden är uppdaterad idag, lite fix i info och ögongodis.

Comment

• Original inlägg av piratburken Visa Inlägg
                  nej, det behövs inte. /int21
                  Tycker ibland att abg är lite lustigt.
                  Testar jag iso filen på detta lir Fifa_09_PAL_XBOX360-STRANGE så får jag upp att det är ok, men när jag testar skivkan som är brännd så kommer detta upp. Vad är skillnaden mot ison som går igenom??

Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
                  Server file no newer than local file 'GameNameLookup.csv' -- not retrieving
                  Server file no newer than local file 'abgx360.dat' -- not retrieving

Verifying this game against the online database...
                  Attempting to get '30FDE31E60E383E6.ini' from the online verified database
                  ERROR: The requested URL returned error: 404

Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
                  Verification failed

Comment

• Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
                    Tycker ibland att abg är lite lustigt.
                    Testar jag iso filen på detta lir Fifa_09_PAL_XBOX360-STRANGE så får jag upp att det är ok, men när jag testar skivkan som är brännd så kommer detta upp. Vad är skillnaden mot ison som går igenom??

Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
                    Server file no newer than local file 'GameNameLookup.csv' -- not retrieving
                    Server file no newer than local file 'abgx360.dat' -- not retrieving

Attempting to get '30FDE31E60E383E6.ini' from the online verified database
                    ERROR: The requested URL returned error: 404

Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
                    Verification failed
                    ja du, bra fråga. eftersom den söker efter SS 30FDE31E och XEX 60E383E6 som din skiva har inlagt, så antar jag din iso har en annan SS eftersom den hittas, kikat det?

jag har den releasen du har och jag kunde inte fixa det mot databasen vad jag kommer ihåg... du kunde fixa ison uppfattade jag det som?! jag laddade upp stealth till fifa 09 för några inlägg sedan, jag extraherade dem ur min fungerande iso. stealth är ursprungligen från 360patches, prova dem istället..

patcha enbart in SS.BIN från rar arkivet du laddar ner, kör sedan autofix så ska den hitta rätt filer att patcha med. använd annars DMI.BIN och PFI.BIN i samma arkiv. du får prova dig fram där, verkar vara lite kinkigt om du inte kryssar i "patch even if stealth passes", det är bara att bråka lite med de olika filerna så kommer den verifiera tillslut.. oftast fungerar det direkt, men så du vet om det.

detta kör jag med iaf och det finns när du kollar från dvd.

Attempting to get '637E652660E383E6.ini' from the online verified database
                    Server file no newer than local file '637E652660E383E6.ini' -- not retrieving

Using '637E652660E383E6.ini' (314 bytes)
                    Video CRC matches
                    V0 CRC matches
                    V1 CRC matches
                    PFI CRC matches
                    DMI CRC matches
                    SS CRC matches
                    Xex CRC matches

Comment

• Hej på er.

Jag har en liten fundering...
                      Köpte en flashad xbox360 (senaste iXtreme) till en polare i 25års-present för ett par månader sedan och brände ett gäng spel till han, däribland Saints Row 2 (som verkar vara en dålig release... ). Han har aldrig haft nätverkssladden i, inte varit på live dvs, men har nu tänkt att lira FIFA 09 online.
                      Jag testade precis hans skiva(Saints Row 2)med abgx och står verification failed så jag tar det som att releasen är dålig.

Frågan är, kommer han bli bannad när han loggar in på xbox live? Kan han göra något för att undvika det isf?

Tack på förhand

Comment

• Under "OPTIONS" i abgx360, ska man inte ha "Check for possible game data corruption" ikryssat? Är inte det motsvarigheten till Mulleters "check game data"?

Comment

Under "OPTIONS" i abgx360, ska man inte ha "Check for possible game data corruption" ikryssat? Är inte det motsvarigheten till Mulleters "check game data"?
                          den körs automatisk varje gång en crc check mot game data körs, enda orsaken att kryssa i den är för att tvinga igång crc check för game data om inget annat har gjort det. det står tom i abgx360 om du har muspekaren över i.

Comment

• Original inlägg av Zoomink Visa Inlägg
                            Frågan är, kommer han bli bannad när han loggar in på xbox live? Kan han göra något för att undvika det isf?

Tack på förhand
                            han kan läsa guiden i första inlägget i denna tråd, där står allt som du undrar över.

i korta drag... spara ner hans backuper med imgburn eller om du har imagefilerna av spelen. kör sedan autofix i abgx360 på dem, verifiera dem, bränn dem, spela dem.

Comment

• Det är helt säkert att det där med "Size: 7835516928 bytes <larger than normal>" inte är något problem om man har ixtreme 1.4 eller senare?

Har också fått det på ett par checkade spel nu och började undra eftersom jag självklart antog att det innebar att spelet var större en vad det borde vara (= osäkert att spela)...

EN STOR APLÅD FÖR INT21 NU ALLA!

*KLAPP*KLAPP*KLAPP*KLAPP*KLAPP

Comment

Det är helt säkert att det där med "Size: 7835516928 bytes <larger than normal>" inte är något problem om man har ixtreme 1.4 eller senare?
                                hehe.. ingen rymdvetenskap direkt, googla eller kika en redan existerande tråd.

Comment

Working...
                                X