Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av basicjava Visa Inlägg
    Hur är det om man spelar ett spel som INTE är kollat av abgx360 på sin lokale profil utan nätverkssladd i ?

Kan man vara i riskzonen för att bli bannad om man sen kör samma spel eller ett annat på LIVE även om man kollar just den gången att spelet är OK i abgx ?
    det är lugnt, det står även mer ingående i guiden.

förstår inte din andra fråga, du är alltid i riskzonen om du lirar på live utan verifierad backup, offline är det lugnt.

Comment

• int 21:
      Vilken länk drar jag hem från första sidan för att ha senaste abgx med wave 3 och allt uppdaterat som man ska ha?
      tänkte dra ner från abgx360.net men där verkade det som om ett spel med wave3 inte fixades.

Comment

• Original inlägg av reddie Visa Inlägg
        int 21:
        Vilken länk drar jag hem från första sidan för att ha senaste abgx med wave 3 och allt uppdaterat som man ska ha?
        tänkte dra ner från abgx360.net men där verkade det som om ett spel med wave3 inte fixades.
        någon av dessa:

http://rapidshare.de/files/46015610/...waves.rar.html

http://www.megaupload.com/?d=PLH4607B

(den nedre är samma men från en annan upload sida bara)
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• i tråden Verifierade Releaser: ABGX360 / XDVDMULLETER står det en massa verifierade spel betyder det då att om man laddar ner från torrnet med samma namn så slipper man själv kolla med abgx så man kan köra live

Comment

• Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
            i tråden Verifierade Releaser: ABGX360 / XDVDMULLETER står det en massa verifierade spel betyder det då att om man laddar ner från torrnet med samma namn så slipper man själv kolla med abgx så man kan köra live
            nej. spelen som är listade i tråden är spel som du KAN verifiera, alltså de matchar spelen i databasen. du måste verifiera med abgx360 för att kolla om de behöver patchas eller inte. ha som regel att alltid kolla spelen med abgx360 innan du bränner.

Comment

• hur använder man abxg finns det nån bra guide
              ska man bara köra med abgx eller ska man köra med
              xdvd mullet

Comment

hur använder man abxg finns det nån bra guide
                xdvd mullet
                Jag tycker att guiden i denna tråden funkar rätt bra, eller är det något fel på den?
                iPhone 3G:
                Svart 16GB
                Telia Max 25
                PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                4GB
                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

hur använder man abxg finns det nån bra guide
                  xdvd mullet
                  det räcker med att den går igenom ABGX360, om den inte gör det och du försöker fixa en iso med video partition wave 2 eller tidigare kan du köra den i XDVDMulleter för att fixa till problemet och sedan köra i abgx360 igen...
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• skumt

jag körde min gamla gears of war 2 skiva i abgx360 programmet och allt var grönt och okej tills den sista raden:

starting verification
                    looking for 7900591FE0255A63.ini in the online verified databas
                    there is no verified rip of this this Xex/SS combination in the online database
                    failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
                    Verificiation failed (i gult)

ngn som vet vad det betyder? är den okej?

lika dant med street fighter 4 såg jag nu
                    Last edited by john7612; 2009-03-18, 01:36.

Comment

• Original inlägg av john7612 Visa Inlägg
                      jag körde min gamla gears of war 2 skiva i abgx360 programmet och allt var grönt och okej tills den sista raden:

starting verification
                      looking for 7900591FE0255A63.ini in the online verified databas
                      failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
                      Verificiation failed (i gult)

ngn som vet vad det betyder? är den okej?
                      att din version av spelet inte finns inlagd i databasen och kan därför inte verifieras.

har du ställt in level 3 i abgx så ska den hitta rätt XEX fil och via den hämta hem rätt saker.

du har nog glömt ställt in abgx360 enligt guiden i 1a inlägget. den är inte okej i nuläget.
                      Last edited by int21; 2009-03-18, 01:40.

Comment

• kör den genom xdvdmulleter (iso fil inte skiva) och sedan i ABGX360 igen så ska du se att det fungerar (den kommer fråga om du vill fixa till felen, svara då ja...)
                        Google is your friend!

Comment

lika dant med street fighter 4 såg jag nu
                          ställ in abgx360 enligt guiden. se till du har nya ini filen om du inte lagt in den, du finner all info i guiden.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                            ställ in abgx360 enligt guiden. se till du har nya ini filen om du inte lagt in den, du finner all info i guiden.

Det har jag gjort laddade även in wave 3 och lade till så som du beskrev.
                            har även dubbel kollat på bilderna på autofix och gjort likadant..

nu får jag det här:
                            -------------------------------------------------------------------------------
                            \\//\\//\\//\\// _ |_ _ \ \/ /_ _ _ \\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
                            //\\//\\//\\//\\ (_||_)(_|/ /\ \_||_ | | //\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
                            ------------------------_|------_||_||_|--v1.0.0-------[http://abgx360.net]----

Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
                            Server file GameNameLookup.csv no newer than local file - not retrieving
                            Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving

Checking Game
                            ISO: "TSSTcorp CD/DVDW SH-S182D SB05 (D"
                            Layerbreak: 1913760
                            Size: 7835516928 bytes (SplitVid 2nd wave rounded up to ECC block size)
                            Files in ISO: 3818, Folders in ISO: 134
                            Total bytes used: 4921800650 (67.43%)
                            Game appears to have random padding

Checking default.xex
                            Original PE Filename: SF4CSXenon_LTCG.exe
                            Original PE Timestamp: 2008/12/21 02:44:01
                            Game Name: STREET FIGHTER IV
                            Developer: CAPCOM Co., Ltd. / Dimps Corporation
                            Publisher: CAPCOM Co., Ltd.
                            Genre: Fighting
                            Achievements: 48 Achievements totaling 1000 Gamerscore
                            XEX CRC = E53283D0
                            XEX Media ID: C297EAA14EEBC71C1A096CF7-682D11B5

StreetFighter 4

Region Code: 0xFFFFFFFF
                            Region Free!

Checking SS
                            Timestamp of Authoring: 2008/12/26 00:00:00
                            Timestamp of Mastering: 2009/01/21 23:09:13
                            SS CRC = F726377C (RawSS = 21B4D2E5)
                            SS Media ID: C297EAA14EEBC71C1A096CF7-682D11B5 (matches game)
                            SS looks valid

Checking DMI
                            Timestamp of Authoring: 2008/12/26 00:00:00 (matches SS)
                            DMI CRC = A45B3F05
                            DMI Media ID: C297EAA14EEBC71C1A096CF7-682D11B5 (matches game)
                            DMI looks valid

Checking PFI
                            PFI CRC = A4CFB59C
                            PFI matches known data (2nd wave)

Video partition found
                            Video is zero padded
                            Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
                            Video partition matches known data (2nd wave)

Stealth check passed!

Starting Verification
                            Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
                            Verification failed

kan det bero på att jag kollar det på skiva och inte iso fil? för de är
                            "long gone"

Comment

Det har jag gjort laddade även in wave 3 och lade till så som du beskrev.
                              har även dubbel kollat på bilderna på autofix och gjort likadant..

nu får jag det här:
                              -------------------------------------------------------------------------------
                              \\//\\//\\//\\// _ |_ _ \ \/ /_ _ _ \\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
                              //\\//\\//\\//\\ (_||_)(_|/ /\ \_||_ | | //\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
                              ------------------------_|------_||_||_|--v1.0.0-------[http://abgx360.net]----

Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
                              Server file GameNameLookup.csv no newer than local file - not retrieving
                              Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving

Checking Game
                              ISO: "TSSTcorp CD/DVDW SH-S182D SB05 (D"
                              Layerbreak: 1913760
                              Size: 7835516928 bytes (SplitVid 2nd wave rounded up to ECC block size)
                              Files in ISO: 3818, Folders in ISO: 134
                              Total bytes used: 4921800650 (67.43%)
                              Game appears to have random padding

Checking default.xex
                              Original PE Filename: SF4CSXenon_LTCG.exe
                              Original PE Timestamp: 2008/12/21 02:44:01
                              Game Name: STREET FIGHTER IV
                              Developer: CAPCOM Co., Ltd. / Dimps Corporation
                              Publisher: CAPCOM Co., Ltd.
                              Genre: Fighting
                              Achievements: 48 Achievements totaling 1000 Gamerscore
                              XEX CRC = E53283D0
                              XEX Media ID: C297EAA14EEBC71C1A096CF7-682D11B5

StreetFighter 4

Region Code: 0xFFFFFFFF
                              Region Free!

Checking SS
                              Timestamp of Authoring: 2008/12/26 00:00:00
                              Timestamp of Mastering: 2009/01/21 23:09:13
                              SS CRC = F726377C (RawSS = 21B4D2E5)
                              SS Media ID: C297EAA14EEBC71C1A096CF7-682D11B5 (matches game)
                              SS looks valid

Checking DMI
                              Timestamp of Authoring: 2008/12/26 00:00:00 (matches SS)
                              DMI CRC = A45B3F05
                              DMI Media ID: C297EAA14EEBC71C1A096CF7-682D11B5 (matches game)
                              DMI looks valid

Checking PFI
                              PFI CRC = A4CFB59C
                              PFI matches known data (2nd wave)

Video partition found
                              Video is zero padded
                              Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
                              Video partition matches known data (2nd wave)

Stealth check passed!

Starting Verification
                              Verification failed

kan det bero på att jag kollar det på skiva och inte iso fil? för de är
                              "long gone"
                              det ska inte ha någon betydelse om du kollar från skiva eller inte. det jag tycker är märkligt är att den inte försöker ladda hem via XEX filen, den ska igentligen hämta denna ini fil och via den endera tanka hem denna eller denna för att verifiera mot.

står det error 404 någonstans? kan det vara så att abgx360 är blockat från att använda nätet i brandvägg?

det brukar se ut såhär nämligen...

Verifying this game against the online database...
                              Attempting to get '012345678012345678.ini' from the online verified database
                              ERROR: The requested URL returned error: 404

Verification failed

Starting AutoFix
                              Attempting to get 'Xex_012345678.ini' from the online verified database

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                                det ska inte ha någon betydelse om du kollar från skiva eller inte. det jag tycker är märkligt är att den inte försöker ladda hem via XEX filen, den ska igentligen hämta denna ini fil och via den endera tanka hem denna eller denna för att verifiera mot.

står det error 404 någonstans? kan det vara så att abgx360 är blockat från att använda nätet i brandvägg?

det brukar se ut såhär nämligen...

inga sådanna error fel har kommit upp men jag kan kolla brandväggen när jag kommer hem. har norton 360. möjligt att den inte släpper igenom allt.
                                skumt värre som sagt.

har ju en router med men den har aldrig ställt till med problem förut så den mistänker jag inte speciellt mycket.
                                Last edited by john7612; 2009-03-18, 10:15.

Comment

Working...
                                X