Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny våg igen... :(

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av mikeybo Visa Inlägg
    ska man tolka att alla som har FW 1,6 kommer bli bannade eller ?
    1.51 och frammåt ligger i riskzonen, då dessa har rapporterats osäkra, men även äldre firmwares ska tydligen kunna upptäckas, dessa ligger även dom i riskzonen om detta stämmer
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      1.51 och frammåt ligger i riskzonen, då dessa har rapporterats osäkra, men även äldre firmwares ska tydligen kunna upptäckas, dessa ligger även dom i riskzonen om detta stämmer
      Det är i stort sett alltså bara att invänta en ban och hoppas på att nästa FW som kommer inte går att "se". 1.61 ligger i riskzonen också eller?

Om man kört med 1.6 sen den kom så är det ingen idé att uppdatera till 1.61 nu m.a.o?
      Jag blir till rakblad, flytet som jag droppar fyller badkar.

Comment

• Alltså, jag är med i preview programmet och är inte bannad.
        Spelade Forza 3 tidigt osv. Kan utebliven ban bero på att man är med i preview programmet?

Och en fråga, har 1.6 och liteon men får tamejfan inte activation.iso att funka, något jag gör fel (har brännt rätt)?

Comment

• Jag som köpte min xbox elite för typ 2-3 veckor sen trodde säkert att jag inte kunde bli bannad... typ inte tillräcklig med bevis för att sätta dit mig. Men nej!
          Alla är i riskzonen. Må den bästa Xbox 360 vinna!

Comment

• hmm hur ser man om boxen blivit bannad? Tror det är lungt på min sida. sitter fortfarande med 1.50 så har bara gamla lir till den.

Gör inte så jätte mycket ifall den blir bannad frå liven men desto värre ifall man ska bli tvingad till att spela från skivorna. Jävla oväsen.
            Last edited by Lynx; 2009-11-10, 15:13.
            "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

• Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
              hmm hur ser man om boxen blivit bannad? Tror det är lungt på min sida. sitter fortfarande med 1.50 så har bara gamla lir till den.

Gör inte så jätte mycket ifall den blir bannad frå liven men desto värre ifall man ska bli tvingad till att spela från skivorna. Jävla oväsen.
              du får ett meddelande om du försöker koppla upp den mot live. du kan även se error koden, Status Code: Z: 8015 - 190D.

Comment

• Försvinner möjligheten att spela upp DivX via USB-stickor om man blir bannad? Det är ju en uppdatering man laddat ner och sparat på HDD/minneskort.

Comment

• Min kompis blev även han bannad när han för en timma sen skulle sätta igång och lira lite Modern Warfare 2. Han klarade sig ett ca år och då har han inte kört igenom ett enda spel i ABGX360 innan bränning förrän för en ca en månad sen när vi kom till Norge då han började göra det, så han har haft tur som klarade sig i alla fall så länge!

Comment

• Det är nästan så att man vill bli bannad så man kan patcha Mw2 och lira lite.
                    Då activation skivan inte funkar trots jag har 1.6.

Comment

• har min xbox flashad .
                      men spelat bara cod4 original senaste 1månad
                      inte spärrad än . så idag har man inhandlat cod6 och ska spela det
                      får se om man blir spärrad .

Comment

• tack int21. så enda sättet är att koppla upp sig mig live då. Den är inte bannad än så kanske är dumt att logga in bara för att kolla ifall den blir insta bannad. Fast nyfiken blir man ju.
                        "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

• Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
                          tack int21. så enda sättet är att koppla upp sig mig live då. Den är inte bannad än så kanske är dumt att logga in bara för att kolla ifall den blir insta bannad. Fast nyfiken blir man ju.
                          ja, det är dumt eftersom du kanske klarar rädda den om det kommer en ny fin firmware. för det andra så kan du njuta av att kunna installera spelen på en obannad box, under tiden.

Comment

• 1.
                            Just found this on another forum.... I don't know how much truth is in it, but have a read and let me know your thoughts.
                            2.

3.
                            "I was banned last night. Benq 1.61 no wave 4, no early releases. Was on the phone with M$ for 49:27 this morning to try and persuade them that i did not have a modded console.. Only information the would release to me was that a "specific server" does the "sweeping" of modded consoles, and that the "sweeping" started on 10/30/09 and would end on 11/13/2009. This is after talking to a supervisor by the name of spike... ROFL.. I swaer this is what came from his mouth. BTW no luck getting the console ban reversed. He said he did not have "the power" to perform that action. I told him He-man has the power can we call him. He chuckled."
                            4.

5.
                            Too sum it all up, the banhammer should be unweilded as of november 13th"
                            Hittade i en tråd på xbox-scene.com, de flesta skrattade åt det iofs, och det finns ju ingen säkerhet i att nått stämmer. Men det tänder ju alltid en liten gnista med hopp.
                            Jag blir till rakblad, flytet som jag droppar fyller badkar.

Comment

• blir att hålla sig ifrån live, senast jag var inne var jag inte bannad men idag gick mitt guldkonto ut så det finns absolut ingen anledning att logga in.
                              blir att köra offline, köra in när nya firmware kommer och blir man bannad efter det så är det väll bara köpa nytt.
                              skulle dock vilja veta ett säkert sätt att kolla om man är bannad utan att logga in.
                              på XBOX.COM kan jag iaf beställa reparation utan problem men jag är inte säker på om det betyder att man inte är bannad eller "flaggad" för banning

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                                swizzy, du har inte varit på live på länge. undviker du eller har du åkt fast?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X