Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Live bannad :(

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Live bannad :(

Tjohej...
    Jo såhär är det, har 3 brända spel till xbox360, cod4/cod5 och left 4 dead.
    alla 3 är rätt 100% i abgx, alla är wave 3

flashade om min xbox till 1.61 för 3-4 dagar sedan så jag kan lira wawe 4 spel och nu för 3 minuter sedan blir jag live bannad? har inte spelat nå fler brända spel, inte änns testat nått wave 4 spel.
    har ju lirat dom 3 spelen i över 4 månader och inget har hänt!

kan han jag flasha hos gjort nå fel elr har microsoft lyckats komma på mig på annat sätt? ingen aning jag sadface

Synd att du blev bannad så snabbt. Jag hade i alla fall hunnit spela väldigt många spel innan banningen. Jag kommer nog inte köpa en xbox, jag körde aldrig så mycket på Live ändå.

Comment

Jag tänker köpa en ny xbox och lira köpta spel nu , men kan man köpa en arcade eller en med 20gb och sätta in min 120gb hdd från den bannade consolen i den samt spela live ?

Comment

Han du flasha hos kanske bytte ut boxen för dig? eller vad vet jag? låter jävligt mysko iaf...

Comment

Jag fick se på när han flashade det :P

Comment

verkar som att många blivit bannade nuförtiden fastän dom kört relativt säkert (abgx, lira efter release osv.)

jag inväntar ännu min ban också

Comment

Original inlägg av Fyllpen Visa Inlägg
              verkar som att många blivit bannade nuförtiden fastän dom kört relativt säkert (abgx, lira efter release osv.)

jag inväntar ännu min ban också
              Eller så "säger" de att de kollar spelen noga men bara kollar innan bräning och kör spel innan relen
              Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
              ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
                Eller så "säger" de att de kollar spelen noga men bara kollar innan bräning och kör spel innan relen
                räcker att kolla innan bränning. är inte stealth okej (felbränning) så startar inte spelet. skulle det brännas fel i gamepartitionen så påverkar detta bara spelets spelbarhet, dvs det buggar ur, hänger sig, grafik fel etc.. game-crc är alltså ingen avgörande för om spelet är säkert eller inte, utan mer om det kommer vara spelbart. alltså är det lite överdrivet att kolla spelen efter bränning. spela före release är en annan femma.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                  räcker att kolla innan bränning. är inte stealth okej (felbränning) så startar inte spelet. skulle det brännas fel i gamepartitionen så påverkar detta bara spelets spelbarhet, dvs det buggar ur, hänger sig, grafik fel etc.. game-crc är alltså ingen avgörande för om spelet är säkert eller inte, utan mer om det kommer vara spelbart. alltså är det lite överdrivet att kolla spelen efter bränning. spela före release är en annan femma.
                  Men för att vara riktigt säker så kollar man spelen efter bräningen i ABGX360
                  Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                  ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

jag kollar spelen före och efter bränning, gjort länge... av den enkla anledningen att man känner sig säkrare då
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Men för att vara riktigt säker så kollar man spelen efter bräningen i ABGX360
                      har man överdrivet mycket tid och tycker det är kul att vänta gör man det. jag och swizzy är obannade så det talar ju 50%-50% för båda metoderna.

Comment

Ja det är ju på ett anonymt forum man behöver ljuga om sådant eller?

Nä, synd för dom som skött sig efter konstens alla regler, men blivit bannade ändå.

Tro vad du vill. Dom som skriver så, kanske bara vill varna/informera andra?

Comment

Jag lovar att jag har kört med både hängslen och livrem och väntat på att alla spel ska bli ordentligt verifierade och släppta och kollat bränningarna efteråt. Jag blev bannad ändå.

Comment

Samsung iXtreme 1.61 Har spelet både GH Van Halen och Lego Rockband innan release.
                            Har inte ABGX-checkat alla ISO-filer men aldrig spelat releaser som inte godkänts i ABGX-listan.
                            Bannades i torsdags, flashade lådan på Psxcare i tisdags.

Överväger en ny säker box och offline box för annat alternativt att kränga den bannade och hoppas på bättre lycka i fortsättningen.
                            Last edited by Skrotet; 2009-11-07, 01:10.

Comment

Original inlägg av Skrotet Visa Inlägg
                              Samsung iXtreme 1.61 Har spelet både GH Van Halen och Lego Rockband innan release.
                              Har ABGX-checkat alla ISO-filer men aldrig spelat releaser som inte godkänts i ABGX-listan.
                              Bannades i torsdags, flashade lådan på Psxcare i tisdags.

Överväger en ny säker box och offline box för annat alternativt att kränga den bannade och hoppas på bättre lycka i fortsättningen.
                              detta är en tydlig spela innan release ban signal, tyvärr.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X