Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Live bannad :(

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Kan säga att jag rätt så precis blev bannad. misstänker att det var att jag hade spelat borderlands :/

Comment

Original inlägg av ola931 Visa Inlägg
      Kan säga att jag rätt så precis blev bannad. misstänker att det var att jag hade spelat borderlands :/
      mer info tack! abgx360? innan release?

Comment

MS kör hårt med oss nu.

Comment

Ni som blivit bannade, startar ni konsolen och ser efter eller loggar ni in på xbox.com och kollar garantistatus?

Och förövrigt, varför bannar MS folk i vågor och inte kontinuerligt?

Comment

Original inlägg av XboxarN Visa Inlägg
            MS kör hårt med oss nu.
            det är lite svårt att ge ms creds för att de bannar, men de är smarta jävlar. bannar inte i onödan utan samlar oftast data i ett helt år för att sedan döda alla som missbrukat deras tjänst. under ett år kan mycket hända och användare glömmer bort vad de gjort vilket skapar missinformation etc. de utnyttjar situationen bra och tiger rejält, precis som ett företag ska göra i situationer som denna, tyvärr. en vacker dag kommer lösningen fram...

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
              mer info tack! abgx360? innan release?

Nej det var ingen riktigt release jag fr bara skylla mig själv. Men det behöver ju inte vara det heller. Det kan ju bara vara något gammalt som jag har lirat p helt fel tidpunkt bara också.

Comment

Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
                Ni som blivit bannade, startar ni konsolen och ser efter eller loggar ni in på xbox.com och kollar garantistatus?

Och förövrigt, varför bannar MS folk i vågor och inte kontinuerligt?
                läs mitt svar över.

Comment

har man överdrivet mycket tid och tycker det är kul att vänta gör man det. jag och swizzy är obannade så det talar ju 50%-50% för båda metoderna.
                  jag är obannad
                  Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                  ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
                    jag är obannad
                    du är väl typen som kollar före och efter?

Comment

Får se om en kompis som kör flashat åker dit snart. Då vågar jag fan inte flasha. Fan för MS nu asså.

Comment

du är väl typen som kollar före och efter?
                        Japp jag och swizzy
                        Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                        ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Då ska jag berätta något roligt som hände mig idag.
                          Jag flashade 2 x360 hos psxcare idag. När jag satt i bilen på väg hem pratade jag med min polare och han berättade om att en vän till honom hade blivit bannad, vilket fick mig att skratta eftersom jag alltid säger till folk att vänta och verifiera innan bränning.

När jag kom hem och kopplade in min box, så fick jag upp den jävla rutan som säger att min box är bannad pga privacy regler etc, ringde min polare och höll på att prata med honom sen efter ca 5 min försökte jag koppla upp mig till live igen eftersom xboxen var på och handkontrollen låg precis där. Hur tror ni att det gick? Plötsligt var jag inte bannad längre, spelade 2 matcher fifa (live) och stängde av.

Provade igen för 1 timme sen och det gick alldeles utmärkt, inget ban.
                          Misstänker att boxen hade problem att ansluta till live men "råkade" visa fel felmeddelande.

Vad tror ni?
                          Burn or get Burned

Comment

Jag är obannad (senast jag kollade) å har vart de sen ja flashade min box med Xtreme 2.3 stealth rev2 i april år 2007 =D har såklart uppdaterat firmware så fort de kommer en ny version.
                            dock har ja inte loggat in på live på länge då ja inte vill ha en senare kernel (homebrew-dödaren)
                            *PS3 slim 120- CFW 3,55
                            *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
                            *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
                            *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
                            *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
                            *Xbox 360 slim original so far
                            *Pstwo original x)
                            *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

jag kollar före och efter och väntar med att spela en eller två dagar efter release datumet och jag är bannad

Comment

Blev bannad nu jag också. Har aldrig spelat ett spel före release, har LiteOn med iX 1.6. så passa er nu, ms verkar ha något fuffens på gång tyvärr.. får bli att köpa en ny box för min del.. Console ban nu iaf, inte account.
                                Verkar vara en våg, en polare skrev just precis samma sak, att han var bannad, och vet att han inte kör spel som inte är verifierade av ABGX.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X