Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är min 60gb hdd värdelös efter ban?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Är min 60gb hdd värdelös efter ban?

Som ni vet blev jag bannad nyligen och en av symtomen är att det inte längre går att installera spel på hårddisken. Det anser jag är en straff som är värre än att förlora de 340kr jag betalade för Live. Skitboxen låter som en jävla gräsklippare nu.

Min fåga är: används hårddisken fortfarande för att cacha speldata när man spelar t.ex Oblivion eller GTA4, eller är den funktionalitet också borta? Jag har ingen minneskort och kan därför inte testa teorin.

Den är inte värdelös, formatera och kör på en annan 360
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Den är inte värdelös, formatera och kör på en annan 360
      Nää, jag vill inte ge M$ mer pengar. Nu kan jag i alla fall patcha om Wave 4 spel till Wave 3 utan några farhågor om att bli bannad

Har ingen nån aningen om hdd fortfarande cachar? Jag gissar på att den gör det. Jag märker t.ex ingen extrem pop-in på GTA4 som jag vet en del Arcade ägare får uppleva.

Comment

Jag undrar också, sitter med en 120Gb som jag inte vet om jag ska sälja eller ha kvar.

Comment

Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
          Jag undrar också, sitter med en 120Gb som jag inte vet om jag ska sälja eller ha kvar.
          du kan använda den i en annan box men den måste formateras. har du inte startat spel och laddat saves på den så de blibit korrupta så ska du kunna kopiera dem till minneskort eller använda xplorer360 för att göra en backup på alla saves.

Comment

Har inga planer på att köpa en ny box faktiskt. Har testat Wolfenstein och Borderlands efter banningen, och sparfilerna är inte korrupta? Kunde ladda och spela utan problem. Funderar på att sälja allt, om jag köper en ny lär ju bara den bli bannad med, och jag tänker inte köpa en oflashad igen.

Comment

Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
              Har inga planer på att köpa en ny box faktiskt. Har testat Wolfenstein och Borderlands efter banningen, och sparfilerna är inte korrupta? Kunde ladda och spela utan problem. Funderar på att sälja allt, om jag köper en ny lär ju bara den bli bannad med, och jag tänker inte köpa en oflashad igen.
              ja, de fungerar på den bannade boxen, men eftersom du nu spelat och laddat dem så kommer du inte kunna flytta dem till annan box, nu är de korrupta för andra boxar.

Comment

Aha, då är jag med. Men kommer den fortsätta göra sparfiler korrupta om jag t.ex. köper ett minneskort att spara på. Eller gäller det bara de sparningarna jag hade när jag blev bannad?

Comment

den kommer fortsätta korruptera allt som laddas på den...
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Så då är ju själva boxen helt värdelös att sälja med andra ord?

Comment

nej, den är inte värdelös, du kan spela spel på den, spara etc. men om du flyttar sparningarna till en annan box visas dom som korrupta...
                      Google is your friend!

Comment

Ok, ursäkta min tröghet

Comment

http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...FpeyBGdGIN.php

Tydligen så är det bara när man flyttar datat till en annan 360 som det inte går att använda längre (savegames+profil)... ja och då att det inte går att installera/spela till/från hårddisken som vi upptäckte direkt..

Comment

Har läst en ganska mycket i alla trådar här, men kan vi få en snabbsammanfattning här.

Jag blev bannad imorses eller igårkväll och undrar om ett par saker. Tänkte ta 2 exempel som ni kanske kan besvara.

Exempel 1: Jag är bannad och har inte spelat ett enda spel sedan jag blivit bannad, kan jag då flytta över min HDD till en ny Xbox 360 och då komma in på Live med min GT? Utan att min GT, Savefiles osv blir Corrupta. För som jag fattade det som så är det bara att flytta över HDD:n till en annan 360 om man inte kört något efter man varit bannad.

Exempel 2: Jag spelar brännda spel på min bannade konsol och original spel på min obannade konsol som jag även är online på. Tänker då köra med samma HDD och Gamertag. Funkar detta eller går det något fel då?

Tacksam för svar!

Comment

Exempel 2 kommer INTE fungera iaf vad jag förstår av det jag läst här på forumet, har inte kunnat testa då jag inte blivit bannad själv ännu

Exempel 1 är jag faktiskt osäker på, den får någon annan som har bättre koll svara på... men det är ungefär så jag förstår det hela också...
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X