Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad gör ni åt era bannade boxar nu då?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    kommer ni/folk våga spela spel som ni redan har bränt ut tidigare, asså om man är ruggigt säker på att man kollat spelen med abgx innan bränning?
    jadå, men tänker invänta ny firmware. ingen ixtreme 1.whatever på live för min del tills man vet mer om den.

Comment

Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
      1. Aha tack !

2. Är det att patcha ? aha okej. Så när han säger minimal patching , vad menar han då ?

3. Jo jag har lirat , har bränt spel innan utan problem. Men jag har alltid haft svårt för sånt där xbox360 språk
      det han menar är att han ändrar så lite som möjligt, för att ge microsoft en så liten chans som möjligt att upptäcka firmwaren utan att förlora sitt syfte med hela flashningen...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
        jadå, men tänker invänta ny firmware. ingen ixtreme 1.whatever på live för min del tills man vet mer om den.
        samma hos mig, jag låtsas vara lite smart och håller mig borta från live sålänge
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

minimal patchning.. precis som det låter, inte patchar lika mycket som innan, alltså så lite som möjligt, minimalt.
          Jaså , hur är det med 1.6 ? Tar det lång tid och sånt .

Comment

Jaså , hur är det med 1.6 ? Tar det lång tid och sånt .
            vad menar du med "hur är det med 1.6?" ?? och det tar den tid det tar att testa att den faktiskt fungerar och inte innehåller några buggar, och fixa eventuella buggar...

det kan ta allt från ngn vecka till en månad eller 2...
            Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              vad menar du med "hur är det med 1.6?" ?? och det tar den tid det tar att testa att den faktiskt fungerar och inte innehåller några buggar, och fixa eventuella buggar...

det kan ta allt från ngn vecka till en månad eller 2...
              Att det inte tar lång tid och är så struligt. Det är väl därför C4EVA skrev "minimal patching" om jag har rätt

Comment

Att det inte tar lång tid och är så struligt. Det är väl därför C4EVA skrev "minimal patching" om jag har rätt
                minimal patching har inget med hur lång tid det tar. det är bara en förklaring att fw inte ska patchas lika mycket som den andra, det kan alltså ta lång tid eftersom det kanske är krångligare att få den bra med så lite ändringar som möjligt.

säg att du ska lösa en uppgift.. ena gången löste du den genom att ändra (patcha) 100 tecken.. andra gången får du bara använda dig av 30 tecken men måste ändå lösa uppgiften. 30 tecken är minimalt, mindre, etc.

Comment

minimal patching har inget med hur lång tid det tar. det är bara en förklaring att fw inte ska patchas lika mycket som den andra, det kan alltså ta lång tid eftersom det kanske är krångligare att få den bra med så lite ändringar som möjligt.

säg att du ska lösa en uppgift.. ena gången löste du den genom att ändra (patcha) 100 tecken.. andra gången får du bara använda dig av 30 tecken men måste ändå lösa uppgiften. 30 tecken är minimalt, mindre, etc.
                  Aa det är det jag vill säga. Att det är enklare att flasha maskiner

Comment

Aa det är det jag vill säga. Att det är enklare att flasha maskiner
                    va? det har ingenting med att göra det enklare att flasha maskiner, det är två helt skilda saker. du verkar röra ihop saker och ting en del. allt handlar bara om att istället för att ixtreme ska ha flera olika arbeten att utföra så kommer den istället bara ha de få som krävs för att köra en backup, inget mer.

Comment

Vad ska ni göra åt era bannade boxar? Det var väl topic?

Comment

Till att börja med: ...spela klart alla påbörjade spel
                        eftersom man inte kan flytta savegames till en ny
                        När man är klar får den väl säljas som en Off-line 360

En ny införskaffas (kommer antagligen inte att gå att flasha eftersom dom antagligen har Liteon 9xxxx firmware) används för Live med original och som media extender

En tredje är införskaffad för att köras off-line med FreeBoot

Comment

va? det har ingenting med att göra det enklare att flasha maskiner, det är två helt skilda saker. du verkar röra ihop saker och ting en del. allt handlar bara om att istället för att ixtreme ska ha flera olika arbeten att utföra så kommer den istället bara ha de få som krävs för att köra en backup, inget mer.
                          Jaja , bara man checkar spelet , bränner skiten , stoppar in och håller käften så är jag nöjd

Det är väl så det går till hoppas jag !

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                            När man är klar får den väl säljas som en Off-line 360
                            Det är väll bättre o ärligare att sälja boxen som "Bannad" då alla inte vet att all garanti har upphört på boxen om den rödringar eller annat

T.ex:
                            Flashad Xbox 360 säljes.

Säljer nu min gamla ögonsten som är flashad med iXtreme v1.xx pg.av att jag köpt en ny enhet då den blev bannad på live.
                            Det går aldeles utmärkt att spela Offline men Online funktionen är spärrad och i o med det har även all form av Garanti upphört.
                            Säljer den därför skitbilligt till någon som vill förvalta maskinen och har glädje av den ändå.
                            Skriv gärna ned vad för typ av banning som den begåvats med ( Console / Account / HDD-Lock ) så hittar ni säkert någon köpare

Trist om man köper en beggad HDD när ryktena säger att gamla konton kan banna nya och även omoddade boxar.
                            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

kan någon bekräfta att save filer man inte laddat eller på något annat sätt ändrat sen banning är förlorade? asså att dom inte på något sätt går att rädda i eventuell ny 360?

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                                Trist om man köper en beggad HDD när ryktena säger att gamla konton kan banna nya och även omoddade boxar.
                                dessa rykten säger ms är felaktiga. du blir inte bannad om du recover din gamertag på din nya box, du kan även flytta gammal hdd.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X