Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Request repair (Sverige vs USA siten)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Request repair (Sverige vs USA siten)

Tjena!
    Som alla andra här försöker jag lusläsa allt som har med dena nya ban-wave-n att göra. Dock så är det en grej som gör mig väldigt osäker.
    Jag har läst här och på andra platser att man kan registrera sin xbox och köra repair för att luska ut om man är bannad.
    Dock så hänger jag inte med när det kommer till alla meddelanden om att man måste kolla på USA-versionen av xbox.com.

Jag testade att registrera min xbox och köra repair på den svenska siten, det fungerar och min xbox ser inte ut att vara bannad.
    När jag däremot kollar på den amerikanska sidan får jag upp error.

Är det någon som kan förklara om detta verkligen stämmer, att det är den amerikanska siten man ska gå på, att resultatet från den svenska sidan inte är värd något?

Tack på förhand

Det verkar vara den amerikanska sajten man ska gå på. Jag har två xboxar registrerade där och på den bannade får jag error när jag vill begära en ny reparation. PÅ den svenska sajten är allt normalt.

Testa att ringa den svenska supporten och fråga om statusen på din xbox, det är väl den säkraste sättet att veta.

Comment

Crap.... isf är min bannad, OM det nu är som du & jag misstänker, att man ska gå på resultatet från den amerikanska sidan.

Comment

Ratchet, vi hade rätt. Efter ett samtal till supporten visar det sig att min Xbox blivit bannad. Fan vad surt.

Comment

Om man nu har en bannad box, som inte varit ansluten ännu, flashar tillbaks den till original och beställer service via den svenska siten.

Undrar vad reaktionen blir..?

Comment

Original inlägg av djdj Visa Inlägg
            Om man nu har en bannad box, som inte varit ansluten ännu, flashar tillbaks den till original och beställer service via den svenska siten.

Undrar vad reaktionen blir..?
            Som att lämna in en bil med övervarvad motor o påstå att man aldrig startat den.

Hur blev boxen bannad om den inte körts online ?
            Luktar lite Maria o Josef när Maria blev på Tjocken med Jesus o skyllde på att Gabriel uppenbarade sig o hon magiskt blev gravid.
            Alla vet ju att när Josef var ute o jobbade svart med snickerier så rullade maria runt på höloftet
            Last edited by Pendragon; 2009-11-11, 12:02.
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
              Som att lämna in en bil med övervarvad motor o påstå att man aldrig startat den.

Hur blev boxen bannad om den inte körts online ?
              Luktar lite Maria o Josef när Maria blev på Tjocken med Jesus o skyllde på att Gabriel uppenbarade sig o hon magiskt blev gravid.
              Alla vet ju att när Josef var ute o jobbade svart med snickerier så rullade maria runt på höloftet

Kan ju inte säga med 100% att den är bannad men jag får error på US-siten när jag begär service. Har inte varit ansluten sen vågen började rulla, så helt säker är jag inte.

UPPDATERING: Ringde M$ och kollade, den är bannad.
              Last edited by djdj; 2009-11-11, 12:20.

Comment

Original inlägg av djdj Visa Inlägg
                Kan ju inte säga med 100% att den är bannad men jag får error på US-siten när jag begär service. Har inte varit ansluten sen vågen började rulla, så helt säker är jag inte.
                Bästa sättet att kontrollera om boxen är eller inte är bannad är att koppla upp den o köra ett Connection test i System menyn.
                Att kontrollera via hemsidor kan resultera i felaktiga sidvisningar, då får man ju missvisande info

Sök på Errorcodes om du har några via systemmenyn, men bästa sättet är att koppla upp dig.
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                  Bästa sättet att kontrollera om boxen är eller inte är bannad är att koppla upp den o köra ett Connection test i System menyn.
                  Att kontrollera via hemsidor kan resultera i felaktiga sidvisningar, då får man ju missvisande info

Sök på Errorcodes om du har några via systemmenyn, men bästa sättet är att koppla upp dig.
                  Ja gjorde Connection test! Funkade, tryckte på Y Å fick fram fäljande Error Status report

W: 0000 - 000B
                  X: 0000 - F001
                  Y: 20A8 - 4840
                  Z: 0000 - 0000
                  ID: FFFF - FFFF

Någon som kan tyda detta?

Comment

Du verkar inte vara bannad iallafall, googlade jag mig fram till. Men är inte helt 100.

Comment

Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
                      Ja gjorde Connection test! Funkade, tryckte på Y Å fick fram fäljande Error Status report

W: 0000 - 000B
                      X: 0000 - F001
                      Y: 20A8 - 4840
                      Z: 0000 - 0000
                      ID: FFFF - FFFF

Någon som kan tyda detta?
                      den där felkoden säger mig att du inte ska vara bannad: Z: 0000 - 0000 är den viktiga delen...
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

jag vill bara berätta att statuskoden tydligen är beroende på vilken dashboard man har installerad...
                        Den gamla status koden Z:8015-190D gäller inte för senaste dashboarden

Comment

ehh glömde säga... det finns dom som fått upp banned console rutan under tiden dom kört status-checken... så jag skulle inte vilja rekomendera den metoden

Comment

ehh..en fråga.. hur lägger man fram det till xbox supporten ? "xbox support det är Pia" - " ehhh.. är min maskin bannad?" näe men ni fattar, är det nått specielt man ska säga utan att ge bort massa uppgifter och ett lite diskretare sätt att fråga?

Comment

Tjaaa du kan ju göra antingen:

1. Säg att du hittat en annons men misstänker att boxen är bannad
                              2. Var ärlig och säg att du vill kolla om din box blivit bannad

Med tanke på att du måste uppge serienummer, namn, adress & telefonnummer (registrerade uppgifter) så kanske det blir enklare att bara fråga om "din" box är bannad.

Sen har jag en fråga med detta connection test som folk gör. Är det ingen risk att HDD blir korrupt samt att media extender funktionen försvinner efter detta?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X