Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MS fråga

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• MS fråga

Har en liten fundering på hur lång tillbaka som M$ kan se att en konsol är modifierad innan dom bannar.

Hade en flashad konsoll som gick sönder. Lämnade in den till psxcare som återställde den till original då jag skulle skicka in den för reparation.
    Den reparerades i Augusti om jag inte minns fel. Därefter har jag inte flashat om den. D.v.s den har varit "original" sen dess.

Hur kan dom då veta att den har varit flashad?
    ngn som har ett klurigt o bra svar på det?

//Bepees

har dom bannat din box nu?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

yep. Inatt vid 1-tiden

Comment

De har sparat alla flaggningar sedan ungefär 1 år tillbaka i tiden så tyvärr spelar det ironiskt nog ingen roll om den var original nu eller inte. Du har ju haft rätt otur det måste medges.
        Å andra sidan har du en Xbox 360 som fungerar vilket du inte borde ha haft... (å andra sidan till det borde de inte gå sönder från första början förstås... haha)

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
          De har sparat alla flaggningar sedan ungefär 1 år tillbaka i tiden så tyvärr spelar det ironiskt nog ingen roll om den var original nu eller inte. Du har ju haft rätt otur det måste medges.
          Jo det kan man ju säga...Hyffsat.

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
          Å andra sidan har du en Xbox 360 som fungerar vilket du inte borde ha haft... (å andra sidan till det borde de inte gå sönder från första början förstås... haha)
          Skön kommentar! LoL

Comment

Original inlägg av bepees Visa Inlägg
            Har en liten fundering på hur lång tillbaka som M$ kan se att en konsol är modifierad innan dom bannar.

Hade en flashad konsoll som gick sönder. Lämnade in den till psxcare som återställde den till original då jag skulle skicka in den för reparation.
            Den reparerades i Augusti om jag inte minns fel. Därefter har jag inte flashat om den. D.v.s den har varit "original" sen dess.

Hur kan dom då veta att den har varit flashad?
            ngn som har ett klurigt o bra svar på det?

//Bepees
            du borde kunna överklaga din ban eftersom det är en originalkonsol, orörd i dagläget! eftersom de tog in den på lagning och sedan lagade den så har ju ms tagit på sig ansvaret att den är okej. ring dem och säg du inte har gjort ett skit med din box och undra var du ska vända dig, de kommer få svårt eftersom deras verkstad fick in och har lämnat ut den i originalskick.

men visst, pissig situation du hamnade i.

Comment

Joo iofs.
              Provade för skojs skull att peta i en backup och den funkade.
              Måste ha en dvd som inte gick att återställa till original.
              hmm.. Om dom då tar in den för kontroll och upptäcker att den fortfarande är flashad hur ska man då bete sig?

Comment

kolla färgen på kablarna, är dom gula så är det så ja, annars så fick du den inte återställd av ngn anledning...

ta loss faceplaten och titta in i hålet där DVD trayen sitter... om du har problem att hitta hålet så ska får du kolla lite i forumet, finns en klistrad tråd om hur man identifierar en läsare
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Asså jag lämna in min på återställning hos psx och när jag fick tillbaka den från MS så va drivern fortfarande flashad? =S

Psx care har även bytt min läsare från Benq till Hitachi. Får dom göra det? prisskillnaden är ändå 500 för hitachi 999 för benq. Besviken på dem =/ känner mig lurad

Comment

halloj...

Swizzy är en klippa här..
                    hade varit gött om man kunde skapa en egen tråd för dom som har blivit bannade och dom som har fått flaggad banning men ej fått det bekräftat på xboxen än..
                    typ vad man ska göra för att kunna lira offline då boxen redan är körd för vidare live.. formatera och sedan tuta och köra offline?? eller??

själv har jag inte blivit bannad i själva boxen men via xbox.com så känns det som jag blivit bannad. för mig är det bara att tuta och köra med backup offline.. och aldrig koppla upp boxen igen..
                    min kompis fick banningsbilden på boxen.. men vad ska han nu göra för att kunna lira backups offline med sin box??

tack för all info man fått här.. ni är guld värda....

Comment

Original inlägg av bepees Visa Inlägg
                      Joo iofs.
                      Provade för skojs skull att peta i en backup och den funkade.
                      Måste ha en dvd som inte gick att återställa till original.
                      hmm.. Om dom då tar in den för kontroll och upptäcker att den fortfarande är flashad hur ska man då bete sig?
                      då förändras din situation tyvärr, då den inte är original. du är i sitsen som alla andra.

Comment

swizzy, kom igen nu, ser dig sällan på live nuförtiden. inte en käft är online längre.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                          swizzy, kom igen nu, ser dig sällan på live nuförtiden. inte en käft är online längre.
                          jag väntar på ny FW

*edit:*
                          Har inte heller så mycket tid över till att spela då jag har mycket annat att göra (skola och min hemsida)
                          Last edited by Swizzy; 2009-11-13, 19:32.
                          Google is your friend!

Comment

Original inlägg av stingking Visa Inlägg
                            Asså jag lämna in min på återställning hos psx och när jag fick tillbaka den från MS så va drivern fortfarande flashad? =S

Psx care har även bytt min läsare från Benq till Hitachi. Får dom göra det? prisskillnaden är ändå 500 för hitachi 999 för benq. Besviken på dem =/ känner mig lurad

Vad hade vi gjort o varför ?
                            Varför lämnades den in o fick en annan läsare ?
                            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                              jag väntar på ny FW

*edit:*
                              Har inte heller så mycket tid över till att spela då jag har mycket annat att göra (skola och min hemsida)
                              så säger alla möss.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X