Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köp av bannad 360?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Köp av bannad 360?

Tja!

Efter senaste vågen av bannad konsoler, reas det ut många konsoler på t.ex. *******. Jag, själv är inte ett dugg intresserad av online-spel utan bara möjligheten att bränna backup och spela singleplayer.

Då är frågan, vilka alternativ är borta i och med en bannad konsol (förutom online och garanti)? Hårddisken kan inte användas till att installera spel? Kan man uppdatera systemet alls? Behöver spel uppdateringar osv?

Aldrig ägt en xbox 360, så därav många noobie-frågor, hoppas ni har överseende.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

vad jag har förstått de som så kan man inte installera spel på hdd:n, man kan inte uppdatera xboxen o inte heller spel. man kommer inte åt live överhuvudtaget. spel brukar behöva uppdateringar, tex när man flashat sitt xbox. då brukar den vilja ha lite uppdatering till spel. men jag är osäker då jag sj inte är bannad, va jag vet.
    sigpic

Comment

OK, så då är konsolen värdelös om det kommer ett nytt spel som kräver en uppdatering från live framöver?
      PS2 DMS4 PRO
      PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
      PS3 Slim 160GB original
      NDS Lite M3 Real 8GB

Comment

Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
        OK, så då är konsolen värdelös om det kommer ett nytt spel som kräver en uppdatering från live framöver?
        nej, om spelet kräver en uppdatering finns den ALLTID med på skivan, därav kan du uppgradera så, men du kommer behöva uppgradera din firmware för att kunna spela dessa (tills LT kommit ut, om nu den inte är låst som dom nuvarande är...)

det som försvinner i form av 360 funktioner är:

1. INGEN anslutning alls till LIVE
        2. INGA gameupdates (kräver live)
        3. kan INTE installera spel på Hårddisken
        4. dina profiler/gamesaves blir KORRUPTA enligt andra konsoller (dom blir låsta till den du sitter på nu)
        5. du kan INTE spela upp vilka filmer som helst längre (kräver optional media update som kräver att du laddar hem den från live vid varje update)
        6. du kan INTE använda Media Center

finns säkert fler funktioner jag missat som försvinner, men dessa är dom som jag kan komma på just nu som jag är 100% säker försvinner
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          nej, om spelet kräver en uppdatering finns den ALLTID med på skivan, därav kan du uppgradera så, men du kommer behöva uppgradera din firmware för att kunna spela dessa (tills LT kommit ut, om nu den inte är låst som dom nuvarande är...)
          Aha, men det låter ju bättre. Vilket firmware pratar du om? Maskinens firmware eller flash-firmware?

Och om spel kräver ett nyare firmware, finns det möjlighet att tanka hem den till usb-sticka och uppgradera maskinen på det sättet? LT?
          PS2 DMS4 PRO
          PS3 Slim 160GB original
          NDS Lite M3 Real 8GB

Comment

Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
            Aha, men det låter ju bättre. Vilket firmware pratar du om? Maskinens firmware eller flash-firmware?

Och om spel kräver ett nyare firmware, finns det möjlighet att tanka hem den till usb-sticka och uppgradera maskinen på det sättet? LT?
            dvd:n firmware (maskin), uppgradera via usb, svar nej. plocka isär box för att flasha dvd, svar ja.

Comment

Jag är sugen på en box. På vilka sajter hittar man dem (förutom blo.cket och tr.adera då)? Någon här som vill sälja?
              Mvh Martin

Comment

Original inlägg av martin90 Visa Inlägg
                Jag är sugen på en box. På vilka sajter hittar man dem (förutom blo.cket och tr.adera då)? Någon här som vill sälja?
                Mvh Martin
                http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=26983 kolla här annars är det köp/sälj siter som dom du tänkte på som gäller
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

5. du kan INTE spela upp vilka filmer som helst längre (kräver optional media update som kräver att du laddar hem den från live vid varje update)
                  Menar du att divx/xvid uppdateringen slutar fungera, så att man inte längre kan kolla filmer från USB-stickan?

Har letat efter svar på hur Xvid-uppspelningen drabbas av en ban men inte hittat något. Hur knasigt det än må låta så är min Xbox 360 en Xvid-spelare i första hand och spelkonsol i andra hand, så jag är rädd att förlora den funktionen

Comment

ja, det är precis det jag menar, jag är dock osäker på om den försvinner direkt, däremot försvinner den om du skulle uppdatera dashboarden ngn gång...
                    Google is your friend!

Comment

Den försvinner när du uppdaterat dashborden, från och med när (går det inte att installera spel på hdd`n?) kan göra det på min bannade box. Uppdaterade den just till 1.61 för att polarn vägrade sluta gnälla om modern 2. Kan ju bara säga att mer tur än mig kan du nog inte ha, var full som fan, gick inte att flasha i dos som jag alltid kört med. Men i JF funkade direkt, nöp en orig.bin från skrivbordet som likaväl kunde vart nånannans.
                      Ibland har man rent bondflyt, inte lika lätt att fixa som när man chippade xbox1án å va så jäkla full att jag satte chippet upp å ner

btw, xbox1án rullar än i sovrummet!

Comment

det som försvinner i form av 360 funktioner är:

1. INGEN anslutning alls till LIVE
                        2. INGA gameupdates (kräver live)
                        3. kan INTE installera spel på Hårddisken
                        4. dina profiler/gamesaves blir KORRUPTA enligt andra konsoller (dom blir låsta till den du sitter på nu)
                        6. du kan INTE använda Media Center

finns säkert fler funktioner jag missat som försvinner, men dessa är dom som jag kan komma på just nu som jag är 100% säker försvinner
                        Nyss köpt en ny HDD för att kunna spela xbox1 spel på min 360, & upptäckt att jag blivit bannad.
                        Installerat från skiva för att kunnaspela xbox 1 spel, men kan inte ta emot den kommande uppdateringen som behövs för att kunna spela.
                        Finns det ett sätt att starta spelet?

Comment

som jag skrev i mailet har jag ärligt talat ingen aning...
                          Google is your friend!

Comment

Original inlägg av TaxiTitan Visa Inlägg
                            Nyss köpt en ny HDD för att kunna spela xbox1 spel på min 360, & upptäckt att jag blivit bannad.
                            Installerat från skiva för att kunnaspela xbox 1 spel, men kan inte ta emot den kommande uppdateringen som behövs för att kunna spela.
                            Finns det ett sätt att starta spelet?
                            Du kan även ladda ner uppdateringen från Xbox.se, bränna den på skiva och uppdatera din box via den.

http://www.xbox.com/sv-SE/games/back...ibility.htm#CD
                            Alla heter Glenn i Göteborg!

Comment

Det verkar ju som MS kan detekta FW:P är nästan säker på det för många "kollar" sina spel före och efter bräning:P Hoppas Ixtreme LT bli o checkbar
                              Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                              ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X