Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bannad - Spela via XLink Kai

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Har för mig att ifall ni går in till xlinks sida och tittar på vilka spel som går att lira på 360 så står det ifall headset funkar.
    Det stämmer men listan är inte alltid uppdaterad. Exempelvis finns det ingen uppgift om att Borderlands fungerar med headset vilket det gör.

Comment

Jag har fixat xlink kai nu. Strulade en del med nätverksinställningarna i routern och på pcn men nu lyckas jag se andras servrar. Helt tomt i Skandinaviska rummen dock, och inte hittat nån host med <30 ping ännu. Hoppas fler svenskar får upp ögonen för xlinkkai.

Comment

Mmm..grymt initiativ Huggorm att ta upp detta! Vi behöver verkligen mer skandinavier!

finns även en tråd på flashback om detta : https://www.flashback.info/showthrea...=663555&page=6

Comment

Betyder detta att man kan spela "live" här utan xbox live konto?

Har en box och vill inte skaffa xbox guld för jag e rädd att bli bannad.
          Skulle jag kunna spela säkert här eller räcker det att jag e uppkopplad för att bli bannad???

Comment

Original inlägg av malajo Visa Inlägg

Skulle jag kunna spela säkert här eller räcker det att jag e uppkopplad för att bli bannad???
            Du kan spela via xlink kai utan Guld/Silver konto...JA!

Det räcker att du är uppkopplad mot Live för att bli bannad...JA!

Måste du vara uppkopplad mot Live när du spelar via xlink kai....NEJ!

Betyder det att du kan bli bannad för att du spelar via xlink kai...NEJ!

Vad väntar du på...KOMMER DIREKT!

Comment

det räcker med att du kopplar upp mot Live servrarna för att bli bannad tyvär...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Det är alltså helt "safe" att spela med xlink kai???
                Vill absolute inte riskera en bann om ni förstår mig.
                Funkar det med nya Modern Warfare?

Alltså, om det hade varit helt säkert att spela här och det inte kostar något så borde väl alla med flaschade boxar köra här i stället?

Eller vad är det för nackdelar?

Måste jag ha ett "live-konto" för att spela här?
                Last edited by malajo; 2009-11-27, 05:41.

Comment

Det är alltså helt "safe" att spela med xlink kai???
                  Vill absolute inte riskera en bann om ni förstår mig.
                  Funkar det med nya Modern Warfare?

Alltså, om det hade varit helt säkert att spela här och det inte kostar något så borde väl alla med flaschade boxar köra här i stället?

Eller vad är det för nackdelar?

Måste jag ha ett "live-konto" för att spela här?
                  läste du vad jag sa? det är INTE safe att lira över xlink kai om du inte redan är bannad... om du inte låser boxen från internet...

nackdelarna är att man inte får några spel uppdateringar, man uppdaterar inte sin gamerscore, det fugnerar inte med vilka spel som helst (bara för att det står att dom är live enabled betyder det inte att dom fungerar här... dom måste klara System Link...)

*edit:*
                  läs nedan hur jag skrev i mitt tidigare inlägg:

det räcker med att du kopplar upp mot Live servrarna för att bli bannad tyvär...
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

läste du vad jag sa? det är INTE safe att lira över xlink kai om du inte redan är bannad... om du inte låser boxen från internet...

nackdelarna är att man inte får några spel uppdateringar, man uppdaterar inte sin gamerscore, det fugnerar inte med vilka spel som helst (bara för att det står att dom är live enabled betyder det inte att dom fungerar här... dom måste klara System Link...)

Swizzy, va babblar du om nu? Xlink kai har inget me Xbox Live att göra. Det behövs ingen uppkoppling mot Live för att kunna spela över xlink kai och därav går det inte att bli bannad.

Men ok, ska kanske klargöra en sak att man ska ställa in boxen på att inte koppla upp sig mot Live...och då får man inte heller några spel uppdateringar och GS uppdateringar. På samma sätt som om du inte vill koppla upp dig mot live för att riskera en ban.

Har man däremot en fullt "laglig" box och kan koppla upp sig mot Live eller en box med LT FW (om nu denna kommit ut än?) kan man också lira mot "bannade" boxar genom xlink kai. Bara och rensa cachen så att man har samma version av spelet.

Comment

Det var tydligen inte så lätt att svara på mina frågor.

När jag säger live menar jag alltså xbox live, jag menar inte internet.

Så igen, räcker det med att boxen är kopplad med internet-sladden för att bli bannad eller måste den vara ansluten till xbox live?

Comment

Du måste nog vara inloggad först ... Nåt annat verkar konstigt ... "Internetsladden", det låter så gulligt
                        Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Det var tydligen inte så lätt att svara på mina frågor.

När jag säger live menar jag alltså xbox live, jag menar inte internet.

Så igen, räcker det med att boxen är kopplad med internet-sladden för att bli bannad eller måste den vara ansluten till xbox live?
                          hur ansluter du till internet genom boxen?
                          Uppkopplad till xbox live med flashad/chippad box = ban-risk
                          Kopplad till router med flashad/chippad box = INGEN ban-risk

Comment

Om du inte explicit blockar 360:n i din brandvägg lär den få extern access genom routern så fort du sätter i nätverkskabeln?

Comment

Ställer du in på din box att boxen INTE ska koppla upp sig mot Live så kommer den heller inte att koppla upp sig mot Live.

Comment

Vad heter ni på xlink och när brukar ni vara inne? Jag vet inte riktigt var man ska leta efter varandra. När jag är spelsugen brukar jag hänga i Skandinaviska rummet för MW2.
                                Mitt konto är piraya

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X