Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bannad - Vill spela Forza 3

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bannad - Vill spela Forza 3

Tänkte damma av ratten och brumma igång med något härligt bilspel..

Såg dock att Forza Motorsport 3 ligger på två skivor varav CD1 är skivan man spelar med och CD2 är fylld med massa bonusmaterial som man måste installera på hårddisken.

Någon som vet om detta ens går om man har en bannad konsoll? Känns lite trist att tanka ner >13Gb, bränna ut det på två DL-skivor om det inte fungerar fullt ut.. Därför jag undrar. Någon som testat om det fungerar tro?

Inga problem med att installera skiva 2. Detta görs ju inte på vanligt sätt som med andra spel via dashboarden. Med forza så installerar man skiva 2 genom att först köra skiva 1.
    Det är liksom mer som en jävligt fläskig cache...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Aha okej.. Grymt tack för den responsen. Segt att behöva ödsla en skiva om det inte fungerar liksom

Förmodar att det är samma sak även på andra spel som har två skivor. Eller finns det några andra spel som ens ligger på två skivor tro? :S

Nää nu blir det o köra! *tut tut*

Comment

Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
        Eller finns det några andra spel som ens ligger på två skivor tro? :S
        Det jag kommer att tänka på först är Lost Odyssey som ligger på hela fyra skivor. Vet dock inte om det fungerar på samma sätt som med Forza 3 men skulle tro att det gör det.
        Alla heter Glenn i Göteborg!

Comment

Fallout 3 GOTY har alla dlc på en separat skiva.
          Skulle tro att de också går att installera.
          i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

Original inlägg av Ric Visa Inlägg
            Det jag kommer att tänka på först är Lost Odyssey som ligger på hela fyra skivor. Vet dock inte om det fungerar på samma sätt som med Forza 3 men skulle tro att det gör det.
            Lost odyssey kör man från skiva 1 -> 2 -> 3 -> 4 man byter alltså skiva ju längre in i spelet man kommer, ingen install...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Någon som har koll på om man kan installera sådana här DC som ligger på skiva via connectivity kit? Alltså koppla ihop hårddisken till PCn och använda 360xplorer lr liknande.

Vore rätt gött om det funkar. Lär ju komma mer o mer spel som ligger på två skivor så.

Comment

första hindret: hämta DLC'n från skivan

andra hindret: hitta vart någonstans den ska ligga exakt...
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jo det förstår jag ju.. men undrade mer om någon tex på xboxscene hade funnit någon lösning på detta.. Sökt igenom där lite men inte hittat något intressant tyvärr..

Comment

inte vad jag har läst mig till iaf :/

men dom demo's och DLC's som finns ute på vissa trackers tror jag kommer från skivor (vissa av dom iaf) från början...
                    Google is your friend!

Comment

Okej.. Kanske inte finns ännu! Det här med den massiva banningen är ju rätt färskt så får hoppas på att det kommer någon sådan möjlighet in da future helt enkelt!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X