Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hårddisk??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hmm, jag har kollat igenom trådarna och undrar bara en sak.
    Om jag kommer in till Psxcare och "fixar" min bannade hårddisk.
    Kan jag då igen använda Media Centret?

Eller låser jag bara upp hårddisken för att kunna "installera" skivor på den?

Sorry om jag missade något svar där detta stod. Tack på förhand.

Comment

Original inlägg av vazze Visa Inlägg
      Hmm, jag har kollat igenom trådarna och undrar bara en sak.
      Om jag kommer in till Psxcare och "fixar" min bannade hårddisk.
      Kan jag då igen använda Media Centret?

Eller låser jag bara upp hårddisken för att kunna "installera" skivor på den?

Sorry om jag missade något svar där detta stod. Tack på förhand.
      du kan använda allt, den är som den inte vore bannad. det enda är väl xvid som kan vara problemet, om du nu måste ladda hem den igen. med lite tur slipper du det, för du kan absolut inte koppla in den boxen mot live igen.

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
        Är boxen bannad så kan du inte gå ut på live. Har du uncripplat den så finns risken att den cripplar sig igen om du försöker. Uppdateringar kan du ladda från xbox.com och lägga på usbminne.
        Kan man vänta i butiken medans ni kör uncripple? Tror att en uncripple tar längre tid att göra än t.ex flashning av dvdläsare... men håller tummarna

har en 120gb xbox360 elite

Comment

Original inlägg av bjariger Visa Inlägg
          Kan man vänta i butiken medans ni kör uncripple? Tror att en uncripple tar längre tid att göra än t.ex flashning av dvdläsare... men håller tummarna

har en 120gb xbox360 elite
          du kan troligtvis inte vänta i butiken, tar ett tag att göra alla lödningarna, och det är inte alltid han som håller på med dom där bitarna är inne...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            du kan troligtvis inte vänta i butiken, tar ett tag att göra alla lödningarna, och det är inte alltid han som håller på med dom där bitarna är inne...
            Räkna med minst en timmes arbetstid, så be att få en kaffe om du tänker sitta och vänta...kanske kan dra igång något spel till playseatsen :-)
            Alla heter Glenn i Göteborg!

Comment

Heja vbulletin, det var Hansi som skrev ovan, inte Ric...
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                du kan använda allt, den är som den inte vore bannad. det enda är väl xvid som kan vara problemet, om du nu måste ladda hem den igen. med lite tur slipper du det, för du kan absolut inte koppla in den boxen mot live igen.

Tackar och bockar för svaret, dundrar in till Er och gör detta någon dag framöver här. Kanske kan man installera XVID ifrån en USB-sticka? Jag skall kolla lite om det kan fungera.

Comment

Original inlägg av vazze Visa Inlägg
                  Tackar och bockar för svaret, dundrar in till Er och gör detta någon dag framöver här. Kanske kan man installera XVID ifrån en USB-sticka? Jag skall kolla lite om det kan fungera.
                  det lär inte fungera, då du inte kan ladda hem den uppdateringen på något annat ställe än Xbox Live vad jag vet...
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Har hört att det finns uppdateringar i spel som sabbar nanden så det inte går att "laga" längre..
                    bekräfta/dementera någon??
                    Eller klarar grabbarna på PSXCare att laga iallafall?

Comment

Original inlägg av JockeH Visa Inlägg
                      Har hört att det finns uppdateringar i spel som sabbar nanden så det inte går att "laga" längre..
                      Eller klarar grabbarna på PSXCare att laga iallafall?
                      hur menar du med sabba nanden?
                      Google is your friend!

Comment

Original inlägg av JockeH Visa Inlägg
                        Om jag missuppfattar dig rätt.. så tror jag att det handlar om Wave4,Wave5 & Wave6 spel som uppgraderar dashboarden och samtidigt bränner eFuses i processorn så att exploitible CB's i nand blockeras???

Eller du tänker på något helt annat?
                        Eftersom den här tråden handlar om hårddisk.. kanske det skulle kunna handla om att uncrippla?
                        normalt brukar man inte skriva över information i NAND minnen utan man brukar skriva på ett nytt ställe och istället peka om i filtabellen .. skulle dom ha ändrat på detta, så skulle det i praktiken inte gå att uncrippla längre... idag använder vi den äldre versionen av secdata.bin genom att peka tillbaks på den i filtabellen..

Comment

Det är precis secdata.bin jag menar. en bekant skulle hjälpa mig att uncrippla, men han kunde inte hitta någon secdata.bin efter han dumpat nanden.
                          Och ett wave4+ spel har kört en uppdatering på dashboarden efter banningen.

Comment

Det brukar finnas minst 2 st... jag har inte koll på någon guide på detta foruket och mitt eget får jag inte länka till

Comment

pm?

Comment

bahh... det är besvärligare om man uppgraderat dashboarden efter att man blivit bannad... gäller att hitta den som var aktuell just innan man blev bannad... dom är som tur är datomstämplade .. om du bara uppgraderat 1 gång sedan bann borde det vara den 3:e nyaste secdata.bin

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X