Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av pantamig Visa Inlägg
    Hej,

Har testat NHL 10 i abgx och det verkar passera utan större problem.
    Mest nyfiken är jag om detta är rätt. Det verkar ju vara SSv1, Patchar abgx om till SSv2 eller har jag helt missuppfattat) (Se tjock text nedan)

Checking SS
    Timestamp of Authoring: 2009/07/24 00:00:00
    Timestamp of Mastering: 2009/08/28 05:08:53
    SS Version: 1

Fixing SS Challenge / Response Data...
    All 359 degree SS v1 angles have been adjusted for compatibility with
    iXtreme < v1.4

SS CRC = 31FA0584 (RawSS = CAE875CE)
    SS Media ID: 9DE1354418BB2C56EF6123E2-300A1040 (matches game)
    SS looks valid

Writing adjusted SS values to D:\torrents\NHL.10.PAL.XBOX360-LoCAL\nhl10x360.iso
    nej, det gör det tyvärr inte, den kontrollerar bara ss2 om den finns, den addar inte.

en kort sammanfattning av ss2, kanske något rörig för den som är ny, men så ligger det till iaf, läs en bit i taget och försök stanna upp ibland och tänk ikapp.

SS v2 very simply consists of a duplicate angle value for response types 7 and 5 stored in c4eva's C/R replay table and was added in iXtreme v1.6. Older 0800 ripping firmwares and Kreon's firmware will record the angle just once, which results in SS v1. The problem is that Kreon's firmware does not do an actual measurement to get the angle, but simply uses preset angles that all games currently use and applies a small jitter to them. Storing the angle twice allows us to be fairly certain that this is a real angle measurement made by an actual Xbox 360 drive. If a game was intentionally or accidentally mastered with one or more angles that deviated far from their CCRT targets, it would need to be ripped with a drive that does actual angle measurements in order to mimic the original disc's responses. If that drive also supports SS v2 and you have the default option enabled to "Trust SS v2 angles", abgx360 will accept them instead of complaining about deviation from the (obviously incorrect) CCRT target. It will still check and alert you when appropriate about the v1 angle deviation from the v2 angle, which should be zero unless the v1 angle has been adjusted to its CCRT target by an older version of abgx360, or if a 359 degree v1 angle was adjusted to 0 for compatibility with iXtreme < v1.4. If you have decided not to trust SS v2 angles by unchecking that option, abgx360 will compare both the v1 and v2 angle to the CCRT target as if each was a v1 angle and alert you when appropriate; this is useful if you're paranoid and think someone has maliciously tampered with the angles. Note, however, that abgx360 v1.0.2 or later will never fix angle deviation or C/R data for an SS v2 without a verified ini and SS file (although it will still adjust any 359 degree v1 angles if you have that option enabled). If your SS v2 is fucked up, something is seriously wrong and you need to rip again or use the SS provided by AutoFix, as there is no reliable way to fix an SS v2 using decrypted CCRT data.
    http://forums.xbox-scene.com/index.p...post&p=4564983

Comment

Original inlägg av DrMyxo Visa Inlägg
      jag har många gamla skiver med spel men hur ser jag att de har splitvid å rätt angle i efterhand. de är ju inte grönmarkerade direkt

följer man guiden här ovan var de bara,
      trusst ss v2 angle
      splitvid instelningen, stog på låt vara som den är
      check/fix video paddoing

som inte var i bockade. så de jag vill göra nu är att kolla de gamla skiver jag har å se så de är koräckta. men ser inte vart de står å raporten efteråt.

om alla texter är gröna med den instälningar som visas är de ok då. även de som är brända redan?

tack
      starta abgx360 och istället för file som det står på bilden så väljer du burned dvd, sätt i skivan och verifiera. är allt grönt och okej så är det bra, annars så kör du guiden i samma inlägg om hur du lägger in din backup på hårddisken, fixar den med abgx360 och bränner den igen.

står det som här under så är allt okej.

All CRCs match
      Verification was successful!
      glöm inte bort att kolla om backupen innehåller splitvid, gör den inte det ska du lägga in backupen på hårddisken och låta abgx360 lägga in den!

Comment

oki, just nu köra jag nog alla chackar som går :P

thx
        Mina consoler:
        PS3 Slim 120GB
        Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
        Xbox 360 Elit Svart
        Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
        Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
        PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
        Xbox (chippad) svart
        Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
        Nintendo 64
        super Nintendo x2
        Nintendo 8-bitar

Dator:
        Core2 duo E6850
        2xDDR2 2GB PC6400
        MK Gigabyte GA-p35-ds4
        GF8800GT 512mb
        ipower extreme ed 600w
        500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
          nej, det gör det tyvärr inte, den kontrollerar bara ss2 om den finns, den addar inte.

en kort sammanfattning av ss2, kanske något rörig för den som är ny, men så ligger det till iaf, läs en bit i taget och försök stanna upp ibland och tänk ikapp.

http://forums.xbox-scene.com/index.p...post&p=4564983
          Men kan man spela ett SSv1 spel utan att bli bannad från LIVE?

Enligt LT-releasen så stod det ju att det var "preferred" med SSv2, inget måste.

Vad gäller?

Comment

Men kan man spela ett SSv1 spel utan att bli bannad från LIVE?

Enligt LT-releasen så stod det ju att det var "preferred" med SSv2, inget måste.

Vad gäller?
            ssv2 ger högre säkerhet helt enkelt, vad jag fått kläm på än sålänge är att ssv2 behövs på alla wave3 spel och senare för att klassas som livesäkra, spel med wave1 och wave2 ska räcka med ssv1, det kommer nog snart mer uppgifter om detta. ssv2 är hur som helst att föredra för att vara på den säkra sidan.

Comment

Hej,

jag har följt guiden men får hela tiden:

Stealth check passed!

Starting Verification
              Looking for 696ABA6BE86EFFF9.ini in the online verified database
              ERROR: Failed writing body (0 != 322)
              There seems to be a problem with the db so online functions have been disabled
              Try again later...
              Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
              Verification failed

detta oavsett om jag försöker verifiera en DVD eller en .ISO.

Har provat på både en Windows 7 dator och en Win XP SP3.

Några idéer?

Comment

Original inlägg av Lockzi Visa Inlägg
                Hej,

jag har följt guiden men får hela tiden:

Stealth check passed!

Starting Verification
                Looking for 696ABA6BE86EFFF9.ini in the online verified database
                ERROR: Failed writing body (0 != 322)
                There seems to be a problem with the db so online functions have been disabled
                Try again later...
                Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
                Verification failed

detta oavsett om jag försöker verifiera en DVD eller en .ISO.

Har provat på både en Windows 7 dator och en Win XP SP3.

Några idéer?
                Allright! Efter stor felsökning hittade jag felet.

Jag drog ner filerna (abgx360 v 102 och wave3-4 filerna, som tydligen redan fanns med abgx360) från swizzy's hemsida. Han har en "install" bat fil som använder fel syntax. Följden av att köra den där är att istället för en mapp med massa filer i vid namn "StealthFiles" så får man en stor fet fil, utan fileextension vid namn StealthFiles på 100+ mb.

Comment

ssv2 ger högre säkerhet helt enkelt, vad jag fått kläm på än sålänge är att ssv2 behövs på alla wave3 spel och senare för att klassas som livesäkra, spel med wave1 och wave2 ska räcka med ssv1, det kommer nog snart mer uppgifter om detta. ssv2 är hur som helst att föredra för att vara på den säkra sidan.
                  Så man bör helt enkelt undvika att spela LIVE med wave3 spel med SSv1? Har sett att det finns patcher för att "patcha upp" till SSv2. (Bl.a MW2) Får väl se vad resultatet blir av det.

EDIT: Efter att ha kollat runt lite så ska det vara ok att spela ett wave 3 spel med SSv1 som är rippat från en 360. Ändra till "Verbosity level: High under options för att se det.
                  Last edited by pantamig; 2010-01-28, 15:24.

Comment

Original inlägg av Lockzi Visa Inlägg
                    Allright! Efter stor felsökning hittade jag felet.

Jag drog ner filerna (abgx360 v 102 och wave3-4 filerna, som tydligen redan fanns med abgx360) från swizzy's hemsida. Han har en "install" bat fil som använder fel syntax. Följden av att köra den där är att istället för en mapp med massa filer i vid namn "StealthFiles" så får man en stor fet fil, utan fileextension vid namn StealthFiles på 100+ mb.
                    .bat filen är inte min, den är int21's, jag har bara direkt länkar till min fil hosts server där jag lagt upp filerna för att folk lätt ska komma åt dom
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

det stämmer. hade smugit in sig ett litet fel i en rad, sorry. repack är uppladdad, även lagt upp wave 5 och 6 och abgx360 1.0.2 med inkluderade wave 1-6, kan inte bli enklare.

Comment

EDIT: Efter att ha kollat runt lite så ska det vara ok att spela ett wave 3 spel med SSv1 som är rippat från en 360. Ändra till "Verbosity level: High under options för att se det.
                        Intressant.
                        Var tvungen att kolla mitt borderlands som är SS v1, och där står det: Ripped with sammy 1.6 0800 usin xbc 2.9 0306.
                        Är det alltså "safe" i teorin då?

Men var det inte så att spel som rippats från 360 automatiskt hade ss v2?
                        i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

det stämmer. hade smugit in sig ett litet fel i en rad, sorry. repack är uppladdad, även lagt upp wave 5 och 6 och abgx360 1.0.2 med inkluderade wave 1-6, kan inte bli enklare.
                          då får jag ta och uppdatera lite senare... när min dator fungerar igen... sitter just nu på farsans dator...
                          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Exempel på en bra wave 3 disk

Exempel på en bra wave 3 (SSv1) disk

Exempel på en dålig wave 3 disk

Taget från TL´s forum.
                            Last edited by pantamig; 2010-01-29, 17:54.

Comment

────────────────────────────────────────────────── ─────────────────────────────
                              \\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
                              //\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
                              ───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v1.0.2── ─────[http://abgx360.net]────
                              ▀▀▀
                              Checking for updates to abgx360.dat...
                              Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving

M:\Nedladdningar\Complete\Mass.Effect.2.XBOX360-GLoBAL\DISC1\me23601.dvd is vali
                              d

Checking Game
                              ISO: "M:\Nedladdningar\Complete\Mass.Effect.2.XBOX3 60-GLoBAL\DISC1\me23601.
                              iso"
                              Size: 7838695424 bytes (SplitVid 3rd or 4th wave)
                              Files in ISO: 1881, Folders in ISO: 12
                              Total bytes used: 6844374310 (93.78%)
                              Game appears to have random padding

Checking default.xex
                              Disc Number: 1 of 2
                              Original PE Filename: BioGame-XeReleaseLTCG.exe
                              Original PE Timestamp: 2009/12/16 03:01:11
                              Game Name: Mass Effect 2
                              Developer: BioWare
                              Publisher: Electronic Arts
                              Genre: RPG
                              No Avatar Awards
                              Achievements: 50 Achievements totaling 1000 Gamerscore
                              XEX CRC = 43F6FB01
                              XEX Media ID: 193940DB8E88E341090500ED-6EE5A52F

Region Code: 0xFFFFFFFF
                              Region Free!

Checking SS
                              Timestamp of Authoring: 2009/12/16 00:00:00
                              Timestamp of Mastering: 2009/12/19 16:35:18
                              SS Version: 2 (trusted)
                              SS CRC = 86F1F6CE (RawSS = 4084E6C5)
                              SS Media ID: 193940DB8E88E341090500ED-6EE5A52F (matches game)
                              SS looks valid

Checking DMI
                              Timestamp of Authoring: 2009/12/16 00:00:00 (matches SS)
                              DMI CRC = F8EF0092
                              DMI Media ID: 193940DB8E88E341090500ED-6EE5A52F (matches game)
                              DMI looks valid

Checking PFI
                              PFI CRC = 05C6C409
                              PFI matches known data (4th wave - requires iXtreme v1.51 [Hitachi only],
                              v1.6 [using activation disc], v1.61 or later)

Video partition found
                              Checking Video padding... Video is zero padded
                              Video CRC = E2FA3A26 (V0 = E0363F4E, V1 = EAE76B94)
                              Video partition does not match known data (could be corrupt or a new wave not
                              seen before)

Stealth status is uncertain

Starting Verification
                              Looking for 86F1F6CE43F6FB01.ini in the online verified database
                              Server file 86F1F6CE43F6FB01.ini no newer than local file - not retrieving

Using 86F1F6CE43F6FB01.ini (351 bytes)
                              Video CRC matches
                              V0 CRC matches
                              V1 CRC matches
                              PFI CRC matches
                              DMI CRC matches
                              SS CRC matches
                              Xex CRC matches

Checking Game CRC... (press Q to cancel)
                              Percent Elapsed Estimated Time Average Current Errors Total
                              Done Time Time Left Speed Speed Recovered Retries
                              5% 0:04 1:18 1:14 88.2 MB/s 49.3 MB/s

All Stealth CRCs match (Game CRC was skipped)
                              Stealth was verified but game data wasn't

Comparing L1 Video on L0 to L1 Video on L1...
                              SplitVid is valid
                              Checking L1 Video padding... L1 Video is zero padded

Press any key to exit . . .
                              Är denna säker? Har det kommit en ny wave eller är det bara fel på filen? Jag har fegat ett bra tag nu och det kliar i fingrarna att inte ha spelat ME2 tills nu.

Comment

Original inlägg av Musten Visa Inlägg
                                Är denna säker? Har det kommit en ny wave eller är det bara fel på filen? Jag har fegat ett bra tag nu och det kliar i fingrarna att inte ha spelat ME2 tills nu.
                                den är okej, men kan inte säga om gamedatan är det eftersom du avbröt den.. hur som helst är den säker att köra, gamedata påverkar bara att du kan få buggar i spelet, hängningar, grafikfel etc om den inte stämmer. du ska använda ixtreme LT för att varar säker med den backupen, ingen annan firmware gör den säker.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X