Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    den är okej, men kan inte säga om gamedatan är det eftersom du avbröt den.. hur som helst är den säker att köra, gamedata påverkar bara att du kan få buggar i spelet, hängningar, grafikfel etc om den inte stämmer. du ska använda ixtreme LT för att varar säker med den backupen, ingen annan firmware gör den säker.
    Jag har kollat Game datan tidigare när jag testat spelet men jag avbröt den denna gången bara för att få koll på om själva waven är lugn. Ska jag kollla video CRC och jämföra med framtida spel tills ABGX klarar wave 6 ?

Comment

Original inlägg av Musten Visa Inlägg
      Jag har kollat Game datan tidigare när jag testat spelet men jag avbröt den denna gången bara för att få koll på om själva waven är lugn. Ska jag kollla video CRC och jämföra med framtida spel tills ABGX klarar wave 6 ?
      du får kolla Video CRC'n manuellt tills ABGX360 teamet släpper en ny version av ABGX360 som klarar av wave 5 och 6, kanske fler?
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        du får kolla Video CRC'n manuellt tills ABGX360 teamet släpper en ny version av ABGX360 som klarar av wave 5 och 6, kanske fler?
        Det jag menade, Video CRC = E2FA3A26 ska det stå för att det ska vara rätt alltså?

Comment

För att sammanfatta är det detta som gäller:

Wave 1 - SS1
          Wave 2 - SS1
          Wave 3 - SS2
          Wave 4 - SS2
          Wave 5 - SS2
          Wave 6 - SS2

Samt allt annat grönt i checken.
          Hittas något gult bör man ej spela, hittas något rött bör man absolut inte spel.

Rätta mig gärna om jag har fel, annars borde detta läggas in i topp posten

Comment

Original inlägg av Musten Visa Inlägg
            Det jag menade, Video CRC = E2FA3A26 ska det stå för att det ska vara rätt alltså?
            jag har ingen koll själv på vilket värdet ska vara... hör med int21 om han har koll på det...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Lockzi Visa Inlägg
              För att sammanfatta är det detta som gäller:

Wave 1 - SS1
              Wave 2 - SS1
              Wave 3 - SS2
              Wave 4 - SS2
              Wave 5 - SS2
              Wave 6 - SS2

Samt allt annat grönt i checken.
              Hittas något gult bör man ej spela, hittas något rött bör man absolut inte spel.

Rätta mig gärna om jag har fel, annars borde detta läggas in i topp posten
              troligtvis ska det egentligen vara ssv2 för alla egentligen... men det kan även vara så att det ska vara ssv1 för wave 1 och 2, men resten ska vara ssv2...
              Google is your friend!

Comment

troligtvis ska det egentligen vara ssv2 för alla egentligen... men det kan även vara så att det ska vara ssv1 för wave 1 och 2, men resten ska vara ssv2...
                Och hur är det där med vilken drive som har rippat spelet? Har läst att kreon inte alls är bra, hur tolkat man då denna?

Kod:
                [DD8EC70CC0DFD095]
                SS=DD8EC70C
                RawSS=C62C6865
                PFI=2A4CCBD3
                DMI=32330D5B
                RegionFlags=FFFFFFFF
                V0=CF942E7B
                V1=4809B37A
                Video=0E58FB9D
                Game=A4B25925
                XexHash=C0DFD095
                MediaID=B5D3D9BA90C80F73F6A7B699-152AB680
                DiscSource=Retail
                GameName=Halo 3:ODST Campaign
                GamerTag=PRiSM
                DriveName=Unknown
                DriveFW=1.00
                Notes=[abgx360 v1.0.1]

Gällandes drives som har rippat spelen och dess säkerhet har jag snappat upp från http://www.xboxhacker.org/index.php?&topic=13854.0

Comment

vad gäller det så räknas inte längre Kreon etc. som en säker rippnings firmware, för att man ska vara säker på att man får "rätt" värden på allt så ska man rippa med en 360 drive med 1.6 0800 helst, eller en annan 0800 firmware för en 360 läsare... iallafall vad jag förstår av allt man hört senaste tiden
                  Google is your friend!

Comment

vad gäller det så räknas inte längre Kreon etc. som en säker rippnings firmware, för att man ska vara säker på att man får "rätt" värden på allt så ska man rippa med en 360 drive med 1.6 0800 helst, eller en annan 0800 firmware för en 360 läsare... iallafall vad jag förstår av allt man hört senaste tiden
                    Så hur skall då exemplet ovan tolkas då det står DriveName=Unknown och DriveFW=1.00? Har sett flera sådana exempel...

Comment

Original inlägg av Lockzi Visa Inlägg
                      Så hur skall då exemplet ovan tolkas då det står DriveName=Unknown och DriveFW=1.00? Har sett flera sådana exempel...
                      Då är det en Kreon rip.

Comment

hur tolkar man:
                        DriveName=Other
                        DriveFW=Unkown
                        Notes=Benq ix 1.6 0800 XBBC 2.9 0306 RIP #2 [abgx360 v1.0.1]

kan man lite på "notes" ?, för om det stämmer så borde denna vara bra rippad.

Comment

Original inlägg av dizzeenr1 Visa Inlägg
                          hur tolkar man:
                          DriveName=Other
                          DriveFW=Unkown
                          Notes=Benq ix 1.6 0800 XBBC 2.9 0306 RIP #2 [abgx360 v1.0.1]

kan man lite på "notes" ?, för om det stämmer så borde denna vara bra rippad.
                          Vad har den rippen för wave och SS?

Comment

den har wave 3 och ss1. men jag har injectat ssv2 till andra spel så kunde gjort det här med... men kan man lite på notes ??

Comment

kolla precis borderlands i abgx:
                              Borderlands_PROPER_READNFO_USA_RF-XBOX360-RRoD
                              Den är rippad med kreon och den har ss2 ??
                              hur förklaras det ? har dem injectat det innan uppladdning.... ?

DriveName=SH-D162C
                              DriveFW=1.00

SS Version: 2 (trusted)

?

Comment

Har samma frågor som dig dizzeenr1.

Inget stämmer och därav är jag personligen väldigt reserverad till att spela tills detta är lite mer klart angående vad som egentligen gäller :P

Enligt c4eva är det bara "preferred" med ss2?
                                Väldigt luddigt...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X