Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Är detta Safe eller inte? Kört filen flera gånger nu.
    Hur kan man kolla om den är de eller inte?

Comment

• Den e safe, det ser du på att CRC matches står vid video, och självklart alla andra, samt att den har SSv2
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Tack för ett bra svar, man har blivit lite jumpy nu när man är inne på sin andra Box och kör live igen! Har inte tänkt att bli bannad igen så nu har jag till och med kollat alla mina gamla spel hehe.

Comment

• Bästa metoden för att undvika Ban är att ha en helt omoddad konsoll och köpa spelen man vill lira live
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            Bästa metoden för att undvika Ban är att ha en helt omoddad konsoll och köpa spelen man vill lira live
            De går ju bara inte :P hehe

Comment

• Original inlägg av b0tr Visa Inlägg
              De går ju bara inte :P hehe
              är du dum?

om du har en original maskin och en flashad maskin, en du köper spelen du gillar till och en du testar spel på... då ger du utvecklarna ngt tbx!!

om alla tänker som du, att det är helt omöjligt att köpa spelen man verkligen vill ha/gillar kommer spel branchen falla ganska fort
              Google is your friend!

Comment

är du dum?

om du har en original maskin och en flashad maskin, en du köper spelen du gillar till och en du testar spel på... då ger du utvecklarna ngt tbx!!

om alla tänker som du, att det är helt omöjligt att köpa spelen man verkligen vill ha/gillar kommer spel branchen falla ganska fort
                Det var ju inte ett direkt seriöst svar du ficka av mig ovan! Det är klar att man ska köpa spelen man tycker är bra, håller med fullt! Annars kommer de ju aldrig komma några bra spel!

Comment

• hjälp mig snälla

hejsan har laddar ner den hära abgx jag har gjort allt det stog på infon där och allt fungerar. men nu när jag har startat min xbox och spelar spelet står det att jag måste uppdatera är det vanligt ska jag uppdatera spelet`? vill inte bli bannad igen snälla svara

Comment

• Original inlägg av awrahim Visa Inlägg
                    hejsan har laddar ner den hära abgx jag har gjort allt det stog på infon där och allt fungerar. men nu när jag har startat min xbox och spelar spelet står det att jag måste uppdatera är det vanligt ska jag uppdatera spelet`? vill inte bli bannad igen snälla svara
                    spel uppdateringar är normalt ja! det har skrivits om det 200 000 gånger
                    Google is your friend!

Comment

spel uppdateringar är normalt ja! det har skrivits om det 200 000 gånger
                      men hur blir jag bannad allså hur vet de att jag har chippat xbox?

Comment

• Original inlägg av awrahim Visa Inlägg
                        men hur blir jag bannad allså hur vet de att jag har chippat xbox?
                        Det finns ännu ingen uppdatering som förstört flashningen, därför är det safe att uppdatera... däremot kan dom se vissa skillnader i responstiden från driven, den GAMLA hackade mjukvaran svarade inte lika fort/långsamt som originalet, där har dom lyckats upptäcka en skillnad... det kan även vara så att dom lyckats få ut den informationen från firmwaren på något vis, endast Microsoft kan säga HUR dom vet att du moddat din xbox...

Om du chippat din Xbox märker dom det direkt eftersom chippet drar extra ström... = maskinen drar mer ström än vad den ska, vilket den rapporterar...
                        Google is your friend!

Comment

• Gamla spel

Hej.

Då min gamla Xbox360 premium la av i helgen köpte jag en ny

XBOX360 super elite 250GB Modern Warfare 2 Limited Edition.

På min gamla hade jag den gamla xtreme flashning som tuggade allt men den var oxå bannad från LIVE
                          Jag är inte intresserad av att spela live, bara min 100+ skivor som jag redan har bränt.
                          Ifall jag flashar min nya 360 SE MW2LE med ixtreme LT för jag tror att jag har en Liteon drive. kommer mina spel funka offline?
                          Läste om en del flash vägrar starta spelet om stealth checking inte går igenom.
                          Kommer ha nätverkskabeln utdragen hela tiden. Och om jag i framtiden vill spela något spel Live, köper jag det spelet?

Tacksam för svar

Comment

• Original inlägg av jerrycort Visa Inlägg
                            Hej.

Då min gamla Xbox360 premium la av i helgen köpte jag en ny

XBOX360 super elite 250GB Modern Warfare 2 Limited Edition.

På min gamla hade jag den gamla xtreme flashning som tuggade allt men den var oxå bannad från LIVE
                            Jag är inte intresserad av att spela live, bara min 100+ skivor som jag redan har bränt.
                            Ifall jag flashar min nya 360 SE MW2LE med ixtreme LT för jag tror att jag har en Liteon drive. kommer mina spel funka offline?
                            Läste om en del flash vägrar starta spelet om stealth checking inte går igenom.
                            Kommer ha nätverkskabeln utdragen hela tiden. Och om jag i framtiden vill spela något spel Live, köper jag det spelet?

Tacksam för svar
                            iXtreme LT gör inga stealthkollar så den startar "allt".
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• hej!
                              jag tänkte höra om det nu är så att man har en flachad xbox men vill spela live, skulle det då inte gå att skaffa en till xbox dvd spelare o koppla in utifrån xboxen (extren) o använda nån slags switch så man kan byta mellan dvd spelarna när man spelar vissa spel på live o andra spel offline?
                              för själva flachen sitter vell bara i dvd spelaren? eller kan dom iaf se att ens xbox skulle vara flachad om man skulle använda en oflachad dvd spelare?

Comment

• Tjena , något nytt angående LT och så ?

Är det som i maj ? , man laddar den och checkar den i abgx och sen spelar.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X