Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Sakae Visa Inlägg
    tills IXTREME LT? jag har iofs en samsung läsare... funkar inte LT endast till liteon?

efit: spelar dock ingen roll vilken version jag måste uppdatera till, eftersom jag inte vill lägga ner pengar på det
    Om du inte vill lägga ner ynka 350:- (om du inte flashat hos oss tidigare) eller 250:- om du flashat hos oss tidigare på att uppdatera så du kan spela dom senaste spelen också är du dumsnål... LT finns till Samsung, Benq och Liteon...

Eller du kanske vill vänta lite på iXtreme LT+ ?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• + frakt (kan iofs gå till en lokal butik) om ni äns använder det, så totalt blir det en hel del. nu förtiden så spelar jag typ 1 timme/månad eller så i genomsnitt.

dom pengarna hade inte varit så mycket om jag fortfarande spelade

Comment

• Allt är ju relativt
        Spelar man bara en timme i månaden kanske man kan hitta en billigare hobbie

Däremot folk som plankat 30+ spel har ju tjänat in de slantarna för länge sedan
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• fick tillbaka min xbox360 från microsoft idag efter reparation. (felkoden jag fick innan den blev reparerad var E74)
          den har varit flashad (och återställd) innan jag skickade den till ms. har en annan box som är flashad så funderar
          på att låta den reparerade boxen vara oflashad ("utifall att backup")

om jag inte flashar (och bara spelar orginal) vet nån om den reparerade xboxen är helt livesäker?

Comment

• Original inlägg av a.sthlm Visa Inlägg
            fick tillbaka min xbox360 från microsoft idag efter reparation. (felkoden jag fick innan den blev reparerad var E74)
            den har varit flashad (och återställd) innan jag skickade den till ms. har en annan box som är flashad så funderar
            på att låta den reparerade boxen vara oflashad ("utifall att backup")

om jag inte flashar (och bara spelar orginal) vet nån om den reparerade xboxen är helt livesäker?
            Hade de sett att den var moddad innan de lagade den hade de inte lagat den så den skall vara lika livesäker som en originalbox

I annat fall kan du alltid klaga på dem
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• ok bra bra

hmm.. tänkte om själva lagningen (av e74) var på nån annan del av
              moderkortet (eller vad det kallas) och några flash "spår" fanns kvar nån annanstans.

Comment

• Om man kört ap 2.5 skyddade spel innan man skaffa Lt+ räcker det skapa nytt gamerprofile då och man kan ansluta sig till Live?
                Aldrig blivit bannad dock fått unreadble disc nån gång innan jag skaffa lt+..

Comment

• Original inlägg av waste17 Visa Inlägg
                  Om man kört ap 2.5 skyddade spel innan man skaffa Lt+ räcker det skapa nytt gamerprofile då och man kan ansluta sig till Live?
                  Aldrig blivit bannad dock fått unreadble disc nån gång innan jag skaffa lt+..
                  Kolla ditt x-value, säger den att du har AP25 flaggan blir du bannade...
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Dum fråga kanske men hur kolla man det?
                    Har inte varit uppkopplad mot live på 1år tror jag...kanske dum och prova tradig om man inte kan spela alls sen..

Comment

• det kräver att du har programmet XVal, sedan kollar du värdet för X under system settings, system information... där står det typ "X: ........." sen är det ngnting mer där... serienummret har jag för mig man ska ha för att räkna ut vad värdet säger... det står i XVal iaf
                      Google is your friend!

Comment

• förstår jag detta rätt:
                        jag har en samsung ms28, firmware 1.61.
                        körde fable3 både innan och efter "kinect"dashboarden var installerad på min box. är den då med största sannolikhet flaggad?

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          det kräver att du har programmet XVal, sedan kollar du värdet för X under system settings, system information... där står det typ "X: ........." sen är det ngnting mer där... serienummret har jag för mig man ska ha för att räkna ut vad värdet säger... det står i XVal iaf
                          Tack Swizzy du är fan Xbox guden själv
                          har dock bestämt mig för att inte testa...

Comment

• Original inlägg av bena Visa Inlägg
                            förstår jag detta rätt:
                            jag har en samsung ms28, firmware 1.61.
                            körde fable3 både innan och efter "kinect"dashboarden var installerad på min box. är den då med största sannolikhet flaggad?
                            Om din Samsung inte är original ja... (om du hade liteon från början, lätt identifierat baserat på om du har hdmi eller ej... har du hdmi är det med 99% säkerhet en liteon spoofad samsung)
                            Google is your friend!

Comment

• har en box från 2006 utan hdmi, så den är original. äntligen var den gamla skitlådan bra till något.

Comment

• Har läst runt på forumet och även på andra sidor, men tycker det är ganska rörigt. Har jag förstått rätt?

1. Jag ska inte uppdatera dashboarden förrän jag uppdaterat till senaste LT+ (flaggning om man kör ett AP 2.5-spel)
                                2. Uppdaterar jag till senaste LT+ så kommer AP 2.5-spel så som NFS HP fungera men jag måste "patcha" varje spel som har AP 2.5 via agbx oavsett

Jag spelar inte Live men vill inte få boxen bannad om jag vill sälja den framöver. Boxen (bix-falcon) är köpt hos er för några år sedan (2008 eller början av 2009?).

Hur vet jag om min box går att flasha? Finns det LT+ till samtliga äldre? Antar att min räknas som äldre, då den för tillfället har ixtreme 1.51/1.6/1.61 (går det att kolla utan utrustning?).

Tack på förhand!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X