Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Starta spel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Starta spel

Oj, skulle bli glad för en liten uppdatering om någon vill hjälpa mig.

Hur startar jag ett nytt spel från en bannad 1.5? Är det bara att köra activate.iso först som vanligt?

Original inlägg av thejonas Visa Inlägg
    Oj, skulle bli glad för en liten uppdatering om någon vill hjälpa mig.

Hur startar jag ett nytt spel från en bannad 1.5? Är det bara att köra activate.iso först som vanligt?
    *Host*
    Activate.iso fungerar bara på iXtreme 1.6+, "Banningar" hävs inte med den skivan!
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Ah.. näe..jag är med. Menade 1.6. Menade mest hur man får igång spelen?

Comment

Ah.. näe..jag är med. Menade 1.6. Menade mest hur man får igång spelen?
        Står i 360 FAQ tråden, post 215 har jag lagt in videos som visar hur om man inte orkar läsa lite test på engelska :d

http://www.forum.psxcare.com/support...&postcount=215
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Tackar... Hmm... en sak till om du kan och vill. Ska får ärva min brors gamla xbox som är obannad men chippad(allså inte flashad). Tror t.o.m. den är chippad på psxcare någon gång. Den köptes på premiärdagen då xbox 360 släpptes och på något sätt verkar den ha klarat alla waver och allting. Vet du något mer om detta? Ska man göra något eller bara köra på tror du?

Comment

Tackar... Hmm... en sak till om du kan och vill. Ska får ärva min brors gamla xbox som är obannad men chippad(allså inte flashad). Tror t.o.m. den är chippad på psxcare någon gång. Den köptes på premiärdagen då xbox 360 släpptes och på något sätt verkar den ha klarat alla waver och allting. Vet du något mer om detta? Ska man göra något eller bara köra på tror du?
            ta bort chippet, det orsakar bara massa problem... spelen måste om jag inte har hört fel även "NME Patchas", om det är ett NME chip i den... tror dock inte den konsollen kommer leva speciellt länge till, få av dom som gör det...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Funkar LT eller vad ska jag ha i?

Comment

Funkar LT eller vad ska jag ha i?
                LT finns bara till Lite-on
                Mer om hur du ser vilken typ av DVD du har i din 360 hittar du i FAQ.

1.6 NS kastas in i alla utom Hitatchi som kör 1.51 som sväljer allt.
                / Pendragon

Comment

Funderar lite på vad min xbox egentligen startar för skivor? Kommer den starta allt jag bränner?

Comment

Funderar lite på vad min xbox egentligen startar för skivor? Kommer den starta allt jag bränner?
                    Pratar vi 360 så bör den spela DVD filmer, MusikCD, 360 spel.
                    Pratar vi vad den gillar för MEdia man brännt till så CD-R *Musik*. DVD-R *Film*. DVD+R DL *360 spel om man flashat dvd-läsaren*
                    / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                      Pratar vi 360 så bör den spela DVD filmer, MusikCD, 360 spel.
                      Pratar vi vad den gillar för MEdia man brännt till så CD-R *Musik*. DVD-R *Film*. DVD+R DL *360 spel om man flashat dvd-läsaren*
                      den klarar även DVD+R för film och även DL filmer...
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                        den klarar även DVD+R för film och även DL filmer...

DVD+R är en standard för Datalagring, inte för Film
                        Anledningen är att man finaliserar T.O.C direkt på en -R medans man kan finalisera T.O.C vid ett senare tillfälle på en DVd+R o därmed slänga om ordning på filer eller dölja filer etc
                        / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                          DVD+R är en standard för Datalagring, inte för Film
                          Anledningen är att man finaliserar T.O.C direkt på en -R medans man kan finalisera T.O.C vid ett senare tillfälle på en DVd+R o därmed slänga om ordning på filer eller dölja filer etc
                          japp, men man kan även bränna filmer på DVD+R och använda
                          Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                            japp, men man kan även bränna filmer på DVD+R och använda
                            Om man har en ny skitspelare som har stöd för det ja, tänkt på att majoriteten folk som har gamla DVD spelare som inte har stöd för +R aldrig kommer kunna se de filmerna.

DVD-R För Film
                            DVD+R för Data/Musik

Rätt simpelt o hålla isär de där formaten

Givetvis går det bra att lagra data med på -R skivor, man får tänka på att det man bränner inte går att finalisera senare i T.O.C
                            / Pendragon

Comment

+R kan man väl dock ställa om till booktype: -ROM i vissa brännprogram med vissa brännare så att dom funkar oavsett spelare?
                              PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                              PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                              PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                              360 JTAG Backup Console
                              360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X