Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nyligen bannad - Några frågor

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Alla filerna/mapparna som ligger i en mapp du skriver över kommer FÖRSVINNA om du skriver över en mapp med flera andra i (t.ex. Content)
    Så en tom 'Content-katalog' raderar en med filer i?
    Tur man har backup på sin egen, heheh
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
      Så en tom 'Content-katalog' raderar en med filer i?
      Tur man har backup på sin egen, heheh
      japp det gör den
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tackar ödmjukast för svaren och guiderna!

Men Swizzy, skulle gärna vilja bekräfta att jag uppfattade din lilla "heads-up" korrekt bara.

Det du vill påpeka är att man endast ska välja profil-filen (som guiderna tidigare nämnda i tråden + guiden som du har skrivit och länkat till här & Game_Freak_se's översättning av 360-hq guiden visar) när man ska kopiera profilen/profilerna som ska "uncorruptas" till datorn, och inte hitta på något eget och kopiera någon hel mapp (exv Content-mappen), eller?

Hoppas frågan ovan inte anses allt för dum, trots att den kanske egentligen är det. ;P

Vill bara vara på den säkra sidan så jag inte gör någonting fel sen om/när jag försöker mig på detta.
        Last edited by X360Spyder; 2010-04-02, 02:08.

Comment

Original inlägg av X360Spyder Visa Inlägg
          Tackar ödmjukast för svaren och guiderna!

Men Swizzy, skulle gärna vilja bekräfta att jag uppfattade din lilla "heads-up" korrekt bara.

Det du vill påpeka är att man endast ska välja profil-filen (som guiderna tidigare nämnda i tråden + guiden som du har skrivit och länkat till här & Game_Freak_se's översättning av 360-hq guiden visar) när man ska kopiera profilen/profilerna som ska "uncorruptas" till datorn, och inte hitta på något eget och kopiera någon hel mapp (exv Content-mappen), eller?

Hoppas frågan ovan inte anses allt för dum, trots att den kanske egentligen är det. ;P

Vill bara vara på den säkra sidan så jag inte gör någonting fel sen om/när jag försöker mig på detta.
          precis vad jag menar filen i sig vill vi ju skriva över, vi vill inte hålla på med massa j*vla mappar och skit (då det skrivs över också, det vill säga programmet/programmen skriver över innehållet i mappen också [tar bort det som ligger där och skriver det som ligger i mappen du kopierar])
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

kan man Uncripple en bannad xbox utan att uncurrupta en HDD. Jag vill nämligen få tillbaka funktionerna jag hade innan jag blev bannad, så som att installera spel på hårddisken.

Comment

Original inlägg av Christish Visa Inlägg
              kan man Uncripple en bannad xbox utan att uncurrupta en HDD. Jag vill nämligen få tillbaka funktionerna jag hade innan jag blev bannad, så som att installera spel på hårddisken.
              ja, det kan man... om man lämnar in sin konsoll för uncripple till oss fixar vi även uncorrupt av hårddisken utan extra kostnad
              Google is your friend!

Comment

precis vad jag menar filen i sig vill vi ju skriva över, vi vill inte hålla på med massa j*vla mappar och skit (då det skrivs över också, det vill säga programmet/programmen skriver över innehållet i mappen också [tar bort det som ligger där och skriver det som ligger i mappen du kopierar])
                Gött, då uppfattade jag rätt.

Mycket bra att du tipsade om det, något surt det hade varit om man hade tagit hela mappen istället och sen lyckats bli av med sina gamesaves.

-------------------------------------

Då har jag inte fler frågor just nu.

Än en gång, stort tack till alla som har svarat i tråden och hjälpt mig att få bättre koll på det här. Rejält med cred till er! Jag är ytterst tacksam.

*Jag låter tråden vara öppen ett tag till om någon skulle ha fler frågor inom samma ämne. Skulle det inte komma upp några frågor på ett tag, och om jag själv inte får fram något nytt jag undrar över så låser jag tråden då i så fall. *

Comment

nån annan har redan lagt upp den nya dashboarden 2.0.9199.0
                  http://hotfile.com/dl/36534920/4cada...pdate.rar.html
                  EDIT: använd inte denna... innehåller inga avatarer
                  Last edited by dragonslayer; 2010-04-09, 10:46.

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                    nån annan har redan lagt upp den nya dashboarden 2.0.9199.0
                    http://hotfile.com/dl/36534920/4cada...pdate.rar.html
                    har du hunnit testa den här så att den fungerar? jag har ingen konsoll att testa det på just nu
                    Google is your friend!

Comment

Fråga:

Jag har testat den nya 2.0.9199.0 funkar bra. Men var det så att MS med denna verstion skulle göra så man kan Installera spel igen?. För nu kan jag det igen??????.
                      http://img5.imageshack.us/img5/362/shinenm4.gif

Comment

har du hunnit testa den här så att den fungerar? jag har ingen konsoll att testa det på just nu
                        Självklart... Dock är det inte en full version så avatarerna blir svarta
                        i övrigt funkar den ... har formaterat ett 16Gb minne i den till 13Gb .. då fick jag ca 1.5Gb att använda som vanligt USB minne (kan vara smart att lägga $SystemUpdate på t.ex så att man kan upgradera andra konsoller)

Comment

Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
                          Fråga:

Jag har testat den nya 2.0.9199.0 funkar bra. Men var det så att MS med denna verstion skulle göra så man kan Installera spel igen?. För nu kan jag det igen??????.
                          det verkar så, skrivs om det på andra xbox forum också
                          Google is your friend!

Comment

Undrar vadför man backar nu då? .

Comment

Här är föresten en full version av 2.0.9199.0 (med avatarer)
                              http://www.przeklej.pl/plik/systemup...r-0011a49mf5a5

9199 uncripplar tydligen HDD funktionerna
                              jag vet inte om det är mer dom släppt på...

EDIT: se http://forum.psxcare.com/support/sho...0&postcount=44
                              Last edited by dragonslayer; 2010-04-09, 10:48.

Comment

Tack. Bara undrar går det uppdatera igen för att får avatars eller måste man lägga in den via HD?.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X