Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nyligen bannad - Några frågor

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Undrar om Ms lade till HDD stödet igen efter påtryckningar av folk o konsomentverk i olika länder då det påverkade en grundläggande funktion i konsolen ?

Ps3 ligger i blåsväder nu när de tar bort *nix stöder ( Boot/Install Other Os ) från tjocka Ps3 enheterna, den fattas helt på slim men de som har tjocka skall nu bli av med funktionen då Sony försöker täppa igen säkerhetshål som är mer än 4+år gamla som iphone hackaren hittade igen o påstog att han exploitat
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Jag uppdaterade till senaste versionen utan avatarer. Testade att bränna ut den som skulle vara "full version" med avatarer, men boxen säger inget om uppdatering.. Hur kan man få in full versionen via HD?

Comment

Original inlägg av JockeH Visa Inlägg
        Jag uppdaterade till senaste versionen utan avatarer. Testade att bränna ut den som skulle vara "full version" med avatarer, men boxen säger inget om uppdatering.. Hur kan man få in full versionen via HD?
        ända sättet då är väl att försöka lägga in dom grejerna på hårddisken o se om det hjälper...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

vilka filer och vart på hårddisken?

Comment

dom som man får i senaste uppdateringen på partition 3...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

full versionen är dåligt packad.. med dubbla $SystemUpdate mappar...
              kolla så att du inte har dubbla mappar på din skiva (mapp i mapp)

Comment

Jag har kollat det, testat både med bara en $systemupdate mapp och två, ingen av dom funka.
                Misstänkte att den var dåligt packad, men det funkar inte vilket som.

någon speciell mapp på partition 3 man ska lägga dom i?
                edit: har inte kopplat in disken i datorn än och kollat. kanske finns nån systemupdate mapp?

Comment

Ehh... du måste ha något original lagringsmedia inkopplat till konsollen för att du skall kunna köra systemuppdateringar..

Det första den gör är att kopiera $SystemUpdate mappen till hårddisken eller minneskort
                  EDIT: läste inte datorn... i Rooten på Partition3

har du provat med USB minne?

Comment

Yay, kan spela bionic commando igen

Comment

Hmm ... har nu testat att installera uppdateringen igen från USB minne
                      Tänkte först kopiera min $SystemUpdate genom att koppla disken till min jtag-hackade burk.. men den vägrade att starta något utan att uppgradera så jag tömde uppdateringscachen..

Uppgraderingen vägrar starta trots att jag tömt $SystemUpdate från HDD
                      (Synk knappen under uppstart)
                      Sätter jag USB-minnet i Jtag-hackade burken vill den uppdatera!

Jag har redan fått in avatarerna genom att koppla den burken till live!

Comment

Jag har flashat LT och när jag loggade in på LIVE idag så ville den uppgradera.
                        Vågar jag göra det?? Finns det risk att jag blir bannad eller flaggad för ban??

Comment

Original inlägg av feifam Visa Inlägg
                          Jag har flashat LT och när jag loggade in på LIVE idag så ville den uppgradera.
                          Vågar jag göra det?? Finns det risk att jag blir bannad eller flaggad för ban??
                          det finns en liten risk för att du blir bannad ja, men risken är inte så jätte stor egentligen... den är ungefär lika står som att du spelade live den 5:e (innan uppdateringen som kom den 6:e) egentligen, men sen om MS valt att lägga till något i den senaste updaten som gör det möjligt för dom att på något sätt fucka upp saker och ting för oss (t.ex. lagt in kod som gör det möjligt att upptäcka LT mjukvaran för att upprepa det dom gjorde vid förra banvågen)

*edit:*

All kontakt med Xbox Live Serverarna med en moddad maskin sker på EGEN RISK, det vill säga... vågar du gå ut på live; do it, är du rädd för att bli bannad, ge fan i att gå ut på live med moddad maskin
                          Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                            det finns en liten risk för att du blir bannad ja, men risken är inte så jätte stor egentligen... den är ungefär lika står som att du spelade live den 5:e (innan uppdateringen som kom den 6:e) egentligen, men sen om MS valt att lägga till något i den senaste updaten som gör det möjligt för dom att på något sätt fucka upp saker och ting för oss (t.ex. lagt in kod som gör det möjligt att upptäcka LT mjukvaran för att upprepa det dom gjorde vid förra banvågen)

*edit:*

All kontakt med Xbox Live Serverarna med en moddad maskin sker på EGEN RISK, det vill säga... vågar du gå ut på live; do it, är du rädd för att bli bannad, ge fan i att gå ut på live med moddad maskin
                            Om MS har lagt in nån scrpt som känner av LT då spelar det ingenroll och man uppgradera från LIVE eller från USB. Jag tror jag kör på.

så har uppgraderat dashboarden nu. Allt ser okej. Har varit ute på Live utan att blivit bannad.
                            Last edited by feifam; 2010-04-08, 22:56.

Comment

Jag har just skapat en "full 2.0.9199.0" med UpdateSpy v9199-1
                              http://www.megaupload.com/?d=UNPHRWEK

Jag har dock inte själv testat den ännu! (men gör det så fort jag kommer hem)
                              Men den skall innehålla avatarer ... datumen på dessa filer skiljer sig från dem som jag länkade till tidigare
                              Last edited by dragonslayer; 2010-04-09, 11:00.

Comment

Funkar toppen. La ut $SystemUpdate mappen i rooten på partition 3. Uppdaterade automatiskt avatargrejset , även fast jag lagt till den "lilla" updaten tidigare.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X