Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor Angående Blur samt SSFIV på Ixtreme LT Hjälp!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Abgx360 programmet kom strax efter wave4 och kan såldes inte känna igen wave5 & senare
    Den senaste versionen av programmet iaf, ABGX360 har funnits ganska länge, innan wave 4 kom...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Faktaruta:
      abgx360 v 1.02 (senaste) 2009/11/11
      wave4 (Cars Race-O-Rama) Verifierad 2009/10/26
      Last edited by dragonslayer; 2010-06-14, 15:44.

Comment

Fan va drygt tänkte börja spela live idag men kollade Super.Street.Fighter.IV.XBOX360-MARVEL genom abgx och det står ss version 1 hur kan det vara möjligt med ss version 1 på ett spel som kom 27e april 2010!! alla andra saker stämmer dock.

Super.Street.Fighter.IV.XBOX360-MARVEL:

Anydvd style corruption was not detected (grönt)
        all CRCs match (grönt)
        Verification was successful, stealth passed (grönt)
        Splitvid is valid ( grönt )

men på vita texten högre upp under checking ss står det SS Version: 1

(står inte untrusted eller nått dock bara en etta SS Version: 1)

Vad ska jag göra med detta nudå fattar inte hur ett så pass nytt spel kan vara unsafe om jag kör det genom abgx eller är det safe med ss version 1 ändå ni sa ju tidigare det inte var så men allt annat checkar grönt ?

Blur.XBOX360-MARVEL som kom 20e maj tickar grönt på alla 4 däremot och SS version 2 på vita texten står det däruppe så den måste vara ok

ps bara visa att spelet är verified :

http://abgx360.net/verified.php?f=na...eet+fighter+iv

( är det inte falsk marknadsföring om spelet är på verified sidan om det har ss version 1 ? )

/tack på förhand för svar

/Boz

Comment

Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
          Fan va drygt tänkte börja spela live idag men kollade Super.Street.Fighter.IV.XBOX360-MARVEL genom abgx och det står ss version 1 hur kan det vara möjligt med ss version 1 på ett spel som kom 27e april 2010!! alla andra saker stämmer dock.

Super.Street.Fighter.IV.XBOX360-MARVEL:

Anydvd style corruption was not detected (grönt)
          all CRCs match (grönt)
          Verification was successful, stealth passed (grönt)
          Splitvid is valid ( grönt )

men på vita texten högre upp under checking ss står det SS Version: 1

(står inte untrusted eller nått dock bara en etta SS Version: 1)

Vad ska jag göra med detta nudå fattar inte hur ett så pass nytt spel kan vara unsafe om jag kör det genom abgx eller är det safe med ss version 1 ändå ni sa ju tidigare det inte var så men allt annat checkar grönt ?

Blur.XBOX360-MARVEL som kom 20e maj tickar grönt på alla 4 däremot och SS version 2 på vita texten står det däruppe så den måste vara ok

ps bara visa att spelet är verified :

http://abgx360.net/verified.php?f=na...eet+fighter+iv

( är det inte falsk marknadsföring om spelet är på verified sidan om det har ss version 1 ? )

/tack på förhand för svar

/Boz
          du får patcha med SSv2 filerna: http://abgx360.net/verified.php?f=pressings&q=7D2EE977

vissa grupper fortsätter använda sin gamla utrustning för att rippa, dom har alltså inte uppdaterat mjukvaran/hårdvaran... då får man bara SSv1 och inte SSv2...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

ok, men vilken ska jag ha där, det finns 4st SS CRC där:

http://abgx360.net/verified.php?f=pressings&q=7D2EE977

503A6392

513A0CBB

F10F2497

F10F2497

Blir man bannad om man väljer fel eller isåfall vilken ska jag ta, eller spelar det ingen roll vilken, om det nu inte spelar roll varför finns det 4st isåfall ?????

och det är väl bara 1st SS CRC jag ska ladda hem inte någon av DMI CRC eller hur?

jag får försöka patcha med den här guiden som var där http://paste2.org/p/635626 efter du svarat

För övrigt kan något gå snett på vägen när jag lägger in 1st SS CRC 503A6392 tex på SSF IV, när jag checkar om iso igen om jag gjort fel kanske den visar rätt ändå ?

sist men inte minst tror du inte andra folk har kollat detta spel via abgx sen missat ss version 1 och spelat ändå borde inte dom vara bannade då, tror nog inte alla upptäckt och patcha om då dom får 4 "gröna rätt" är ixtreme lt verkligen så känslig eller är det bara för att vara ytterst säker inför nästa banvåg, man är säker egentligen med ssv 1 på det här spelet men säkrare om jag patchar om? fyfan va drygt o slösa en skiva igen både det här o tekken brännas om

sjukt fort du svara förra gången btw och det verkar som du har svar på det mesta rätt sjukt

/tack på föris

Comment

Jag har ärligt talat ingen aning om vilken du ska välja, men kolla vad du har för CRC nu, om samma som redan finns i filen finns på sidan tar du den... tycker jag iaf

eftersom jag inte längre lirar med flashad maskin på live så kan jag inte svara på hur säkerheten ser ut nu för tiden mer än att du ska ha SSv2 på Wave 3+ samt splitvid på alla... det är inte mjukvaran som är orsaken till att man ska ha SSv2, det är för att du vill ha en 1:1 kopia, nyare spelen har SSv2... om du har en kopia med SSv1 när spelet ska ha SSv2 kommer dom självklart upptäcka dig...

vad gäller att jag kan mycket beror det på att jag e duktig på att läsa och tolka den information som finns, jag e också duktig på att googla, iaf för att svara på andras frågor... och det blir jag som svarar mest för att jag e snabbast, många av dom andra här på forumet har jobb att göra, just nu har jag inget jobb... så jag sitter här rätt mycket när dom andra kommer hem och läser din fråga, ser att jag svarat och inte har något att tillägga brukar dom inte svara
              Google is your friend!

Comment

Det där låter ju ruskigt farligt ! om inte ens du vet vilken jag ska ta hur ska jag då ultra nooben veta det

går det inte se för dig vilken CRC det är på Marvel releasen på SSFIV alla som laddar hem har väl samma CRC som mig antar jag.

Fett drygt jag kan inte kolla förrän 2150 ikväll vilken CRC jag har på spelet via abgx programmet då jag arbetar 16-2150 på maindatorn som har allt och man är låst i programmet jag jobbar i går inte ens googla så jag skriver tillbaka här på min eee PC

om nu ens när jag kollar abgx super street fighter iv marvel ikväll och om det ens finns en av samma CRC ID nummer som finns på hemsidan så låter det ju fruktansvärt farligt då inte ens du vet vilken jag ska ha vore förjäkla tungt o bli bannad på o välja fel.

samt finns det inte samma id på iso på marvels release på hemsidan lite osäkert det blir då o veta vad man ska göra ?
                Last edited by Boz666; 2010-06-16, 17:54.

Comment

Du lär få svar lite senare ikväll när folk som är mer insatta i livesäkerheten numera kommer hem och tittar på forumet vad som skrivits idag
                  Google is your friend!

Comment

nu har jag kollat Super.Street.Fighter.IV.XBOX360-MARVEL

Jag får ut SS CRC = 503A6392

och DMI CRC = C602C7B2

fast DMI är väl ganska orelevant egentligen antar jag, det var bara för att visa att den hör ihop med samma SS som är den 1a av dom 4a på listan på länken du skickade med dom 4 st SS CRC ID:s

Jag blir nu inte klokare av detta hur vet jag om jag ska välja samma som har samma SS CRC som mig på sidan eller någon annan varför finns det 4st ((( och väljer jag fel blir jag bannad ? sjukt viktigt då jag är så nära o kunna spela spelet online nu

Njee ser inte ut som jag får några svar det är oftast bara du som orkar/ är schysst nog / kan tillräckligt för att svara hehe folk får gärna säga något om detta dock måste verkligen veta detta hur jag ska gå tillväga vilken jag ska välja etc och den nu jag väljer är jag säker online sen då?

/tack på förinator

/boz

Comment

googla "använda abgx360" så hittar du min guide på svenska om hur man använder abgx360 och patchar in ssv2
                      Kod:
                      904 - Super Street Fighter IV - RF - 2010-04-28 - 7D2EE977 - 56AEF23C - 434307FC - (CC-2044) - 6th - 4
                      Om media id och xex crc stämmer så passar alla de olika ssv2/dmi kombinationerna (radvis)

Du ser detta när du endast har grönt i checklistan när du kör Autofix Level 3
                      Last edited by dragonslayer; 2010-06-17, 10:14.

Comment

Dragonslayer vad menar du kan jag välja vilken som helst av dessa funkar alla utan att bli bannad :

503A6392

513A0CBB

F10F2497

F10F2497

Kan jag köra på tex den 503A6392 ???

Det räcker väl om man kör på tex den SS CRC ovanför eller måste man ha medföljande DMI CRC C602C7B2 som passar ihop också ??? det ska väl räcka med endast SS CRC om det är SS CRC som det är fel på och ska bytas ut eller är jag ute o cyklar ?

är det här din guide då antar jag

http://*****************************...****?f=8&t=105

( lol det blir massa stjärnor när jag länkar in din guide, den heter dragonslayerse/bbs etc etc right ? )

är den här dålig eller gammal guide?

http://paste2.org/p/635626

blir allt rätt om jag följer den eller ska jag hellre följa din.

Först o främst vill veta kan jag Tuta o köra på denna utan att det är något fel / ban risk då ? 503A6392

om du säger go på den så följer jag troligtvis abgx guiden jag länka eller om din är bättre så gör jag det ?

/tack på förhand med lite tur så får jag svar på allt detta som gör mig osäker så jag kan äntligen tuta och köra in SS CRC

/boz
                        Last edited by Boz666; 2010-06-17, 13:13.

Comment

rätt du måste byta båda (då de hör ihop) så tar du:
                          http://abgx360.net/Apps/StealthFiles/SS_503A6392.bin behöver du även http://abgx360.net/Apps/StealthFiles/DMI_C602C7B2.bin

Nej det var inte den guiden ...den länkar dock till en uppdaterad
                          Det är inget fel på den engelska guiden heller ... förutom att den är på engelska och inte har några beskrivande bilder.. min guide beskriver även hur man arbetar enklast med ssv2 om man nu skall göra det mer än enstaka gånger..

Comment

Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
                            http://*****************************...****?f=8&t=105

( lol det blir massa stjärnor när jag länkar in din guide, den heter dragonslayerse/bbs etc etc right ? )
                            anledningen till att det blir massa asterixer (***) är för att Dragonslayer har lite för mycket reklam om sin verksamhet på sidan, länkar till sin webshop etc. vilket resulterat i att admins har valt att lägga in ett spamfilter på allt som har med hans sida att göra...
                            Google is your friend!

Comment

njut jag följde engelska guiden och laddade ner både DMI och SS som du skicka, jag fick 4st gröna och SS version 2 trusted nu, jag antar att jag kan bränna den här ison o spela på Live nu när du svarar ?

Följde det här:

1.Go to the "Manually Patch or Extract Files" tab

2. Tick "Patch even if stealth passes

3. Tick the Patch SS, & Patch DMI, then browse for the files you just downloaded.

4.Go to options tab, UN-tick : verifiy if stealth passes

5. Sen körde jag launch med dom settings

6. Sen starta jag om så alla ändringarna försvann och körde launch mvl-ssfi.iso genom autofix level 2 launch.

Så här stog det efter jag kört launch i abgx 1.02 med nya SS OCH DMI:

cannot check splitvid due to invalid or uncertain pfi/video

men allt stog rätt till 4 gröna lampor och SS version 2 trusted när jag starta om o körde med autofix level 2 det ska vara så eller ?

Men i framtiden hur vet jag vilken SS CRC och DMI CRC jag ska ha till andra spel är det alltid samma som på ISO om man kollar genom abgx, jävligt knepigt då SSF IV hade 4st SS/CRC Combos och dom flesta andra spel har 1 combo ?

Jag har samma default som dig förutom jag har autofix level 2 och adjust SS v1 angle 359 for ixtreme < 1.4 ÄR EJ ibockad.

Det jag undrar om autofix är:

Autofix level 2 säger:

Autofix if stealth is uncertain and fails verification

Autofix level 3 säger:

Autofix if stealth passes but fails verification

Summan av kardemumman: Autofix level 2 tittar på ison och säger nej det här är inte en bra iso om stealth är osäker och misslyckar verifieringen

Autofix level 3 säger: Fixa iso om stealth passerar annars skiter vi i det, men måste också misslyckas på verifieringen.

Är det bara jag som tycker att Autofix level 3 låter som att den skiter i om stealth osäker, men kör vidare i abgx verifieringen ändå.

Är autofix level 3 verkligen bättre det är det nog men om ni läser vad Auto level 2 och auto level 3 säger låter inte auto level 2 Mer safe/ bättre eller har jag fel ?

Ska jag välja ha autofix level 3 ändå som default ?

Och om jag ska bocka för adjust SS v1 angle 359 for ixtreme < 1.4

Varför ska jag bocka för den, manipulerar man inte skivan om man ändra angle på den eller nått sånt ? adjust angle låter som man ändrar på ISO så det inte blir en 1:1 kopia

Jag är fett noob så vore jättebra om ni kunde förklara varför jag ska bocka för angle 359 samt sätta på autofix level 3!

Blev lite mycket mumbo jumbo text nu men hoppas ni förstår ändå o kan ge tydliga svar

/tack på förhand

/Boz
                              Last edited by Boz666; 2010-06-17, 15:25.

Comment

Autofix level 3 säger att den inte kan fixa allt åt dig, Autofix level 2 säger att stealthen är osäker och att den inte tänker försöka fixa det åt dig...

summan av kardemumman Autofix level 3 är bättre

Vad gäller adjust SS v1 angle 359 for ixtreme < 1.4 brukade man förut ha det i bockat, numera kanske det inte behövs på Wave 3+ då dessa ska ha SSv2? jag vet inte riktigt...

allt du gör med ABGX360 [om stealthen inte stämmer] är manipulerar värdena på skivan, rättar till dom... dom är redan från början FEL, om du då rättar till dom manipulerar du såklart skivan för att det ska stämma... vilket gör att den blir rätt...
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X