Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdatera bannat XBOX360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Uppdatera bannat XBOX360

Hej. Mitt förra xbox slutade funka, så jag köpte ett nytt begagnat. Det är flashat, men tyvärr bannat. Spelar inget online så där är det inget problem. Men jag brukar kolla på filmer genom xboxets video library.
    Med det "nya" xboxet så behöver jag en update för att kunna kolla på filmer! Hur får jag den nya updaten när jag är bannad från live?

Tacksam för snabbt svar!

Original inlägg av lemlicker Visa Inlägg
    Hej. Mitt förra xbox slutade funka, så jag köpte ett nytt begagnat. Det är flashat, men tyvärr bannat. Spelar inget online så där är det inget problem. Men jag brukar kolla på filmer genom xboxets video library.
    Med det "nya" xboxet så behöver jag en update för att kunna kolla på filmer! Hur får jag den nya updaten när jag är bannad från live?

Tacksam för snabbt svar!
    Du får inte tillgång till den licensen på en bannad box om den inte är jtaggad. Kolla systemversionen du har nu, är den tillräckligt låg för ett jtag-hack?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Okej. Hur gör jag detta?

Comment

För att kunna jtag-hacka den så måste maskinen:
        vara tillverkad före 2009-06-20

och inte ha en Kernel/Dashboard version högre än 2.0.7371.0.

Tillverkningsdatumet kan du se på baksidan av maskinen.

och dashboard version kan du se inne på dashboarden, under inställningar och typ "om konsollen" eller något liknande.
        i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

Vårat dashboard är 2.0.8955.0 , så finns det något annat sätt?

Comment

Nen tyvär!
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av lemlicker Visa Inlägg
              Vårat dashboard är 2.0.8955.0 , så finns det något annat sätt?
              Inte i dagsläget tyvär, om du väntar kanske det kommer nya bakdörrar som gör det möjligt även på 8955!
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

okej, tack för hjälpen!

Comment

Jag har exakt samma problem, fast min XBOX360 är köpt kring 2008-05-xx, Någon som vet hur man uppdaterar codecs så jag kan se på film via den? Har bara problem med XviD som det ser ut just nu.

Comment

Det kan man inte om man inte kan j-tagga konsolen.
                    läs infon ovan
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                      Det kan man inte om man inte kan j-tagga konsolen.
                      läs infon ovan
                      Jo det förstod jag, men hur gör man detta? Är ganska säker på att det ska gå på min.

Finns det någon Guide?

Comment

Ja vi har guider i forumet under j-tag nandflash med mera tråden en sektion ut
                        Vi har även info om vilka maskiner och vilken dashboard 7371 max som går.
                        http://forum.psxcare.com/support/for...LINUX-HDLOADER
                        / Pendragon

Comment

Original inlägg av zyrien Visa Inlägg
                          Jo det förstod jag, men hur gör man detta? Är ganska säker på att det ska gå på min.

Finns det någon Guide?
                          Lättaste sättet är: Lämna in konsollen till oss på PSXCare... det kostar dig 700:- och du vet att det e gjort av proffs
                          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X