Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förklaring på AP25

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Har lånat ut mitt ena xbox till tjejens brorsa.. Han har kört fable 3, inte uppdaterat, dash är 2.0.73.71.0. han spelade klart hela fable.. Inte ens haft nätverkskabel i. Och nu funkar inga brända spel. Bara orginal. Sätter i en bränd skiva så kommer 360 loggan fram.. Sitter en spoofad samsung i den.. Hur kan det gått till??

/Flygarn

Comment

Original inlägg av flygarn Visa Inlägg
      Har lånat ut mitt ena xbox till tjejens brorsa.. Han har kört fable 3, inte uppdaterat, dash är 2.0.73.71.0. han spelade klart hela fable.. Inte ens haft nätverkskabel i. Och nu funkar inga brända spel. Bara orginal. Sätter i en bränd skiva så kommer 360 loggan fram.. Sitter en spoofad samsung i den.. Hur kan det gått till??

/Flygarn
      Någon kanske har bytt DVD läsare i din 360 medan den varit utlånad eller så har du köpt en 360 av en fiirma som i början av Lite-on perioden spoofade Samsung eller vad de hade på lager läsare då det då inte gick att flasha Lite-on läsarna ( ja vi gjorde så från början vi med som alla andra )

Flashen borde inte trilla bort däremot.
      De kanske bytte mjukvara i maskinen o trodde den var säkrare på live, bytte läsare för att försöka få igång spel med AP25?
      Ersatte en defekt läsare som blivit för dammig ?

Ja enklast är nog om du frågar dem
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av grymtar Visa Inlägg
        Kom upp en uppdatering från live när jag skulle starta assasin creed men ignorerade den men det startade ändå. Tror du att ap25 spelen kan sluta fungera om jag uppdaterar.
        Jag e rätt säker på att det kommer göra det ja... eller var du inloggad på live när du skulle starta spelet och blev ombedd uppdatera? isåfall är det en titleupdate/buggfix update...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

/Flygarn
          JTAG NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! om du har rätt datum på maskinen...

Men troligen är det lasern som inte gillar skivorna längre eller något kan också vara så att du har iXtreme 1.6 och försöker spela wave 4+ spel?
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
            Någon kanske har bytt DVD läsare i din 360 medan den varit utlånad eller så har du köpt en 360 av en fiirma som i början av Lite-on perioden spoofade Samsung eller vad de hade på lager läsare då det då inte gick att flasha Lite-on läsarna ( ja vi gjorde så från början vi med som alla andra )

Flashen borde inte trilla bort däremot.
            De kanske bytte mjukvara i maskinen o trodde den var säkrare på live, bytte läsare för att försöka få igång spel med AP25?
            Ersatte en defekt läsare som blivit för dammig ?

Ja enklast är nog om du frågar dem
            Jag har själv bytt från en lite on läsare till en samsung, var säkert 1 år sen.. Sen dess har den funkat hur bra som helst, ingen annan har rört den.. Han körde bränd fable 3.. Sen rätt som det är så går det inte köra brända spel.. Och är 100% säker att ingen har rört eller modifierat den.. Djäkligt lurigt

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              JTAG NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! om du har rätt datum på maskinen...

Men troligen är det lasern som inte gillar skivorna längre eller något kan också vara så att du har iXtreme 1.6 och försöker spela wave 4+ spel?
              2008-08-20.. så det går.. får väl skicka upp den, har 1 till med samma dash, datum 2008-10-13 tror jag det var. Var en klåpare här i linköping som försökte jtag den men sa att det inte funkt.. Får väl skicka upp den till psx eftersom ni är proffs.

Comment

2008-08-20.. så det går.. får väl skicka upp den, har 1 till med samma dash, datum 2008-10-13 tror jag det var. Var en klåpare här i linköping som försökte jtag den men sa att det inte funkt.. Får väl skicka upp den till psx eftersom ni är proffs.
                mjo, har den 2.0.7371.0 och verkligen är tillverkad 2008-10-13 är det inga problem att JTAG:a den, såvida man inte är ur kass på att löda... det kan bli problem med maskin nummer 2 där OM killen du lämnat maskinen till förstört för många lödpunkter... men vi kan ju testa worstcase får vi montera ett Cygnos chip, då ska det också fungera bara den verkligen är JTAG-Hackbar
                Google is your friend!

Comment

mjo, har den 2.0.7371.0 och verkligen är tillverkad 2008-10-13 är det inga problem att JTAG:a den, såvida man inte är ur kass på att löda... det kan bli problem med maskin nummer 2 där OM killen du lämnat maskinen till förstört för många lödpunkter... men vi kan ju testa worstcase får vi montera ett Cygnos chip, då ska det också fungera bara den verkligen är JTAG-Hackbar
                  Den som han försökte med köpte jag 2009-05-20 typ från cdon.. En arcade tillverkad 2008, lämna den till han utan att jag kört ett enda lir på den...Och han sa att den inte funka.. men jag får skicka upp bägge 2 så får vi se..

Comment

hej psxcare!

Köpte mix xbox360 hos er i somras (en vanlig ”tjock box”) med LT,
                    hann tyvärr uppdatera till senaste dashboard via live.

1. för att vara ”säkrare” ska jag vänta på ny flashning LT+ om jag vill spela backupper på tex:
                    assassin's creed: brotherhood / call of duty black ops, trots att dessa finns på den ”verifierade-agbx360-listan”?

2. är det riskabelt att spela dessa 2 med köpt orginalskiva?

3. är det riskabelt att spela äldre backupper?
                    (mer riskabelt sen ap25 kom)

Comment

Original inlägg av a.sthlm Visa Inlägg
                      hej psxcare!

Köpte mix xbox360 hos er i somras (en vanlig ”tjock box”) med LT,
                      hann tyvärr uppdatera till senaste dashboard via live.

1. för att vara ”säkrare” ska jag vänta på ny flashning LT+ om jag vill spela backupper på tex:
                      assassin's creed: brotherhood / call of duty black ops, trots att dessa finns på den ”verifierade-agbx360-listan”?

2. är det riskabelt att spela dessa 2 med köpt orginalskiva?

3. är det riskabelt att spela äldre backupper?
                      (mer riskabelt sen ap25 kom)
                      1. Det är inte säkert att köra med LT i dagsläget, vänta på LT+ om du ska lira på live. Assassins Creed Brotherhood kommer inte äns starta på din 360, däremot kommer CoD Black Ops göra det.

2/3 läs början av svar 1
                      Google is your friend!

Comment

Newbiefrågor från mig som vanligt då... Fick juh min box bannad för ett drygt år sen, drog ur nätverkskabeln samma dag och har inte haft den i sen dess. Har inte kört spelen genom ABG360 sen dess heller, dom har funkat ändå, sist nu GuitarHero WOR, men nu blev man juh sugen på att spela nya Need For Speed och Splatterhouse. Måste ja flasha om min drive till LT+ fast ja inte ska köra live? Om ja fattade det rätt så startar inte ens spelen om man inte uppdaterar Dashen, men det kan man väll inte göra med bannad box??

Comment

1. Det är inte säkert att köra med LT i dagsläget, vänta på LT+ om du ska lira på live. Assassins Creed Brotherhood kommer inte äns starta på din 360, däremot kommer CoD Black Ops göra det.

2/3 läs början av svar 1
                          ok, kommer förbi och flashar till lt+ nån dag
                          hoppas bara jag inte blivit "flaggad" än
                          tack för svar
                          Last edited by a.sthlm; 2010-11-24, 13:26.

Comment

2/3 läs början av svar 1
                            Den här med 1.6 "No Stealth", kommer AC.B ens att starta då?

/ M

Comment

Original inlägg av MisterX Visa Inlägg
                              Den här med 1.6 "No Stealth", kommer AC.B ens att starta då?

/ M
                              Troligen inte, beror lite på vad du har för modell av dvd'n... bättre o köra LT eller LT+ dock
                              Google is your friend!

Comment

Troligen inte, beror lite på vad du har för modell av dvd'n... bättre o köra LT eller LT+ dock
                                Ok, tack.

/ M

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X