Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förklaring på AP25

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

hej!

vet att tråden är gammal, google förde mig hit.
    Men jag har inte bränt ut något nytt spel sen jag hörde om ap25, och jag har inte fattat även fast jag läst tråden. eller ja.

"Samsung maskiner och vissa tidiga hitachi maskiner har inte stöd för dom här checkarna från början, därför frågar inte dashboarden dom läsarna OBS: det måste vara samsung/hitachi i maskinen från början, det går alltså inte att spoofa en samsung/hitachi och tro att det ska fungera... "

Jag har en ms28, och kör 1.6 ixtreme med activation skivan. kör aldrig live, har bestämt mig att aldrig släppa ut boxen på nätet mer.
    men ja, den här texten ovanför får mig att tro att jag ska kunna lira dom här spelen utan att oroa mig.
    är det så enkelt?

finns det någon ny tråd som är vettigare så får ni gärna dirigera mig vidare.

Comment

Original inlägg av najtrows Visa Inlägg
      hej!

vet att tråden är gammal, google förde mig hit.
      Men jag har inte bränt ut något nytt spel sen jag hörde om ap25, och jag har inte fattat även fast jag läst tråden. eller ja.

"Samsung maskiner och vissa tidiga hitachi maskiner har inte stöd för dom här checkarna från början, därför frågar inte dashboarden dom läsarna OBS: det måste vara samsung/hitachi i maskinen från början, det går alltså inte att spoofa en samsung/hitachi och tro att det ska fungera... "

Jag har en ms28, och kör 1.6 ixtreme med activation skivan. kör aldrig live, har bestämt mig att aldrig släppa ut boxen på nätet mer.
      men ja, den här texten ovanför får mig att tro att jag ska kunna lira dom här spelen utan att oroa mig.
      är det så enkelt?

finns det någon ny tråd som är vettigare så får ni gärna dirigera mig vidare.
      Har din Samsung MS28 setat där sedan maskinen tillverkades/reparerades senast? eller är den utbytt? om du svarar ja på första frågan är det lungt o lira AP25 lir, oavsett hur dom skivorna ser ut... men jag skulle rekomendera att du uppdaterar till LT 1.0 så du slipper activate.iso skivan iaf
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Om AP25-skyddade spel startar med "kinect-dashboard" så har din box haft samsung sedan den tillverkades och det är inga problem att spela förutom att boxen kommer bli "ban-flaggad" med så gammal flashning i driven.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

tackar för svaren! och ja, jag köpte den från ica maxi i skövde en gång, och det har varit sammy i den sedan dess!

har varit beredd på att aldrig köra online igen ändå, känner inte behovet. men nu ska jag våga prova LA noire!

Comment

Hejsan. Var osäker på om det passar in här eller om ja skulle göra helt ny tråd. Testar här först å ser om jag får svar.

Flashade min xbox med första LT+ varianten där och sista spelet jag spelat är Deus Ex och det gick bra. Läst att det nu finns LT+ 2.0 eller något sånt ? Måste jag uppdatera min flash (iiiigen) för att tex spela nya Batman och Battlefield 3 eller klarar jag mig på den jag har !?

Comment

Original inlägg av Fraodi Visa Inlägg
              Hejsan. Var osäker på om det passar in här eller om ja skulle göra helt ny tråd. Testar här först å ser om jag får svar.

Flashade min xbox med första LT+ varianten där och sista spelet jag spelat är Deus Ex och det gick bra. Läst att det nu finns LT+ 2.0 eller något sånt ? Måste jag uppdatera min flash (iiiigen) för att tex spela nya Batman och Battlefield 3 eller klarar jag mig på den jag har !?
              Microsoft har lanserat ett nytt skivformat som kräver att du flashar om dvd'n för att det ska funka, så du måste tyvär använda LT+ 2.0
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Ok då blir det att flasha igen med andra ord, frågan är om jag ska flasha min äldre bannade box eller den nyare oflashade/obannade. Hur stor är riskerna att man blir bannad numera ? Fortfarande banvågor ?

Comment

Original inlägg av Fraodi Visa Inlägg
                  Ok då blir det att flasha igen med andra ord, frågan är om jag ska flasha min äldre bannade box eller den nyare oflashade/obannade. Hur stor är riskerna att man blir bannad numera ? Fortfarande banvågor ?
                  Det går alltid banvågor i november/december
                  Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X