Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

LÄS detta INNAN ni lägger in Januari-uppdateringen (19/1) från XBOX-LIVE!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• LÄS detta INNAN ni lägger in Januari-uppdateringen (19/1) från XBOX-LIVE!

det har kommit ut en update så fort man ansluter till xbox-live. flertalet personer har fått sina boxar flaggade (xval) efter de lagt in denna och försökt köra halo reach, cod: black ops och cod: mw2. dessa spel har även slutat fungera för många. mycket tyder på de aktiverat ap2.5 skyddet på titlar som haft stöd för detta etc.

spekulationer och info finner ni i länken under.

http://forums.xbox-scene.com/index.p...ic=727227&st=0

hmm inte bra...ny LT firmware snart?

Comment

Original inlägg av feifam Visa Inlägg
      hmm inte bra...ny LT firmware snart?
      Om dom nya spelen har nya svar, ja... annars; nej
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Vad jag vet så blir dem faktiskt inte flaggade det är bara kopierade spel som inte fungerar. plus att det verkar vara väldigt random för jag provade precis när jag kom hem från jobbet uppdaterade satte i black ops fungerade perfekt, provade halo reach fungerade också (har hitachi 1.51)

Comment

Original inlägg av Obbe Visa Inlägg
          Vad jag vet så blir dem faktiskt inte flaggade det är bara kopierade spel som inte fungerar. plus att det verkar vara väldigt random för jag provade precis när jag kom hem från jobbet uppdaterade satte i black ops fungerade perfekt, provade halo reach fungerade också (har hitachi 1.51)
          har man en maskin som klarar AP25 (Sen hitachi, Liteon eller Benq) kommer det inte fungera, och har man LT+ blir man skyddad, har man inte LT+ blir man flaggad)
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Så nu är frågan om man måste patcha in AP25-sektorer i spelbackuperna för dessa titlar, eller om det krävs uppdatering av firmware i dvdläsaren igen.

Fungerar det med originalspelen? Isåfall borde det fungera med att patcha och bränna om sin backup. Om originalspelen inte fungerar så är det omflashning som gäller.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
              Så nu är frågan om man måste patcha in AP25-sektorer i spelbackuperna för dessa titlar, eller om det krävs uppdatering av firmware i dvdläsaren igen.

Fungerar det med originalspelen? Isåfall borde det fungera med att patcha och bränna om sin backup. Om originalspelen inte fungerar så är det omflashning som gäller.
              Hur menar du med patcha in Ap25 sektorer? Kört genom nya agbx och då ska den väl fixa detta eller?

Comment

Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
                Hur menar du med patcha in Ap25 sektorer? Kört genom nya agbx och då ska den väl fixa detta eller?
                Jag är inte påläst om hur abgx och lt+ hanterar AP25, men vad jag förstått så är AP25-sektorerna unika för varje spel så det kan ju vara så att någon måste logga AP25-sektorerna/anropen och uppdatera abgx så att man kan lägga in rätt information för de nya spelen.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Från: http://www.team-xecuter.com/forums/s...ad.php?t=60436

Confirmed:

After New Dash Update 12625 the following games do not boot (Black Screen):

Black Ops
                  Modern Warfare 2
                  Halo Reach

This is an AP2.5 Update so naturally this does not affect non AP2.5 DVD drives (Early Hitachi & Samsung).

If you had LT+ flashed then you will NOT be flagged for a possible ban (good Job c4eva !).

If you did not have LT+ flashed and you tried to boot these games as backups then you are probably flagged for a ban.

AP2.5 Data both PAL and NTSC have been extracted (thanks to c4 and k3) and c4 is now working on the patches and testing will commence.

There will be no need for a firmware update.

We recommend you do not update yet until there is a working method tested and released.

There is no ETA on release so do not ask. if you ask then other members have my permissions to facepalm the offender and ridicule them until they probably start crying.

This is confirmed update and info as of 20th Jan 16:43 GMT

Comment

Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
                    Man får vänta lite på att datan kommer in på servrarna, därefter kommer det fixas av sig själv

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                    Jag är inte påläst om hur abgx och lt+ hanterar AP25, men vad jag förstått så är AP25-sektorerna unika för varje spel så det kan ju vara så att någon måste logga AP25-sektorerna/anropen och uppdatera abgx så att man kan lägga in rätt information för de nya spelen.
                    Det är exakt vad som behövs, man måste få ut svaren för att kunna lägga in dom med spelen, men har inte gjort det tidigare då det inte använts, osså nu helt plötsligt aktiveras det med äldre spelen... då är det bara för rip grupperna att sätta igång att dumpa dom sektorerna och se till att få in dom på ABGX360 servrarna!
                    Google is your friend!

Comment

Patch Black ops Complex release: http://hotfile.com/dl/98300651/850a9..._ap25.rar.html

Edit: Hotfile har plockat ner länken.
                      Last edited by superpalten; 2011-01-21, 01:26.

Comment

COD BlackOps - AP2.5 Patch
                        COD Modern Warfare 2 - AP2.5 Patch
                        Halo Reach - AP2.5 Patch

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          Det är exakt vad som behövs, man måste få ut svaren för att kunna lägga in dom med spelen, men har inte gjort det tidigare då det inte använts, osså nu helt plötsligt aktiveras det med äldre spelen... då är det bara för rip grupperna att sätta igång att dumpa dom sektorerna och se till att få in dom på ABGX360 servrarna!
                          För tillfället kan ripgrupperna inte få med AP25 när de rippar sina spel hur gärna de än vill. De får vänta på nästa version av 0800-firmwaren för att kunna läsa av den. Det är bara några människor som redan har fått den som kan. Men så fort Xecuters 360 USB är klar för leverans så kommer den att släppas och sedan kommer ripgrupperna kunna få med AP25 redan från början.

Comment

UPDATE: AP 2.5 info finns nu tillgänglig till halo reach, mw2 och black ops och ABGX360 har dessa i online-databasen!

Kod:
                            Checking Game
                                 ISO: "D:\UNPACK\OLD\Call.Of.Duty.Black.Ops.XBOX360-COMPLEX\cpx-codb.iso"
                                 Size: 7838695424 bytes
                                 Files in ISO: 98, Folders in ISO: 1
                                 Total bytes used: 7273626024 (99.66%)
                            Game appears to have random padding

Checking default.xex
                                 Original PE Filename:  CoD.exe
                                 Original PE Timestamp: 2010/09/28 03:51:19
                                 Game Name:             Call of Duty Black Ops
                                 No Avatar Awards
                                 Achievements:          50 Achievements totaling 1000 Gamerscore
                                 XEX CRC = D1F515F8
                                 XEX Media ID: CFD2E6184386829EC2E59087-0AEB2159

Region Code: 0xFFFFFFFF
                                 Region Free!

Checking AP25 replay sector
                            AP25 replay sector is blank!
                            Attempting to fix the AP25 replay sector
                                 Looking for AP25_0AEB2159.sha1 in the online verified database
                            Downloading AP25_0AEB2159.sha1
                            100% [================================>] 24
                                 AP25_0AEB2159.sha1 was downloaded successfully
                                 Looking for AP25_0AEB2159.bin in the online verified database
                            Downloading AP25_0AEB2159.bin
                            100% [================================>] 228           13.9 KB/s    ETA 00:00
                                 AP25_0AEB2159.bin was downloaded successfully
                                 13 challenges/responses found

Writing fixed AP25 data to this ISO
                            AP25 replay sector was successfully fixed!

Checking SS
                                 Timestamp of Authoring: 2010/09/30 00:00:00
                                 Timestamp of Mastering: 2010/10/06 00:18:05
                                 SS Version: 1
                                 SS CRC = 9929669B (RawSS = EB56D0D4)
                                 SS Media ID: CFD2E6184386829EC2E59087-0AEB2159 (matches game)
                            SS looks valid

Checking DMI
                                 Timestamp of Authoring: 2010/09/30 00:00:00 (matches SS)
                                 DMI CRC = 9DFDFECB
                                 DMI Media ID: CFD2E6184386829EC2E59087-0AEB2159 (matches game)
                            DMI looks valid

Checking PFI
                                 PFI CRC = 05C6C409
                            PFI matches known data (4th - 7th Wave)

Video partition found
                                 Video CRC = E2FA3A26 (V0 = E0363F4E, V1 = EAE76B94)
                            Video partition matches known data (6th Wave)

Basic Stealth check passed!

Starting Verification
                                 Looking for 9929669BD1F515F8.ini in the online verified database
                                 There is no verified rip of this Xex/SS combination in the online database
                            Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
                            Verification failed

Starting AutoFix
                                 Looking for Xex_D1F515F8.ini in the online verified database
                            Downloading Xex_D1F515F8.ini
                            100% [================================>] 63             3.8 KB/s    ETA 00:00
                                 Xex_D1F515F8.ini was downloaded successfully
                                 'Xex_D1F515F8.ini' contains 7 SS CRCs, randomly picked #7
                                 Looking for 112BC1E0D1F515F8.ini in the online verified database
                            Downloading 112BC1E0D1F515F8.ini
                            100% [================================>] 351
                                 112BC1E0D1F515F8.ini was downloaded successfully

Using 112BC1E0D1F515F8.ini (351 bytes)
                                 Looking for SS_112BC1E0.bin in the online verified database
                            Downloading SS_112BC1E0.bin
                            100% [================================>] 1,072
                                 SS_112BC1E0.bin was downloaded successfully
                                 Verifying SS_112BC1E0.bin is valid before using it for AutoFix

Checking SS
                                 Timestamp of Authoring: 2010/09/30 00:00:00
                                 Timestamp of Mastering: 2010/10/27 19:55:39
                                 SS Version: 2 (trusted)
                                 SS CRC = 112BC1E0 (RawSS = A8EAB537)
                                 SS Media ID: CFD2E6184386829EC2E59087-0AEB2159 (matches game)
                            SS looks valid

Looking for DMI_46CC8BAB.bin in the online verified database
                            Downloading DMI_46CC8BAB.bin
                            100% [================================>] 560
                                 DMI_46CC8BAB.bin was downloaded successfully
                                 Verifying DMI_46CC8BAB.bin is valid before using it for AutoFix

Checking DMI
                                 Timestamp of Authoring: 2010/09/30 00:00:00 (matches SS)
                                 DMI CRC = 46CC8BAB
                                 DMI Media ID: CFD2E6184386829EC2E59087-0AEB2159 (matches game)
                            DMI looks valid

Automatically patching stealth files...
                                 Patching DMI from DMI_46CC8BAB.bin
                                 Patching SS from SS_112BC1E0.bin
                            Stealth files patched successfully!

Checking Game CRC... (press Q to cancel)
                             Percent  Elapsed  Estimated   Time     Average     Current     Errors    Total
                                Done     Time       Time   Left       Speed       Speed  Recovered  Retries
                                100%     1:34       1:34   0:00   74.1 MB/s   74.6 MB/s

AnyDVD style corruption was not detected
                                 Game CRC = E01E4658

Game partition CRC matches the verified ini!
                            AutoFix was successful!

Comparing L1 Video on L0 to L1 Video on L1... SplitVid is valid

Press any key to exit . . .

Comment

om man har lt+ samt patchat tex black ops i abgx enligt instrutioner här på forumet.
                              ska man ändå vänta med uppdatering? kan spelet sluta att fungera / är det fortfarande risk att bli bannad?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X