Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dead.Island.XBOX360-COMPLEX vs Dead.Island.JTAG.XBOX360-COMPLEX Hälp

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Dead.Island.XBOX360-COMPLEX vs Dead.Island.JTAG.XBOX360-COMPLEX Hälp

Såg att detta spel idag kom med XGD2 istället XGD3 ?

2011-09-07 12:05:17 XBOX360 Dead.Island.XBOX360-COMPLEX

Från .nfo filen :

Notes:
    ~~~~~~~

For some odd reason it seems not all copies of this game have XGD3 depending
    on where you buy it... That's why our first rip was for JTAGs only.
    Here's one from another source as a traditional .iso release which
    can be burnt and played as usual .. enjoy

Frågan är nu kan jag lira detta online" så safe som det kan bli " efter att ha kört igenom spelet via abgx såklart, eller kan dom lägga till XGD3 på något vis via en uppdatering senare i spelet om dom märker att vissa regioner har skitit i att ha XGD3 på skivan och kör istället XGD2 som nu har hänt ?

/tack på förhand

Jag som kör en bannad 360 med extremt gammal fw, 1.4 tror jag, och patchar hittills mina ISOs med ppf-o-matic, (jag vet, jag är lat och knäpp osv) stämmer det som folk säger att uppdateringen som denna xgd2 rls vill installera, skulle reverta min firmware till stock, så att iXtreme måste flashas in igen?

Comment

Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
      Såg att detta spel idag kom med XGD2 istället XGD3 ?

2011-09-07 12:05:17 XBOX360 Dead.Island.XBOX360-COMPLEX

Från .nfo filen :

Notes:
      ~~~~~~~

For some odd reason it seems not all copies of this game have XGD3 depending
      on where you buy it... That's why our first rip was for JTAGs only.
      Here's one from another source as a traditional .iso release which
      can be burnt and played as usual .. enjoy

Frågan är nu kan jag lira detta online" så safe som det kan bli " efter att ha kört igenom spelet via abgx såklart, eller kan dom lägga till XGD3 på något vis via en uppdatering senare i spelet om dom märker att vissa regioner har skitit i att ha XGD3 på skivan och kör istället XGD2 som nu har hänt ?

/tack på förhand
      Kör hårt med XGD2 versionen, dom har hittat en skiva som var XGD2 och inte XGD3 av samma spel simple
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av andash Visa Inlägg
        Jag som kör en bannad 360 med extremt gammal fw, 1.4 tror jag, och patchar hittills mina ISOs med ppf-o-matic, (jag vet, jag är lat och knäpp osv) stämmer det som folk säger att uppdateringen som denna xgd2 rls vill installera, skulle reverta min firmware till stock, så att iXtreme måste flashas in igen?
        Japp, om du har "fel" läsare, det vill säga; en BenQ, har du en Hitachi eller Samsung kanske du måste flasha om även om den fortfarande stannar i flashat läge (dom skrivs inte om, men flashen slutar göra sitt jobb)

Har du en Liteon Spoofad samsung (din 360 har HDMI men du har en Samsung är vanligt kännetecken på dessa) måste du dessutom byta tillbaka till en liteon läsare...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Japp, om du har "fel" läsare, det vill säga; en BenQ, har du en Hitachi eller Samsung kanske du måste flasha om även om den fortfarande stannar i flashat läge (dom skrivs inte om, men flashen slutar göra sitt jobb)

Har du en Liteon Spoofad samsung (din 360 har HDMI men du har en Samsung är vanligt kännetecken på dessa) måste du dessutom byta tillbaka till en liteon läsare...
          Hmm, ja nu försöker jag minnas vad jag faktiskt har.

Om jag minns rätt nu fick jag min 360 flashad hos er, under perioden när LiteOn-diskar ännu inte kunde flashas med aktuell fw (1.4, kanske strax innan 1.5 kom, jäkla dålig tajming av mig), så ni mosade in en ny disk och flashade den. Minns ej vilken version det var ni satte in, men det kanske du gör?

Comment

Original inlägg av andash Visa Inlägg
            Hmm, ja nu försöker jag minnas vad jag faktiskt har.

Om jag minns rätt nu fick jag min 360 flashad hos er, under perioden när LiteOn-diskar ännu inte kunde flashas med aktuell fw (1.4, kanske strax innan 1.5 kom, jäkla dålig tajming av mig), så ni mosade in en ny disk och flashade den. Minns ej vilken version det var ni satte in, men det kanske du gör?
            Japp, Liteon spoofad samsung
            Google is your friend!

Comment

tack för svar lite sent tack men bättre sent än aldrig

Comment

Jag har fått problem när jag skulle spela Dead Island.
                Bränd som tidigare spel. Jag kör med firmware xtreme 5.3 (tror jag).
                När jag stoppar i spelet frågar xboxen om jag vill uppdatera, (vilket jag måste för att kunna spela) och när jag väljer att göra det så börjar den installera men sedan avbryts det med E66 error.
                Finns det någon fix för det? Måste jag flasha om (vill inte)?
                Det finns 10 sorters människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det.

Comment

Original inlägg av Cano Visa Inlägg
                  Jag har fått problem när jag skulle spela Dead Island.
                  Bränd som tidigare spel. Jag kör med firmware xtreme 5.3 (tror jag).
                  När jag stoppar i spelet frågar xboxen om jag vill uppdatera, (vilket jag måste för att kunna spela) och när jag väljer att göra det så börjar den installera men sedan avbryts det med E66 error.
                  Finns det någon fix för det? Måste jag flasha om (vill inte)?
                  Du måste flasha om din samsung med senaste iXtreme LT 1.9 för att det ska funka... och du måste även se till att den inte är "spoofad" som MS25
                  Google is your friend!

Comment

Mm ok! Tack för svaret.
                    Men kommer jag då kunna spela alla mina gamla spel? Vill ju inte behöva bränna om alla.

EDIT: Det är en MS25 spelare i. Menar du att jag ska spoofa den som något annat?
                    Last edited by Cano; 2011-09-13, 23:42.
                    Det finns 10 sorters människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det.

Comment

Original inlägg av Cano Visa Inlägg
                      Mm ok! Tack för svaret.
                      Men kommer jag då kunna spela alla mina gamla spel? Vill ju inte behöva bränna om alla.

EDIT: Det är en MS25 spelare i. Menar du att jag ska spoofa den som något annat?
                      Du ska inte spoofa alls, du ska köra med senaste iXtreme UTAN spoofning, och ja, alla dina gamla spel ska funka även efter omflashning...
                      Google is your friend!

Comment

du kan glömma alla dina DVD-R skivor och xbox1 spel om du uppgraderar din 5.3:a ...

Comment

Jag undrar samma sak. Kan jag spela dead island? Jag flashade för typ 4 veckor sen hos er och har LT 1.91...(Ej JTAG)
                          Vet inte om man vågar uppdatera osv...Pallar inte komma in igen och flasha om.
                          Läste att vissa har fått problem på torrentleech...
                          thnx

Comment

Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
                            Jag undrar samma sak. Kan jag spela dead island? Jag flashade för typ 4 veckor sen hos er och har LT 1.91...(Ej JTAG)
                            Vet inte om man vågar uppdatera osv...Pallar inte komma in igen och flasha om.
                            Läste att vissa har fått problem på torrentleech...
                            thnx
                            Du kan köra det utan problem, bara du kör XGD2 versionen och INTE XGD3 versionen (om du kör det som backup, kör du det original spelar det ingen roll)
                            Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                              Du kan köra det utan problem, bara du kör XGD2 versionen och INTE XGD3 versionen (om du kör det som backup, kör du det original spelar det ingen roll)
                              Ok. Det är versionen Dead.Island.XBOX360-COMPLEX ...Vet inte om det är XGD2, eller 3:an. Jag får ta och kolla upp det. Och läsa på om XGD i allmänhet. Tackar

edit: Det verkar vara XGD2. Men om du har TL. Logga gärna in och kika på kommentarerna. Den uppdaterar tydligen dashboarden, och jag har inte riktigt fått svar om den flashar om firmwaret där...
                              Ska spela klart L.A noire först Sen får jag kolla upp detta spel. Det var enklare förr innan MS började flasha om drives..
                              Last edited by AFX3D; 2011-09-20, 14:57.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X