Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kasta? Flashar du dem kan du ju tanka hem och bränna NTSC-spel i mängder.

Men kasta dem du. Å så säger du till mig i vilken kontainer du lagt dem... ;-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

• Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
      Kasta? Flashar du dem kan du ju tanka hem och bränna NTSC-spel i mängder.

Men kasta dem du. Å så säger du till mig i vilken kontainer du lagt dem... ;-)

Det går ju det också :P Jag kan alltså inte lira mitt GTA IV på dessa läsare trots chippning/flashning(vad jag har förstått så är chippning bara en "lyxig" flashning ?)

Comment

• Nej, du måste spela antingen regionsfria spel eller NTSC

Comment

• Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
          Nej, du måste spela antingen regionsfria spel eller NTSC
          Fasen också, inte det jag hade hoppats på :/

Är det hårdvaran i läsaren som sätter stopp?

Tänkte annars om det inte skulle kunna gå o flasha in org firmware från en likadan läsare (med min key såklart) och sedan flasha detta med iXtreme eller något liknande.

Ingen som vill byta sin PAL mot min NTSC ? :P

Comment

• Original inlägg av Pir4t Visa Inlägg
            Fasen också, inte det jag hade hoppats på :/

Är det hårdvaran i läsaren som sätter stopp?

Tänkte annars om det inte skulle kunna gå o flasha in org firmware från en likadan läsare (med min key såklart) och sedan flasha detta med iXtreme eller något liknande.

Ingen som vill byta sin PAL mot min NTSC ? :P
            du kan inte ändra region med firmware eller liknande, tyvärr.

det går dock att åtgärda men det är inget smidig procedur. http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=621073

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
              du kan inte ändra region med firmware eller liknande, tyvärr.

det går dock att åtgärda men det är inget smidig procedur. http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=621073
              Fasen då Har tåv konsoller somsagt och jag har ingen lust att skicka dom på 600kr infectus montering bara för att ändra regionen

Undrar om PSX personal skulle kunna utföra detta åt mig för en tusenlapp :/

Comment

• Men varför inte bara flasha och sedan ladda ned NTSC eller regionsfriaspel? De e ju mkt bättre. Eller vill du kunna köpa spel i affären?

Comment

• Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
                  Men varför inte bara flasha och sedan ladda ned NTSC eller regionsfriaspel? De e ju mkt bättre. Eller vill du kunna köpa spel i affären?
                  Jo men jag har ju redan ett spel liggande :P
                  Sen vill jag även kunna lira vissa spel online tex halo/grid och sedan vet jag inte hur jag ska få hem ett guitar hero3 utan att komma upp i kostnaden av en ny xbox :P

Eller är GH3 regionslåst ? nån som kan kolla sin skiva ?

Comment

• Sälj spelet och ladda hem en NTSC-version gratis.
                    Online kan du lira ändå. Varför skulle GH3 bli dyrare som NTSC än PAL? Köp en gitarr i butik (den passar ju din 360 oavsett region) å sen tankar du hem en NTSC GH3.
                    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                    » Xbox360 FAQ

Comment

• Precis, gör som enlund sa. Spelen funkar på Live över allt ifall du trodde ngt annat.

Comment

• Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
                        Sälj spelet och ladda hem en NTSC-version gratis.
                        Online kan du lira ändå. Varför skulle GH3 bli dyrare som NTSC än PAL? Köp en gitarr i butik (den passar ju din 360 oavsett region) å sen tankar du hem en NTSC GH3.
                        Aha (!) tackar tackar för att du förklarar detta för mig

Sitter här hemma nu och förbereder flashning av den första ms28 läsaren nu, köpte 10 skivor DVD R+ DL också(400kr!!) så vi får se hur det går.

Har ett Ninja Gaiden 2 "rippat" till hdd'n så vi får se hur bra jag lyckas med en backup till det

Comment

• Lite desperat, Någon som kan hjälpa mig med en fråga? http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35413 ??

Comment

• Original inlägg av per617 Visa Inlägg
                            Lite desperat, Någon som kan hjälpa mig med en fråga? http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35413 ??
                            det räcker att skapa en tråd.. inte att länka till den i andra trådar. när någon har kött på benen att besvara den så får du ett svar. det kan dock ta tid.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X