Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• vad har du för skivor?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

• Verbatim * Dual Layer DVD-R

Comment

• Där har du felet - det MÅSTE vara +R
        -R funkar inte
        » Xbox360 FAQ

Comment

• Hej

Jag har tankat Lost.planet.extreme.condition.PAL.xbox360-allstars. Och den innehåller en .iso fil på cirka 8gb. Vad jag förstått så måste jag patcha filen med SS Merger? Jag har lyckats patcha Tony hawk innan men nu fanns det ingen SS fil med i mappen till Lost planet. Hur får man tag på den?

Edit: Hittade en sida nu, dock verkar inte just bin filen till detta spel finnas... Går det bra att köra med "lost planet pal ss.bin" ?

Edit2: Får problem när jag ska detecta i SS merger programmet, då får jag nån connection error, och sen en jävla massa text =P Men sen ploppa det upp att filerna var "valid" , exakt så hände med Tony hawk och det fungerade sen när jag brände.

Edit3: Spelet fungerar utmärkt =)
          Last edited by jockinho; 2007-04-28, 19:32.

Comment

• De flesta nya releaser (typ alla) behöver inte patchas. De är patchade i förväg. Du får läsa i spelet's nfo-fil eller kolla upp releasen på abgx eller nforce.
            Å läs XBox360-FAQ'n här på forumet
            » Xbox360 FAQ

Comment

• Jag får "bränningen misslyckades" med cloneCD när jag ska bränna UEFA_Champions_League_2006-2007_PAL_XBOX360-SPARE. Först testade jag att bränna utan att patcha för det stod "Prepatched" i info filen, men det fungerade inte. Då testade jag att ladda hem en SS fil och körde Merger osv, den fick fram att det var en "pad with blank" så då har man väl det alternativet ikryssat när man klickar på merge? Iaf så skapade den då en helt ny iso fil, det tog sin tid men efter det så stod det att den var klar för bränning. Men icke sa nicke, fick failed på den också! Blir dyrt med skivor... XD

Edit: Detta stod i info filen
              prepatched, stealth image
              NOT region free
              tested on samsung xtreme fw
              Last edited by jockinho; 2007-05-01, 17:24.

Comment

• Står det att den är prepatched är det bara dumt att hålla på med egna SS-filer och patcha den igen....

Hur bränner du? Vilken hastighet? Vilken slags skivor? o.s.v.
                » Xbox360 FAQ

Comment

• Jag använde TDK dual layer +R när jag inte patchade, och när jag patcha använde jag Dual layer skivor från Verbatim, +R. Brukar bränna i 1x för säkerhetensskull.

Comment

• hur får man tag i en dvd fil när man inte har nån ?????????

Comment

• ett tips är att läsa lite på forumet innan du frågar.
                      kolla första inlägget i den här tråden.....
                      » Xbox360 FAQ

Comment

• Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
                        ett tips är att läsa lite på forumet innan du frågar.
                        kolla första inlägget i den här tråden.....

Dessa .dvd filer funkar ju ibland inte... clone cd accepterar ej dom..vad gör jag då för fel?

Comment

• Du kör med någon apgammal version av clone cd isåfall
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                            Du kör med någon apgammal version av clone cd isåfall
                            näe de står när jag tar update att din version av clone cd är den aktuella.

När jag valt image.dvd i clone cd så ska den ju gå vidare så de står aktuellt layer break osv... istället kommet ett felmedelande upp: Fel vid öppning av filen IMAGE.000: Det går inte att hitta filen.

Och då har jag döpt både img filen och dvd filen till image sen med rätt ändelse givetvis...

Finns det inga andra program som klarar å bränna .dvd filer?

Comment

• Óm den inte kan hitta image.000 så står det fel i .dvd filen. Bara å öppna den i notepad och rätta den. Kanske är någon som lagt in en (onödig och felaktig) sökväg till image.000
                              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av hejsan Visa Inlägg

Och då har jag döpt både img filen och dvd filen till image sen med rätt ändelse givetvis...
                                Ge fan i att döpa om dem så ska du se att det fungerar.
                                I dvd-filen finns en hänvisning till image-filen. Om du då döper om din imagefil så kommer ju den hänvisningen vara fel.
                                » Xbox360 FAQ

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X