Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• För mig funkar Forza 3, Fifa 10 men jag har problem med Lips #1 Hits, den startar som en DVD film.

Vad säger ni, firmware eller bränning?

Comment

• Original inlägg av djdj Visa Inlägg
      För mig funkar Forza 3, Fifa 10 men jag har problem med Lips #1 Hits, den startar som en DVD film.

Vad säger ni, firmware eller bränning?
      Lips, No. 1 Hits är ett wave 4 spel, de andra wave 3 så jag gissar på firmware.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
        Lips, No. 1 Hits är ett wave 4 spel, de andra wave 3 så jag gissar på firmware.
        Jag har inte riktigt följt med i detta, eftersom min box redan är bannad, kan jag då köra en skiva innan och få det att funka iaf?

Comment

Jag har inte riktigt följt med i detta, eftersom min box redan är bannad, kan jag då köra en skiva innan och få det att funka iaf?
          ja, har du ixtreme 1.6 eller så kan du köra activate.iso för att den ska starta wave 4 spel.

Comment

• har du en spelare med 1.51 (ej hitachi) måste du uppgradera till 1.6 eller 1.61 (1.61 finns till Samsung och Benq) väljer du 1.6 måste du även använda Activate.iso, om du väljer 1.61 kan du köra på som vanligt
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              har du en spelare med 1.51 (ej hitachi) måste du uppgradera till 1.6 eller 1.61 (1.61 finns till Samsung och Benq) väljer du 1.6 måste du även använda Activate.iso, om du väljer 1.61 kan du köra på som vanligt
              Hmm.. känner mig dum, gör jag fel?

Laddade ner activate.iso, tog bort layer break i Img Burn, brände på dvd +r. Stoppar i skivan, det kommer upp ett meddelande om att den ska spelas i en xbox360. Tar ur skivan och lägger i Lips, samma resultat, xbox-logga med dvd-funktioner.

Vad gör jag fel?

Comment

• du måste bränna skivan på en DVD+R DL, går INTE på en vanlig DVD+R skiva... där är felet...
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Tack, ska jag fortfarande ta bort Layer Break=1913760?

Comment

• japp, det är på en DVD+R DL skiva du har layerbreak på då det är 2 lager den bränner, inte bara 1... därmed måste den veta vart den ska byta lager...
                    Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      japp, det är på en DVD+R DL skiva du har layerbreak på då det är 2 lager den bränner, inte bara 1... därmed måste den veta vart den ska byta lager...
                      Tack för den, nu funkar det!

Comment

• Hejsan, när jag har bränt ut ett spel läser xboxet det som en dvd och vill spela upp den... har ingen aning om varför..
                        har rätt layer break, har verbatim och kör på 2.4x hastighet
                        har bra releaser och inga problem vid bränning..

snälla hjälp mig!

Comment

Hmm.. känner mig dum, gör jag fel?

Laddade ner activate.iso, tog bort layer break i Img Burn, brände på dvd +r. Stoppar i skivan, det kommer upp ett meddelande om att den ska spelas i en xbox360. Tar ur skivan och lägger i Lips, samma resultat, xbox-logga med dvd-funktioner.

Vad gör jag fel?
                          Precis så får jag nu när jag testar, har bränt activate.iso i IMG Burn utan layerbreaks, klickat ja på frågorna som kommer upp. Får den där rutan som säger att jag måste ha skivan i en xbox360 väntat flera minuter (mobil guiden sa 30sek), bytt skivan och testat NHL2010 och får bara xbox loggan.

Har även testat att bränna med layerbreaks 1913760 med samma resultat.
                          Brännt på Verbatim +DL skivor.

Har en benq läsare (2st vita sladdar) men vet inte vilken iEXTREME som finns i. Flashade den 23/12-07 thats alles

Tacksam för hjälp

Comment

• Original inlägg av sburra Visa Inlägg
                            Precis så får jag nu när jag testar, har bränt activate.iso i IMG Burn utan layerbreaks, klickat ja på frågorna som kommer upp. Får den där rutan som säger att jag måste ha skivan i en xbox360 väntat flera minuter (mobil guiden sa 30sek), bytt skivan och testat NHL2010 och får bara xbox loggan.

Har även testat att bränna med layerbreaks 1913760 med samma resultat.
                            Brännt på Verbatim +DL skivor.

Har en benq läsare (2st vita sladdar) men vet inte vilken iEXTREME som finns i. Flashade den 23/12-07 thats alles

Tacksam för hjälp
                            Definitivt för gammal flashning, det tog nog ganska exakt ett år till innan iXtreme 1.6 släpptes...
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Hansi kan du hjälpa mig tror du? såhär ligger det till
                              jag bränner ut ett spel på verbatim dvd+r i 2.4x, allt är frid och fröjd som vanligt..
                              sen när jag sätter i spelet i xboxet så kommer xboxloggan upp och den vill spela upp dvdn som en film typ.. förstår inte vad felet är har alltid funkat annars.. har layerbreak på rätt 1913760 är helt hjälplös!

Comment

• Nyare firmware lär ju lösa problemet.
                                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X