Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• japp, verkar inte vara några fel på bränningen iaf...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Testade med andra gamla spel. och kan inte läsa dom heller. Dock går det utmärkt med flera olika DVD 4.7gb skivor.
      Men inga DL. FAN vad lack jag blir. Att både brännaren och läsaren i boxen ska paja samtidigt.

Comment

• haha jao, shit happens

Det går att laga 360'n iaf
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Hej. Flashade mitt xbox360 för något år sedan. Då funkade alla brända spel utan problem. Det senaste halvåret eller något sådant har spelen dock inte funkat. Har Xtreme firmware flashning,Hitachi79. Har testat med en XBOX360 Wave4 Boot Disc, men spelen funkar fortfarande inte. Har testat spelen hos en polare som har flashat xbox, och där funkar spelen om han sätter in "Boot-discen". Vad kan felet vara? Vad kan jag göra för att det ska funka?

Comment

• Original inlägg av lemlicker Visa Inlägg
            Hej. Flashade mitt xbox360 för något år sedan. Då funkade alla brända spel utan problem. Det senaste halvåret eller något sådant har spelen dock inte funkat. Har Xtreme firmware flashning,Hitachi79. Har testat med en XBOX360 Wave4 Boot Disc, men spelen funkar fortfarande inte. Har testat spelen hos en polare som har flashat xbox, och där funkar spelen om han sätter in "Boot-discen". Vad kan felet vara? Vad kan jag göra för att det ska funka?
            uppdatera till iXtreme 1.51 dom gamla Xtreme mjukvarorna har grova läsproblem med nyare spel ^^ just på Hitachi är 1.51 "wave free"

"boot-discen" du pratar om heter: Activate.iso och fungerar BARA på iXtreme 1.6 (iaf i det här syftet, den är från början till för Xtreme mjukvaror... ngn äldre variant på samsung om jag inte minns fel... dragonslayer kan mer om det )
            Google is your friend!

Comment

• Ok. Tack Swizzy. Hur uppdaterar jag till iXtreme 1.51? Skickar jag in den till någon sida som flashar och bara ber dem uppdatera eller är det något jag kan göra själv? Om jag fixar det, så behöver jag ingen activate iso.? Nya spelen så som Mafia 2 och Fifa 11 funkar direkt?

Comment

• Original inlägg av lemlicker Visa Inlägg
                Ok. Tack Swizzy. Hur uppdaterar jag till iXtreme 1.51? Skickar jag in den till någon sida som flashar och bara ber dem uppdatera eller är det något jag kan göra själv? Om jag fixar det, så behöver jag ingen activate iso.? Nya spelen så som Mafia 2 och Fifa 11 funkar direkt?
                För att uppdatera flashningen måste konsollen flashas om, därmed är det bäst att skicka in den till någon sida som flashar om konsollen åt dig ja

Om du uppdaterar till 1.51 på din hitachi kommer du inte behöva någon activate.iso nej, eftersom den endast används till iXtreme 1.6 (i det här sammanhanget)
                Google is your friend!

Comment

• Tjena köpte en 360 hos her en herrans massa år sedan ( 2004-2005)
                  Den har fungerat klockrent i många år.
                  För ett år sedan bytte min vän läsaren.
                  Den har fortsatt att fungera efter bytet.

Men nu har vi inte fått igång något av dom senaste spelen vi försökt bränna.
                  Får bara upp "play DVD" på alla nya spel.

Spel som inte fungerar:
                  Homerfront
                  Bulletstorm
                  Dragon Age 2
                  Dynasti Warriors 7
                  etc

Vi brände dock Dead Space 2 mellan vissa av spelen, och det fungerade.
                  Så de verkar inte vara skivorna eller brännaren.

Använder såklart verbatim skivor och bränner i 4x eller 2,4x.
                  Brännaren har inga problem.

Comment

• Original inlägg av zobra Visa Inlägg
                    Tjena köpte en 360 hos her en herrans massa år sedan ( 2004-2005)
                    Den har fungerat klockrent i många år.
                    För ett år sedan bytte min vän läsaren.
                    Den har fortsatt att fungera efter bytet.

Men nu har vi inte fått igång något av dom senaste spelen vi försökt bränna.
                    Får bara upp "play DVD" på alla nya spel.

Spel som inte fungerar:
                    Homerfront
                    Bulletstorm
                    Dragon Age 2
                    Dynasti Warriors 7
                    etc

Vi brände dock Dead Space 2 mellan vissa av spelen, och det fungerade.
                    Så de verkar inte vara skivorna eller brännaren.

Använder såklart verbatim skivor och bränner i 4x eller 2,4x.
                    Brännaren har inga problem.
                    Tror det var ditt mail jag svarade på tidigare, eller rättare sagt e 99% säker på det, men för er andra som har samma typ av problem: gammal flash... uppdatera!
                    Google is your friend!

Comment

• hej först när du har laddat ner ditt spel skall du extrahera filerna som finns i mappen effter det skall det finnas en winrar.iso och en IMAGE.DVD andvänd ett pogram som heter "imgburn" instalera och öppna pogrammet tryck på "browse for a file" och välg IMAGE.DVD och sedan byt write speed till 2,4 och sedan tryck på write nu är det bara att vänta tills det är klart och när det är klart är det bara att sätta in skivan i ditt xbox och börja spela

ENJOY!!

Comment

• Original inlägg av mackafacka Visa Inlägg
                        hej först när du har laddat ner ditt spel skall du extrahera filerna som finns i mappen effter det skall det finnas en winrar.iso och en IMAGE.DVD andvänd ett pogram som heter "imgburn" instalera och öppna pogrammet tryck på "browse for a file" och välg IMAGE.DVD och sedan byt write speed till 2,4 och sedan tryck på write nu är det bara att vänta tills det är klart och när det är klart är det bara att sätta in skivan i ditt xbox och börja spela

ENJOY!!
                        Bättre att köra den speed skivorna är certifierade för, och går snabbare att bara dubbelklicka på .dvd filen personligen kör jag 8x skivorna i 4x, då min dator inte hänger med om jag kör dom i 8x... men 2.4x är onödigt långsamt, brännings resultatet blir inte bättre :P

Och vissa spel kräver att man kolla dom med ABGX360 först så att AP25 finns med på skivan nu för tiden, så det är inte bara att "klicka, klicka, klicka, bränna, spela"
                        Google is your friend!

Comment

• KAN NGN HJÄLPA MEJ!!!!?!??! jag behöver ha en sådan där kamera till xbox 360 så att man kan göra filmer, typ montage! läs mer på min tråd "xbox 360 camera" TACK!

Comment

• Original inlägg av hxdox Visa Inlägg
                            KAN NGN HJÄLPA MEJ!!!!?!??! jag behöver ha en sådan där kamera till xbox 360 så att man kan göra filmer, typ montage! läs mer på min tråd "xbox 360 camera" TACK!
                            Går inte fortare för att du skriker efter hjälp, däremot hjälper det om man postar tråden i rätt del av forumet...
                            Google is your friend!

Comment

• Kan man bränna spel med denna? DVD±RW Samsung 22X DL Sva rt, Bulk, SH-S223C/BEBE

Undrar också om det är någon idé att uppgradera min flash på min 4-5år gamla 360, kommer det fungera att spela några nya spel på den?

Tack!

Comment

• Original inlägg av ludise Visa Inlägg
                                Kan man bränna spel med denna? DVD±RW Samsung 22X DL Sva rt, Bulk, SH-S223C/BEBE

Undrar också om det är någon idé att uppgradera min flash på min 4-5år gamla 360, kommer det fungera att spela några nya spel på den?

Tack!
                                Japp, jag kör med flera sådana, vissa kanske inte funkar dock, du får prova... jag har varit med om att en av 2 samsungar jag köpte samtidigt, samma modell inte funkade att bränna med...

Jao, varför inte uppdatera? gör du inte det kommer du har problem bara... bättre o se till att ha det senaste när du kör, då slipper du problem med waves och skit... Kolla först INNAN du uppdaterar från spel vad du har för dashboard version, om du har en dashboard version under 2.0.7371.0 kanske du ska fundera lite på JTAG istället... och för gudsskull, uppdatera INTE på nätet nu, kör du upp din dashboard till 2.0.13146.0 kommer du bara kunna köra original tills dess du flashar om den på nytt... och AP25 spelen kommer inte funka förrens du fått ny version av ixtreme...
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X