Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Vilken version av NERO använder man för att bränna 360-backups där det bara finns en .nrg-fil.
    Kan man bränna den filen i Clonecd och hur går man då till väga?
    MVH
    Mikael Bäck

Comment

Original inlägg av mikael.beck
      Vilken version av NERO använder man för att bränna 360-backups där det bara finns en .nrg-fil.
      Kan man bränna den filen i Clonecd och hur går man då till väga?
      Använd nero 7 eller senare så ska det fungera.

Comment

Om jag har fattat det rätt så ska man göra så här om man har hitachi:
        1. Flasha läsaren i 360:n
        2. Skaffa Pioneer 111d och Verbatim-media
        3. Få tag i spel.
        4. Patcha de spel där det endast finns en .iso-fil med ss-merger 1.6
        5. Skaffa Clonecd 5.2.9.1
        6. Packa upp spelen som ligger i rar-format
        7. Starta Clone-cd och bränn IMAGE.dvd i hastighet 2.4
        8. Spela och ha roligt!!!

Kan någon säga om det är något som saknas eller är fel.
        Jag vissa spel som är i .nrg-format. Jag har förstått att dessa ska brännas i Nero men jag undrar var i nero man ska bränna dessa. (Jag är inte så haj på nero så jag är tacksam om ni vill skriva så exakt som möjligt)

Mycket tacksam för svar
        Last edited by mikael.beck; 2006-08-06, 20:08.
        MVH
        Mikael Bäck

Comment

Inget som säger att du behöver patcha spelet bara för att det är i iso format. De olika formaten(.nrg.iso.000) har inget med o göra om du ska patcha eller inte! Läs alltid Nfo filen om sådan finns!

I Nero väljer du burn image och sen väljer du .nrg filen!

Comment

Okej men var resten rätt med hur man bränner osv?
            Man kan väl testa i ss merger med att splitta ss-filen från iso-filen?
            Om man då får en ss-fil borde ju spelet vara patchat. Men behöver man sedan patcha spelet med den ss-filen man fick ut?
            Kort sagt försvinner ss-filen från iso-filen bara för att man splittar den med ss-merger?
            MVH
            Mikael Bäck

Comment

Hur får man igång backups på sina xbox 1 original spel då?

Man kan inte ladda ner vanliga XBOX relle vad? Testade det men det gick inte så bra... (fast de var spel som enligt kompatibilitetslistan ska funka på 360). Hörde ngt om att de ska brännas på samma sätt som 360 spel, dvs med SS och sånt. Men krävs det även att de rippades på samma sätt?

Lite svårt att få koll på allt...
              Last edited by TePeL; 2006-08-07, 21:10.

Comment

Nerladdade xbox original spel FINNS DET?
                "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

'xbox original' eller 'xbox1'

Du kanske hänger med nu då?

Comment

backups på sina Original xbox spel heter det väl
                    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

• ahja...

men kan du svara mig också, eller blir det inget mer än att rätta till det jag skriver?

Comment

• Nej backups på xbox1 spel funkar EJ på 360

Comment

• Original inlägg av pege63
                          Nej backups på xbox1 spel funkar EJ på 360
                          Det gör dom visst
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Nej inte på dom skivorna du använde på för Xbox 1 måste väl vara DL med rätt security sector
                            Last edited by pege63; 2006-08-07, 23:08.

Comment

• Ok...

nu kommer en väldigt konkret fråga:

Jag har ett xbox1 spel här, dvs en iso fil. Spelet är som det ska vara till xbox1, bränner jag den på vanlig DVD skiva funkar det på xbox1. Samma skivan funkar inte på 360'n.

Vad behövs för att få igång det, eller är det rakt av omöjligt med de här filerna?
                              Ska jag leta efter ngt ss fil och bränna på DL skiva, eller behöver jag en helt annat rip (typ .dvd och .000 fil som är mycket större?).

Comment

• Vad är egentligen en SS fil och hur får de som släpper releaserna tag i dem från början?
                                Kan man extracta dem från orginal spel eller något liknande?
                                Finns det något hopp om att i framtiden det kommer att släppas en FW som man inte behöver SS till varje spel?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X