Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nej så dålig är jag inte ... filerna heter likadant och det står rätt namn i .dvd filen oxå

Comment

• hehe ok... nja då vete fasen... e inte jätte bevandrad inom bränning av xbox 360 spel

Comment

• Beter sig CloneCD så oavsett vilket spel du väljer? Eller är det en specifik release du har problem med?

Står det EXAKT såhär i din .dvd
        LayerBreak=1913760
        Imagefilen.xxx

Det har inte råkat bli något semikolon eller nåt som smugit sig in.... eller att de råkat kasta om nån bokstav i ordet LayerBreak eller nåt....??
        Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
        » Xbox360 FAQ

Comment

• Här är en mkt bra guide hur man bränner spel med imgburn med bilder osv. för oss miffon som aldrig hört talas om termer som "layerbreak" mm.
          En liknande borde finnas som sticky på detta forumet men har ej hittat en..

ok... jag postade en länk... det verkarde förbjudet... så då kan jag väl bara gnälla om att det borde finnas en guide här...
          Last edited by Sci5; 2007-09-04, 20:43.

Comment

• Hejsan,

Till att börja med. Ja jag har läst FAQen .

Jag fick min Xbox 360 flashad med iXtreme 1.2 förra veckan och har några frågor. Hur vet jag att ett spel är prepatched och iXtreme compatible?

Om spelet är inte prepatched eller iXtreme compatible, går det då inte att spela?

Comment

• Original inlägg av Ozorov Visa Inlägg
              Hejsan,

Till att börja med. Ja jag har läst FAQen .

Jag fick min Xbox 360 flashad med iXtreme 1.2 förra veckan och har några frågor. Hur vet jag att ett spel är prepatched och iXtreme compatible?

Om spelet är inte prepatched eller iXtreme compatible, går det då inte att spela?

Till att börja med. XDVDMulleter.
              Läs FAQ'n igen.
              » Xbox360 FAQ

Comment

• Idag var jag och köpte Traxdata DVD+R DL 8.5 GB-skivor på Claes Ohlssons och testade nu att bränna Stranglehold. Jag testade först med DVD-Decrypt och det gick fint, fram tills 97% då bränningen misslyckades och något error-meddelande kom fram. DVD-Decrypt kanske inte funkar tänka jag och laddade hem CloneCD (senaste versionen) och startade att bränna samma fil i 2X-hastighet. Även där blev det samma problem. När bränningen är klar så står det att bränningen blev misslyckad, någon som vet varför?.

Jag testade även att stoppa i skivorna i Xboxen men som väntat startade dom inte.

Jag har en HL-DT-ST DVDRAM GSA-4084N brännare.
                Last edited by Ozorov; 2007-09-05, 20:53.

Comment

• Kan mycket väl bero på Traxdata-skivorna. Köp något bra märke istället, förslagsvis Verbatim.
                  » Xbox360 FAQ

Comment

• Kan man bränna av en skiva som redan är bränd på en ny skiva med imgburn? skall nämligen bränna av min kompis oblivion som han har själv bränt ut.
                    Last edited by Rillius; 2007-09-24, 17:34.

Comment

• Guide eller djungel?

Jag har nu läst igenom en hel del i denna tråd, men den består av 21 sidor och varenda en har jag inte tid att nöta igenom.

Kan ingen som har erfarenhet inom bränning bara kort och gott skriva en steg-för-steg guide hur man bränner ett nedladdad spel? Vidare ev. tillägga en liten lista med några allmänna tips eller ordförklaringar.

SS/Security Sector, LayerBreak, .000, .dvd, etc.

Termerna är många och åtminstone för mig helt nya.

Min erfarenhet slutar vid bränning av DVD-filmer. Något som i jämförelse verkar vara betydligt mycket enklare.

-----

"Från nedladdning till färdig film"-guide:
                      1) Ladda ner en originalrelease vilken är uppdelad i en mängd .rar-filer
                      2) Högerklicka på filen .rar, välj "Packa upp här..." / "Extract here..."
                      3) Nu får du antingen en .iso-fil eller en .img-fil. Byt suffix till .iso.
                      4) Bränn filen i Nero. Välj att bränna som Image-fil, ISO-filen blir då synlig/markerbar i utforskarfönstret. Låg hastighet är rekommenderat.

Tips:
                      - DVD+R kan ev. krångla med äldre DVD-spelare, således rekommenderas DVD-R som bränningsmedia.
                      - .rar-filer öppnas/packas upp med WinRAR, sök på google. Finns för gratis nedladdning.

-----

Kan man inte skriva en motsvarande guide för "Från nedladdning till färdigt spel". Kan ingen med erfarenhet bara skriva en enkel och entydig guide och allt eftersom lägga in tips i en lista då frågor dyker upp?

Stort tack på förhand till den som känner sig manad. Det var en sådan guide jag hade förväntat mig se i debutinlägget i denna tråd.

Det underlättar ju om man gör punktlistor och använder formateringsverktygen lite så det inte blir så grötigt.

Mvh, J

Comment

• FAQ'n innehåller all info du behöver för att packa upp och bränna ett spel.
                        » Xbox360 FAQ

Comment

• Frågor!

Tack, men jag tycker det är några saker som fortfarande är otydligt.

1. Vad är layerbreak?
                          2. Vad är SS/Security Sector?
                          3. Vad är Dmi/Pmi? (eller vad det hette)
                          4. Varför måste jag patcha ett opatchat spel? Går det helt enkelt inte att spela annars?
                          5. Är så gott som alla spel som finns för nedladdning spelbara med iXtreme firmwaren, eller krävs XTREME firmwaren för att spela en majoritet av spelen?
                          6. Hur vet jag att ett spel är fullständigt korrekt så att det går att spela säkert över Live trots att man har XTREME firmware?

Sedan kort och gott, det här kommer från FIFA_08_PAL_XBOX360-SPARE:

RELEASE_NOTES:
                          - prepatched, stealth image, ixtreme compatible
                          - not region free
                          - playable in:AUSTRALIA EUROPE

Betyder detta att den:
                          1) Går att bränna och spela direkt --> eftersom det står prepatched?
                          2) Stealth image, den hittas alltså inte på Live?
                          3) Ej regionsfri, men den går att spela i Sverige ändå? (Europe)
                          Last edited by VoRa; 2007-09-30, 23:41.

Comment

• Original inlägg av VoRa Visa Inlägg
                            Tack, men jag tycker det är några saker som fortfarande är otydligt.

1. Vad är layerbreak?
                            2. Vad är SS/Security Sector?
                            3. Vad är Dmi/Pmi? (eller vad det hette)
                            4. Varför måste jag patcha ett opatchat spel? Går det helt enkelt inte att spela annars?
                            5. Är så gott som alla spel som finns för nedladdning spelbara med iXtreme firmwaren, eller krävs XTREME firmwaren för att spela en majoritet av spelen?
                            6. Hur vet jag att ett spel är fullständigt korrekt så att det går att spela säkert över Live trots att man har XTREME firmware?

Sedan kort och gott, det här kommer från FIFA_08_PAL_XBOX360-SPARE:

RELEASE_NOTES:
                            - not region free
                            - playable in:AUSTRALIA EUROPE

Betyder detta att den:
                            1) Går att bränna och spela direkt --> eftersom det står prepatched?
                            2) Stealth image, den hittas alltså inte på Live?
                            3) Ej regionsfri, men den går att spela i Sverige ändå? (Europe)
                            Layerbreak anger vart bytet mellan lager 0 och lager 1 ska ske.
                            För XBox 360 är den siffran ALLTID 1913760.

SS (security sector), DMI (Disk Manufacturing Information) och PFI (Physical Format Information) är olika information på skivan som MS kan kolla för att avgöra om den är ett riktigt original. Genom att patcha en kopia med korrekt information på dessa (plus VIDEO) så ser den ut exakt som ett originalspel.

Det beror på vad du menar med opatchat. En helt rå dump måste du i alla fall patcha med rätt SS för att det ska funka att spela (om du har Xtreme). Vill du, som sagt, att spelet ska se ut helt som ett originalspel (något som iXtreme kräver) så får du se till att även de andra parametrarna är korrekt patchade.

I princip alla nya releaser som kommer nu är förpatchade för iXtreme.
                            Något äldre releaser (innan iXtreme fanns) funkar bara på Xtreme om du inte patchar om dem.

Har du Xtreme-firmware är det INTE säkert att spela över Live. Vill du spela på Live så får du uppgradera dig till iXtreme.

1. Ja
                            2. Korrekt. Förutsatt att du har iXtreme firmware. Kör du vanliga Xtreme kan du bli upptäckt ändå.
                            3. Står det PAL i releasenamnet så funkar den i Sverige. Å precis som du har gissat i det här fallet så funkar det ju eftersom Sverige ligger i Europa ;-)
                            Det finns ett avsnitt i FAQ'n om regionskodningen.
                            » Xbox360 FAQ

Comment

• Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
                              Layerbreak anger vart bytet mellan lager 0 och lager 1 ska ske.
                              För XBox 360 är den siffran ALLTID 1913760.

SS (security sector), DMI (Disk Manufacturing Information) och PFI (Physical Format Information) är olika information på skivan som MS kan kolla för att avgöra om den är ett riktigt original. Genom att patcha en kopia med korrekt information på dessa (plus VIDEO) så ser den ut exakt som ett originalspel.

Det beror på vad du menar med opatchat. En helt rå dump måste du i alla fall patcha med rätt SS för att det ska funka att spela (om du har Xtreme). Vill du, som sagt, att spelet ska se ut helt som ett originalspel (något som iXtreme kräver) så får du se till att även de andra parametrarna är korrekt patchade.

I princip alla nya releaser som kommer nu är förpatchade för iXtreme.
                              Något äldre releaser (innan iXtreme fanns) funkar bara på Xtreme om du inte patchar om dem.

Har du Xtreme-firmware är det INTE säkert att spela över Live. Vill du spela på Live så får du uppgradera dig till iXtreme.

1. Ja
                              2. Korrekt. Förutsatt att du har iXtreme firmware. Kör du vanliga Xtreme kan du bli upptäckt ändå.
                              3. Står det PAL i releasenamnet så funkar den i Sverige. Å precis som du har gissat i det här fallet så funkar det ju eftersom Sverige ligger i Europa ;-)
                              Det finns ett avsnitt i FAQ'n om regionskodningen.
                              Tack för dina schyssta svar. Det var många frågetecken som rätades ut. Till nästa gång får du jättegärna bara slänga in en siffra innan ditt svar kommer. T.ex. om du svarar på fråga 4 så skriver du "4. Ja, det stämmer". Enkelt att lägga till en siffra innan och det blir lättare att läsa för alla som känner sig manade.

Det vara bara en lite notis, men stort tack.

Jag är inte direkt intresserad av att spela över Live, ska jag då satsa på en XTREME firmware tycker du/ni? Finns det annat viktigt jag går miste om på Live om jag blir bannad annat än att jag just inte kan spela? Jag vill ju ändå inte betala någon Live-avgift av något slag.

Om det i en nfo t.ex. står så här:

"FIFA_08_PAL_XBOX360-SPARE

RELEASE NOTES

- not region free
                              - playable in:AUSTRALIA EUROPE"

Så är det ju grönt sa du. Men sen hittade jag en svensk upplaga:

"Fifa.08.PAL.SWEDISH.XBOX360-ABSOKT

Släppdatum: 2007-09-25
                              OS........: Xbox360
                              Typ.......: ISO/DVD
                              Diskar....: 69x100mb
                              URL.......: http://www.electronicarts.se/games/11095
                              Languages.: Swedish, Dutch , Spanish
                              ÀĺÄ
                              Släppinfo:

FIFA 08 utmanar spelare att bemästra färdigheterna som behövs för
                              att kunna spela som en professionell fotbollsspelare. FIFA-spelare
                              runtom i hela världen kan uppleva glädjen, förtvivlan och de
                              utmaningar som ett fotbollsproffs möter varje dag.
                              FIFA 08:s spelmotor för nästa generations konsoler är byggd..."

Den senare säger alltså inte ett smack om prepatched eller något som helst om någonting egentligen. Hur är det då med en sådan release? Kan man förutsätta att den är prepatchad och bara är att bränna och spela?

Här är en annan nfo, den är från Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360-SLV:

"Game Notes:

1. Flash ur TS-H943 DVD Drive with Xtreme Firmware
                              2. burn the image with CloneCD
                              3. Play and have fun..."

Vad gäller här? Vilken DVD drive är det där egentligen? Måste jag ha just den driven för att kunna spela detta spel? Eller fungerar den med alla läsare och det räcker kort och gott med att bränna filen i CloneCD? Inget patchande alltså? Det står ingenting om prepatched, stealth image eller ngt alls.
                              Last edited by VoRa; 2007-10-01, 01:14.

Comment

• Du hade ju två set med numrerade frågor (1-3). Om du håller dig till en nummerserie när du frågar är det enklare att svara så.

Ska du inte köra Live så är Xtreme lite bekvämare. iXtreme vägrar starta spel som inte är helt korrekt patchade, vilket innebär att alla äldre spel måste patchas om för att fungera.... med Xtreme så är det bara att bränna och spela...

Se till att du alltid läser nfo-filen. Där står oftast de fakta du behöver. Saknas informationen där kan du kolla ison med XDVDMulleter.
                                Sålänge det står Xtreme firmware är det lungt. Vilken drive du har spelar ingen roll. Och återigen, du kan kolla med XDVDMulleter att den är prepatched.
                                » Xbox360 FAQ

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X