Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ja jag är ny här och har just flashat min krysslåda med IXtreme 1.2.
    Har laddat hem olika spel men testade Narto Rise of a ninja Pal multi.. allstar

har försökt hitta hur man gör och började med att ladda hem SS merger.
    Väljer då ISO filen men får massa error medlenaden eller liknande.
    Skulle sen kolla vad CloneCD sa, stog något om Layerbreak i informationen men sen tryckte jag vidar och då började den förståss bränna. Hade bara 1 DL skiva hemma så det var ju lite misslyckat.
    iaf, skivan funkade inte på 360n.
    var inne på den här http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/359114 men deras SSlist fungerar inte.

Varför funkade inte SS merger och vad har jag missat?

Det här låter troligen lite rörigt men jag hittar inga bra guider för att bränan utom denna men så funkar inte SS merger -_-

Comment

• Original inlägg av UniQ Visa Inlägg
      Ja jag är ny här och har just flashat min krysslåda med IXtreme 1.2.

Skulle sen kolla vad CloneCD sa, stog något om Layerbreak i informationen men sen tryckte jag vidar och då började den förståss bränna. Hade bara 1 DL skiva hemma så det var ju lite misslyckat.
      var inne på den här http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/359114 men deras SSlist fungerar inte.

Det här låter troligen lite rörigt men jag hittar inga bra guider för att bränan utom denna men så funkar inte SS merger -_-
      xdvdmulleter gäller nuförtiden.. du kan importera, exportera ss med den. du kan också göra fler saker.. finns en autofix knapp tex, prova den.

Comment

• Så det är bara att trycka in den i xdvdmulleter och sen köra autofix.
        Är den klar för bränning då? Är det något specielt jag ska trycka i CloneCD eller fixar den det sj'lv då man man väljer DVD filen?

Vilken version av xdvdmulleter ska man ha?

Comment

• Original inlägg av UniQ Visa Inlägg
          Ja jag är ny här och har just flashat min krysslåda med IXtreme 1.2.

Varför hålla på med SS-merger på den releasen?
          Läs FAQ'n!

Om du kollat upp releasen på abgx (eller läst nfo'n) så hade du sett att den releasen både är regionsfri och prepatched.

Hur du bränner med CloneCD kan du läsa i FAQ'n
          Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
          » Xbox360 FAQ

Comment

• Hittade inget om muletter I FAQ och på de flesta andra sidor sas det SS merger.

Kollade nfon men det stog inget om patchning osv så jag antog att den var tvungen att patchas.

Alltså var gjorde jag fel på cloneCD elelr så var det en dålig skiva, Använde en fujutsi DL, får inte mina verti förns om någon dag :<

Comment

• Då läste du slarvigt. Under rubriken "Hur patchar jag ett spel?" står det en lite miniguide för XDVDMulleter.

Alla nya spel kan du i princip räkna med att de är patchade. Men för säkerhets skulle kan du ju kolla dem med XDVDMulleter eller kolla på abgx.

Svårt att veta vad du gjorde för fel i CloneCD. Du har ju inte direkt beskrivit utförligt hur du gjorde. Det var en DVD+R DL skiva du hade va? -R funkar inte.
              » Xbox360 FAQ

Comment

• Var skivans fel, fick tag i ett par verti idag, dyrt dock :/
                Funkade utan problem
                Dock så undrar jag vilken hastighet man ska bränna i? Körde 4x nu men har läst lite både och, iblands sägs det så nära 2x som möjligt och ibland 4x

Comment

• Jag bränner alltid i 4X. Har väl bränt närmare 150 skivor vid det här laget utan problem.

Håller mig (som jag skrivit 100-tals gånger tidigare :-) ) alltid till Verbatim.
                  Letar man lite går de att hitta till mycket bra priser
                  » Xbox360 FAQ

Comment

• Bränningstrubbel..

Någon som vet vad som kan vara fel? fick samma problem när jag brännde Assassins Creed för ett tag sen men då funkade det vid andra försöket. Nu har jag fått samma fel fyra gånger i rad (4 skivor åt helvete) Denna bild får jag upp, olika % in på bränningen alla gånger... Need_for_Speed_ProStreet_PAL_XBOX360-SPARE är vad jag skulle bränna.

Printscreen på logfilen:

http://blog.bahnhof.se/data/filestor...ges/screen.jpg

Tacksam för hjälp!
                    Last edited by Niko86; 2007-11-26, 19:57.

Comment

• Original inlägg av Niko86 Visa Inlägg
                      Någon som vet vad som kan vara fel? fick samma problem när jag brännde Assassins Creed för ett tag sen men då funkade det vid andra försöket. Nu har jag fått samma fel fyra gånger i rad (4 skivor åt helvete) Denna bild får jag upp, olika % in på bränningen alla gånger... Need_for_Speed_ProStreet_PAL_XBOX360-SPARE är vad jag skulle bränna.

Printscreen på logfilen:

http://blog.bahnhof.se/data/filestor...ges/screen.jpg

Tacksam för hjälp!
                      prova att uppgradera din firmware.. http://support.necam.com/Optical/dow...FlashFirmware/ ND-3550A FW 1.07

vad använder du för skivor?

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                        prova att uppgradera din firmware.. http://support.necam.com/Optical/dow...FlashFirmware/ ND-3550A FW 1.07

vad använder du för skivor?
                        Jo, men jag har ju inte haft några som helst problem innan... Jag använder HP-skivor för tillfället. Har kört på dom förut när jag brännde Assassins Creed så nu köpte jag ett 10-pack hos en närliggande butik, 230:- för ett 10-pack. Men det vill verkligen inte funka. Sen provade jag med att bara bränna en vanlig DVD-film från en .img-fil på en HP dual-layer skiva, det ville inte funka heller.. Men jag ska prova uppdatera firmware ändå. Det enda som är skillnaden nu mot för när det gick bra att bränna är att jag har nyare moderkort, snabbare processor och dubbelt så mkt minne. Men det borde ju inte vara nån nackdel.. :P *haha*

Comment

Jo, men jag har ju inte haft några som helst problem innan... Jag använder HP-skivor för tillfället. Har kört på dom förut när jag brännde Assassins Creed så nu köpte jag ett 10-pack hos en närliggande butik, 230:- för ett 10-pack. Men det vill verkligen inte funka. Sen provade jag med att bara bränna en vanlig DVD-film från en .img-fil på en HP dual-layer skiva, det ville inte funka heller.. Men jag ska prova uppdatera firmware ändå. Det enda som är skillnaden nu mot för när det gick bra att bränna är att jag har nyare moderkort, snabbare processor och dubbelt så mkt minne. Men det borde ju inte vara nån nackdel.. :P *haha*
                          okej.. det händer att brännare får spel.. har hänt ibland för mig på några brännare att de vägrat läsa ett märke något mer när det funkat kanon många gånger innan. endera har brännaren börjat ge sig.. eller så har jag uppgraderat firmware och räddat den

man kan inte förvänta sig att en brännare håller hur länge som helst om man bränner mkt heller.. en ny kostar som sagt bara några hundringar med

återkom med info hur det gick efter firmware upgrade..

Comment

• sådär ja har man plötj igenom tråden då!

Är verkligen en upplevelse att se Enlund svara på allt vilken kille! Att han orkar..

Sedan får man sig en hel del goda skratt oxå när folk kommer in med dom absolut sjukaste frågorna när samma fråga är ställd tre poster tidigare (!) "men vaddå vad är det här blah blah "
                            Tänkte även tacka för ett fin fint jobb med boxen hansi! var inne med den i Måndags !

btw lite of topic.. vilken FW är det man får nu förtiden på sin drive när man lämnar in den? alltså vilken är den nyaste?

keep up tha good woork!

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                              okej.. det händer att brännare får spel.. har hänt ibland för mig på några brännare att de vägrat läsa ett märke något mer när det funkat kanon många gånger innan. endera har brännaren börjat ge sig.. eller så har jag uppgraderat firmware och räddat den

man kan inte förvänta sig att en brännare håller hur länge som helst om man bränner mkt heller.. en ny kostar som sagt bara några hundringar med

återkom med info hur det gick efter firmware upgrade..

Det funkade ibland, och ibland inte. Dock bättre efter firmwareuppgraderingen! Men nu har jag ett JÄTTEPROBLEM! Är så fruktansvärt less! Jag har beställt det nya spelet "Rock Band" ifrån USA som är som Guitar Hero fast med trummor, mic och gitarr. Nu har jag hämtat spelet på posten och precis när jag kommer innanför dörren hemma så inser jag att jag kanske gjort ett grymt misstag! Mina misstankar bekräftades ganska snart. Spelet är ju NTSC!! Hur kunde jag vara så dum och förbi se den "lilla" detaljen?! Min fråga är: går det att göra nånting för att få igång ett NTSC-spel på en PAL xbox? Snälla, hjälp! Jag gråter blod nu...

Comment

Spelet är ju NTSC!! Hur kunde jag vara så dum och förbi se den "lilla" detaljen?! Min fråga är: går det att göra nånting för att få igång ett NTSC-spel på en PAL xbox? Snälla, hjälp! Jag gråter blod nu...
                                spelar ingen roll om det är ntsc eller pal, det som spelar roll är om det är region-free europe eller inte. är det bara region-free usa så är det kört och man kan inte ändra regioner, tyvärr.

om du har inställningar på pal-60 på din xbox och inte spelet startar är det tyvärr kört.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X