Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ställt till det ordentligt med xbox360

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ställt till det ordentligt med xbox360

Jo, jag har klantat till det ordentligt tror jag.
    Efter jag flashat om min firmware med extreme så stog det bara när jag sätter in spelen " sätt in spelet i en xbox360"(på engelska). Då har jag läst att då har jag kopierat in min nyckel ifrån orig.bin till extreme.bin fel. Det står ju att man ska ta flera backuper på sin orig.bin och det gjorde jag, fast bara på hårddisken. Nu fick jag virus i datorn och skulle installera om windows(win98) och då formaterade jag hårddisken utan att tänka mig för .
    Hur kan jag hitta min orig.bin på min formaterade hårddisk för att göra extreme.bin rätt????? Eller är detta omöjligt?? Jag är så jävla dum!! Ska gå och dunka huvet i väggen stenhårt nu.
    Hoppas på en lösning.

Mvh/Niklas

Koppla ur hårddisken, använd den absolut inte för att boota operativsystem osv!

Skaffa ett data recovery program. Var länge sedan jag gjorde det själv, så jag har inte koll på vilka företag som köpt upp varandra osv.

Google:
    http://www.google.se/search?hl=sv&q=...recovery&meta=

Ett vettigt data recovery program skall bootas från t.ex. floppy i dosläge och ändrar inga filer på den trasiga disken, utan kopierar det den lyckas hitta till en annan hårddisk.

Annars så får du annonsera ut din samsung, med lite tur får du 1000:- för den :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Det finns väl program som du kan använda för att få tillbaks filer som försvunnit efter formatering av hårddisken. "Recover My Files Data Recovery" kanske?

Comment

OBS!

Läs ur din nuvarande firmware ur läsaren innan du provar att flasha den osv. Med lite tur så kan nyckel vara rätt bara att den hamnat på fel adresser t.ex.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hansi
          Är det ok om jag skickar HD till dig? Jag har använt min systers brors dator pga virus i den, det gick inte ta bort viruset utan att installera om datorn, jag provade att ladda ner microsoft xp sp2 och installera det, det gick inte installationen stannade vid samma fil varje gång. Provade sätta i en annan HD(en liten xbhd) och installera på den. Stannade fortfarande på samma fil (antagligen var det fel på skivan). Provade att installera en win98-skiva som jag hade och det gick bra. just då blev firmwaren till 360 knäckt och det var enda datorn med satautgång på så jag flashade med den datorn och lade 2st backuper på den hårddisken. efter det så glömde jag av att det fanns viktiga filer på datorn och försökte igen installera xp med samma skiva, jag snabbformaterade hårddisken och försökte installera men stannade på samma fil under tiden brände jag skivor till 360 och dom fungerade inte då läste jag att jag antagligen lagt orginalnyckel fel(och när jag tänker efter så kan jag gjort fel). Då installerade jag win98 igen för att se om det var några filer att hitta men jag har provat ett prog som heter OO.Software.RescueBox.v4.0-ZWTiSO det verkar väldigt smidigt och så men kan inte återställa filen orig.bin.
          vill du prova?
          vart ska jag isåfall skicka den?

Comment

NetCare AB
            Blekingegatan 16
            118 56 Stockholm

Skulle egentligen kosta dig mer än en ny xbox 360, men jag kan ju göra ett snabbt försök iaf. Du kan ju skicka hit hela 360:an inkl drive också, med lite tur räcker det med att jag läser ur den firmware du lagt in i dvdn och kollar hur du lagt in nyckeln.

Comment

Du skulle inte vilja skicka din editerade extrem.bin fil till mig så jag själv kan jämföra med en som fungerar? Så kanske jag hittar felet. När jag lade in min nyckel med hexedit så tryckte jag ctrl-c vid 4000-4200 och när jag la in den i extreme.bin vid 4000 med ctrl-v så tyckte jag inte det hände något(det blev inte svart när jag klistrade in) men jag sparade filen och flashade ändå. När du klistrade in blev det svart det du klistrade in? Jag fick ett larm när jag försökte använda programmet som gör det lättare, därför fick jag göra det manuellt.

Comment

du kanske råkade göra "insert" istället för "overwrite" och därmed flyttade fram allting i filen. Vilket jag hoppas du gjorde, för då är de ju lätt att fixa till :-)

Comment

vad snackar ni alla om för "kopiera vid 4000" etc? så flyttade jag inte alls över min key från min dvd? jag körde bara teamforos kdx då är det ju hur simpelt som helst? så kan man ju inte göra nått misstag ens
                  Xbox 360 samsung extreme firmware
                  Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
                  PsTWO V14 Matrix infinity
                  Gamecube Qoob

Ps.

Även den starke får ta i när han skiter.

Comment

Jag försökte ju använda kdx1.5 men det larmade för något, jag hade win98 i datorn. Programmet kanske inte funkar i win98. Därför fick jag göra det manuellt.
                    Hansi, jag ska läsa ur min extreme.bin firmware ur dvdn och jämföra den med orginalet. om du vill kan jag maila min modifierade extreme.bin till dig. Eller tycker du att jag ska skicka xboxen till dig. Hur mycket tror du det skulle kosta mig. Jag tror ju inte att orginalnyckel ligger i extreme och då är det ju kört för filerna på hårddisken gick inte återskapa inte med OO.Software.RescueBox.v4.0-ZWTiSO iallafall. Är det någon som har ett tips på ett bättra prog för data recovery för formaterade hårddiskar?

Comment

Jag använde "tiramisu" när jag gjorde data recovery senast. Jag länkade ju till en googlesökning på det häromdagen, se tidigare inlägg i tråden.

Du kan ju alltid maila mig din urlästa extreme.bin, med lite tur kan du få tillbaka en rättad.

Comment

jag har nu tagit ur xtreme.bin filen ur xboxen och jämför ca 40sidor me hextal och inte hittat någon skillnad på dom 2. jag kan ju alltså inte ha lagt in någonting i xtreme.bin när jag flashade. Jag vet att jag tryckte på ctrl-v stenhårt men tyckte inte det hände något. när jag povade på en annan fil i min nya dator så blev det ju röd text där man la in men på den gamla win98 datorn så blev det inte rött. När jag läste ur filen ur xboxen så skrev jag först mtkflash r /m orig.bin då la datorn en fil på 256k sen skrev jag också mtkflash r /m xtreme.bin då la han en likadan på 256k också. jag skickar dom 2st till dig hansi, löser du det då ska jag vara dig evigt tacksam. sen får du hur mycket pengar du vill också såklart. Men det verkade inte så lätt att maila dig. kan du maila mig så mailar jag tillbaka.
                        niklas.norman@telia.com
                        Niklas Norman

Comment

Bara å maila psxcare@netcare.se

men prova en fc /b xtremefrånrararkivet.bin utlästurdriven.bin

är det ingen skillnad så kan jag givetvis inte trolla åt dig

Comment

Filerna var ju exakt likadana, så jag klistrade alltså tydligen inte in nyckeln och ur hårddisken får jag inte ur mycket. Så nu undrar jag om det finns en ny samsung dvd att köpa eller går det? Är nyckeln till dvd låst till just bara den xbox som den sitter i från början?

Comment

Ja, får du inte tag på filen med nyckeln så har du bara en onödigt dyr brevpress nu

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X