Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dual Layer Media, Brännare, Booktype

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Dual Layer Media, Brännare, Booktype

======================
    Inläggen i början av denna tråd är flyttade från en annan tråd som blev lite för off topic, därför ser det lite osammanhängande ut...
    ======================

Det är bara att använda Nero och välja "Burn Image". Nero fixar resten och du behöver inte ställa in något layerbreak osv. Fungerade klockrent... Jag spelade halva natten... :O)
    Konsoll: XBOX 360 Premium
    360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
    360 Firmware: iXtreme 1.2
    PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
    PC DVD-Firmware: 2.18B
    PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
    DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

Original inlägg av ufot
    Det är bara att använda Nero och välja "Burn Image". Nero fixar resten och du behöver inte ställa in något layerbreak osv. Fungerade klockrent... Jag spelade halva natten... :O)
    LOL!
    Vad bra då! Vi kör på det. Tack så mycket för svaret.

Comment

Precis, jag brännde den i Nero. Men jag ställde in bittsettings till DVD-ROM först. Men det kanske blir automatiskt. Eller så använder du kanske dvdinfo...

Comment

Original inlägg av weeh
        Precis, jag brännde den i Nero. Men jag ställde in bittsettings till DVD-ROM först. Men det kanske blir automatiskt. Eller så använder du kanske dvdinfo...
        Jo det förstås. Fixar jag i nero. Tack för hjälpen.

Comment

Uppdatera brännarens firmware...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag har använt Traxdata DVD+R DL skivor och jag har en NEC ND-3500A brännare med Firmware 2.1B. Jag tänkte också beställa billiga HP-skivor från ********.com men nu blir jag skeptisk när du skriver så där. Vad har du för brännare?

Comment

Jag har samma brännare som du, men har faktiskt bara använt traxdata jag med.

Uppdateringen jag hittade till den verkar ha ett par år på nacken...

Firmwareupdate ND-3500A(G) - Important Information:

[F/W revision Brands]
              2.18 (WIN) - 08-Nov-2004
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Den jag använder v. 2.18B är från 3 april 2006. Den kan du ladda ned på http://www.de.nec.de/software/2348_F...00A_win21B.zip

Comment

Jag har en nec 2500a med inofficiellt firmware från rpc1.org. Firmwaret gör att brännaren klarar dubbel lager skivor. Är det nån som har samma brännare och kan berätta om det fungerar med den. Har inte fått mina skivor ännu så jag kan inte testa. Annars blir det väl att köpa ny brännare också.

Comment

Jag har en NEC ND-3551A. Nån som har likadan och vet om den funkar bra?

Comment

2500 var väl aldrig kalibrerad från fabrik för att fungera med dual layer, så det är mer tur än skicklighet om du får det att fungera

Comment

Läs i denna tråden: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=95369
                        I andra inlägget finner du:
                        "NEC has identical hardware both in 2510A and 2500A, so it MUST work! This is cheap solution to use existing hardware to produce next generation model. 2500A has great potential, and NEC saw the future, when made this drive. Bigger tweaks - better hardware. NEC's OEM customers are big and NEC will not mess wits small people community like ours.
                        Also, this is a good promotion to NEC's 2500a - dual layer patch."
                        Enligt detta ska de ha nec 2500 och 2510 ha samma hårdvara. Så det är väl bara att testa, går det så går det.

Comment

Jag har brännt ut drygt 10 spel på HP DVD-DL skivor men en skiva som jag försökte bränna ut blev det fel på. Den stod på lead out i 20 minuter och sen när jag testade skivan så hängde sig xboxen. Kan ha varit fel på iso filen.

Comment

Original inlägg av Hansi
                            Jag har samma brännare som du, men har faktiskt bara använt traxdata jag med.

Uppdateringen jag hittade till den verkar ha ett par år på nacken...

Firmwareupdate ND-3500A(G) - Important Information:

[F/W revision Brands]
                            2.18 (WIN) - 08-Nov-2004
                            Vet du något ställe som säljer billiga Traxdata? Jag köpte ett par stycken på Clas Ohlson men dom var allt annat än billiga. 79:-/st...

Comment

Original inlägg av ufot
                              Vet du något ställe som säljer billiga Traxdata? Jag köpte ett par stycken på Clas Ohlson men dom var allt annat än billiga. 79:-/st...
                              Ett tips är opusshop.nl. Dem har billiga skivor. Jag beställde:

Ritek Printable Double Layer DVD+R 8.5Gb 2.4x in 50-pack och det kostar 99 euro där. ~915 kr ~18 spänn/skivan

Frakten är 120 spänn hur mycket du än beställer så passa på och köp lite andra skivor eller köp ihop med kompisarna och dela på frakten.

Dessa skivor ska fungera utmärkt med xbox 360:n.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X