Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBOX 360 delar köpes/säljes (dvdläsare - moderkort - nätdelar - chassin osv)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• RROD Xenon med Hitachi (v1.51)
    endast konsoll (ej hdd, ej kablar, ej hk, ej nätdel)

Jtag-hackad med XBR
    extern dsub kontakt för nand flashning (spec på min sida)
    Extern power för SATA HDD
    DVD-skiva med Original-NAND, CPU-Key samt flashad XBR

EJ fibblad med i övrigt

owner(kanelbulle)dragonslayer(.)se

Comment

• Köper din 360 fungerande eller icke fungerande, med strömkabel eller utan, med videokabel eller utan.

Är intresserad om du finns i närheten av dalarna eller ännu bättre i dalarna.

eriksson.robin@live.se
      Last edited by mormor33; 2010-03-12, 22:35.

Comment

• KÖPES: En st 360 som går att hacka:
        - maskinen är tillverkad före 2009-06-07.
        - CB/CD datan ligger i exploit listan(syns enbart när man dumpar nanden)
        - maskinen inte har en dashboard över 7371
        Är alltså bara intresserad utav att köpa boxen + strömkabel dvs ingen hårddisk, handkontroll, spel osv..

Har du någon box du vill bli av med så hör gärna av dig till krilles81@gmail.com

Comment

• Bumpar tråden då jag fortfarande har kvar en exploitable 360 arcade som knappt är använd. Tillverkad september 2008.
          Ingår: Basenhet, kablar.

Pris 1500.

Finns i Stockholm.

edit: SÅLD
          Last edited by ndrangheta; 2010-04-02, 11:20.
          i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

• Säljes: En Xbox 360 Arcade HDMI med Ixtreme LT

En original vitt Arcade HDMI box med Ixtreme LT till salu .
            Elsladd och hd kabel följer med och kartongen.
            Pris: SÅLD

Säljes: En JTAGad Xbox 360 Core enhet

En vitt JTAG box. Ej HDMI. Ingen El sladd eller tv kabel
            följer med.

Pris: 2999:-

Endast en 1st box kvar!!! Vid snabbt köp kan jag slänga med en
            Samsung dvd läsare
            Hörs via mail vid intresse Allewii (a) hotmail (o) com . Allt finns i Stockholm.
            Last edited by allewii; 2010-04-21, 21:49.
            Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
            ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

• säljes obannad 20 gb hårddisk 500 kr

Comment

• arcade chassi med hdmi säljer för 250 kr.
                Nätagg 175w helt ny oanvänd 500 kr.
                Nätagg 203w använd 300 kr
                En utbytesfläkt för Xbox 360 100 kr
                Komponent HD AV kabel 150 kr
                Handkontroll för xbox 360 med kabel 200 kr
                Xbox 360 trådlös handkontroll 250 kr
                Samsung DVD-läsare med special firmware för rippning 350 kr

Comment

• Hejsan!

Jag har lite allt möjligt till salu:

CK3 Pro + Probe samt HDD connector (säljes i paket med ett VIA6421 kort)
                  2 st videokablar komposit
                  Massa skruvar till 360, x-clamps, samt minst ett RROD-kit
                  Lång laddningkabel till de med uppladdningsbara batterier

Jag har också två konsoller jag vill bli av med. En som har RROD som en kompis har försökt laga med som tydligen inte lyckats, och jag orkar inte meka med xbox längre så vill bara bli av med den. Allt kablage ingår.

Sen har jag en fungerande konsoll jag lagat för RROD. Den har extra kylflänsar på alla minnesmoduler osv samt förlängd fläktkåpa och dessutom en 50 mm fläkt @ 12v direkt på GPU-kylflänsen samt en 80 mm @ 5v utanför chassit som blåser ner luft.

Till rätt pris har jag också en 250 GB hårddisk som knappt är använd till salu.

Allt är i fint skick och hör av er med bud vid intresse!

Kontakt: jonathanstensson (at) hotmail.com

Comment

• Har en xbox360 med rrod. Den har benqläsare och hdmi. Den är dessutom flashad med senaste ixtreme LT.
                    Rrod går att fixa ganska enkelt, finns många guider på nätet men jag har varken
                    tid eller ork och så är jag även sugen på att köpa en elite så...

Sen har jag oxå en Microsoft original nätdel till den (203 tror jag), tv-kabeln, guldpläterad hdmi-kabel, och en hårddisk på 20 GB. Har dessutom 15 oanvända Aone PLUS Gold Edition DVD+R DL som man kan bränna xbox360 spela på.
                    Skicka ett pm så diskuterar vi priset eller kontakta mig via theman42445@gmail.com.
                    Vill bli av med de snarast.

EDIT: Jag finns i GBG, men kan oxå skicka och då får köparen betala frakten.
                    Last edited by Kotrani; 2010-04-20, 18:45.

Comment

• Hej, jag har ett xbox 360 premium från 2009.

Det har RROD och jag har lämnat in det utan att få det lagat. Vill nu veta om vad det finns av värde, har kablar och allt. Det sitter en 20 gb hårddisk på boxen också.

Svara/pm om du är intresserad av att köpa något eller har lust att förklara för mig vad som finns att sälja.
                      Last edited by garybusey; 2010-04-21, 23:36.

Comment

• Original inlägg av Kotrani Visa Inlägg
                        Har en xbox360 med rrod. Den har benqläsare och hdmi. Den är dessutom flashad med senaste ixtreme LT.
                        Rrod går att fixa ganska enkelt, finns många guider på nätet men jag har varken
                        tid eller ork och så är jag även sugen på att köpa en elite så...

Sen har jag oxå en Microsoft original nätdel till den (203 tror jag), tv-kabeln, guldpläterad hdmi-kabel, och en hårddisk på 20 GB. Har dessutom 15 oanvända Aone PLUS Gold Edition DVD+R DL som man kan bränna xbox360 spela på.
                        Skicka ett pm så diskuterar vi priset eller kontakta mig via theman42445@gmail.com.
                        Vill bli av med de snarast.

EDIT: Jag finns i GBG, men kan oxå skicka och då får köparen betala frakten.
                        Ursäkta att jag kommenterar din annons men jag känner att en ev. kund måste veta om vissa saker.

Det är inte alls säkert att det går att laga en RROD'ad maskin, utan köper ni en sådan så skall ni vara fullt medvetna om att det är ett risktagande.
                        Dessutom finns risken att om du väl lyckas laga den så är det inte permanent utan den kan gå isönder igen om 1 dag, 1v, 1 mån... ingen som vet.
                        Att följa de guider som finns på nätet är i många fall rent idiotiskt då flera av dessa gör mer skada än nytta, då skall du laga den så är en rekomndation att lämna in den till t.ex. PSXCare.

Comment

• Håller med henkad. Jag var dum att köpa ett 360 med RROD och det gick som det gick. Gör inte samma misstag som mig.

Fortfarande tacksam om någon kunde hjälpa mig att få reda på vad jag kan sälja av mitt vrak. Hårddisken, cdromläsare och kablar vad jag förstått?

Comment

• Har lite grejor till salu.
                            2 st Fullt fungerande 203W nätdelar.
                            1 St original 20 gigs disk
                            2 st vita skal med Chassi i vettigt skick.
                            2 st CD-Rom-läsare Vill minnas att den ena var en Hitatchi & den andra en Samsung (Återkommer med exakt modell)

Lägg ett bud på grejorna, enskillt eller allt som klump.
                            Kan även skicka med ett moderkort om du behöver nåt att hoppa på när du har tråkigt (Eller om du har damp)

Comment

• Tjenare!,
                              Jag har ett 360 premium 60gb som är flashat och bannat.
                              Dock är den flashad med ixtreme 1.6 non stealth så den kommer aldrig att behövas uppdatera något mer.
                              Bor i Dalarna så det måste nog skickas om du är intresserad.

Det som följer med är följande:
                              *Konsollen med hdd
                              *Två handkontroller
                              *Två trådlösa gh gitarrer
                              *Ett rb trumset
                              *Ungefär 20st spel i en bra mix för alla.

Allt fungerar fel fritt och är i mycket bra skick. Har aldrig haft problem med det. Men jag kan sälja det med bara en hk och 16st eller en hk, 16st och ingen hdd också. Vill helst behålla tillbehören och hdd för jag ska köpa nytt xbox. Men vill man köpa dem också så kan vi diskutera det. Finns på eriksson.robin@live.se !!

MVH Robin

Comment

• Xbox reservdelar säljes pga borttappad Dvdkey + fel flashning

*20 gb hårddisk [OBANNAD] - 300 kr
                                *Trådlös handkontroll - 250 kr
                                *Komponent HD-AV Kabel - 100 kr
                                *Lite-On Dvd spelare - 300 kr
                                *Nätagg 203W som passar Xenon modellen - 300kr
                                *Xbox 360 premium enhet utan dvd spelare och hårddisk - 300 kr

Om ni vill köpa allt i ett paket så kan priset gå ner någon hundralapp

Sakerna finns i Stockholm

Kontakta mig genom att skicka iväg ett mail till kimanotland@hotmail.com
                                Last edited by Kiman; 2010-04-27, 01:51.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X